کد خبر: ۳۷۷۹۴
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر ناصر مخدوم» افزود: اگر مسئولین فنی بهداشتی در مواردی مشکل داشته باشند، می‌توانند در جلسات کمیته هماهنگی ماده ۱۹شرکت و مشکلاتی را که با کارفرما دارند، مطرح نمایند ...
 

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: کمتر اتفاق می‌افتد که در فضای مدیریتی کشور، عالی‌ترین مقام یک اداره کل در یک استان بعد از پایان دوره خدمت خود، حاضر به پذیرش معاونت مدیر کل جدید شود. «دکتر ناصر مخدوم» اما با قریب به ۱۵ سال سابقه مدیر کلی، پذیرفت که معاون سلامت مدیر کل جدید و جوان دامپزشکی استان کردستان شود.

حکیم مهر: آقای دکتر، چه شد که بعد از یک مدت زمان طولانی مدیریت در حوزه دامپزشکی، تصمیم گرفتید در کنار دکتر ورمقانی بمانید و معاونت وی را بپذیرید؟

دلیل آن خیلی ساده بود؛ دکتر ورمقانی از نیروهای جوان، بومی و بسیار با انگیزه هستند که الان هم به شدت در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به روستاها می‌باشند. بنده حیفم آمد که در خدمت ایشان نباشم و از محضر ایشان استفاده نکنم. حقیقت این است که در حال حاضر این بنده هستم که در محضر ایشان، کسب تجربه می‌کنم. ایشان فرد بسیار زحمت‌کشی هستند و من هم گفتم اگر کار کوچکی از عهده من برآمد، دریغ نکنم. چراکه حیف است در خدمت ایشان نباشم.

حکیم مهر: وضعیت امروز دامپزشکی را در مقایسه با گذشته چطور ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت با سال‌های گذشته تفاوت زیادی کرده است. امروز توسعه مراکز تولیدی و پرورش دام و طیور در سطح کشور و استان اتفاق افتاده است. وضعیت مالی نیز نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده است. کشور در تنگناهای خاصی قرار گرفته اما واقعا وجود دکتر ورمقانی برای ما نعمتی بوده است. ایشان با ارتباطاتی که با مسئولین کشوری و سازمان دامپزشکی دارند، در جهت جذب امکانات بسیار تلاش می‌کنند. الان به جرات می‌گویم بنده ۱۶ سال مدیر کل بودم و حقیقتا این شیوه‌ای که ایشان پیاده کردند، به خصوص در زمینه خدماتی که دامپزشکی ارائه می‌دهد و تیم‌های نظارتی که تشکیل می‌شود، منحصر به فرد است. در فاز تب برفکی شاید علی‌الظاهر اکیپ‌های واکسیناسیون در روستاها بودند، اما امروز همزمان اکیپ‌های بازرسی در حین انجام کار، همراه هستند و نظارت می‌کنند. بعد از انجام کار نیز بحث نظارت و پایش و حتی نمونه‌برداری‌های لازم را انجام می‌دهیم. مثلا در خصوص بروسلوز، بر اساس تیتری که بعد از واکسیناسیون گرفتیم، عملکرد مراکزغیر دولتی را بررسی کردیم و براساس آن، حق‌الزحمه عزیزان بخش خصوصی را هم پرداخت کردیم.

حکیم مهر: شرایط در زمان مدیر کلی شما چطور بود و چه تفاوتی با شرایط امروز داشت؟ شما با چه سختی‌هایی مواجه بودید؟

ضرب‌المثل معروفی هست که می‌گوید آسمان دامپزشکی در همه جا یکرنگ است. همواره امکانات ما با خدمات‌رسانی ما هماهنگ نبوده و ما چند قدم عقب‌تر بوده‌ایم. توان علمی و نیروهای کارشناسی در دامپزشکی همواره در مضیقه بوده است.

ما امروز با توجه به فارغ‌التحصیلانی که در استان داریم، در بخش خصوصی نزدیک به ۴۰۰ نفر به عنوان مسئول فنی در مراکز غیر دولتی دامپزشکی اعم از درمانگاه، بیمارستان، پلی کلینیک، داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش در استان اشتغال‌زایی کرده‌ایم. قطعا افزایش تعداد نیروها می‌تواند در جهت کمک رسانی به انجام وظایف دامپزشکی بسیار موثر باشد. روز به روز هم این تعداد بیشتر می‌شود و قطعا دامپزشکی در امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مشکلاتی دارد و باید تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود تا به دامپزشکی کمک شود. اگر ما بحث تامین بهداشت فراورده‌های خام دامی را به عهده داریم، باید اسباب و وسیله‌های آن را نیز در اختیار داشته باشیم؛ اما قطعا نسبت به سال‌های گذشته بسیار تفاوت کرده و رو به جلو است.

حکیم مهر: وضعیت در بحث تعاملات با سازمان نظام دامپزشکی چطور است؟

خوشبختانه استان کردستان در اصل ماده ۱۹ یکی از استان‌های رو به جلو و هماهنگ با سازمان نظام بوده است. ما انجمن صنفی مسئولین فنی را در استان تشکیل دادیم و جزء نادر استان‌هایی هستیم که این تشکل را به شکل فعال داریم. کمیته هماهنگی ماده ۱۹ را اجرا کردیم که دومین جلسه آن نیز همین چهارشنبه برگزار می‌شود. تاکنون توانستیم ۷۵ قرارداد بر اساس اشل قراردادی ماده ۱۹ و ۱۸ تنظیم کنیم و مسئولین فنی را در واحدهایی که مدنظر است، جاسازی و برای آنها اشتغالزایی انجام دهیم. در واقع مسئولین فنی در مواردی که مشکل داشته باشند، می‌توانند در جلسات کمیته هماهنگی شرکت و مشکلاتی را که با کارفرما دارند، در همین کمیته با حضور نظام دامپزشکی استان، انجمن صنفی و بیمه تامین اجتماعی و انجمن صنفی کارفرمایان بررسی و مشکلات آنها تا جایی که در توان ما باشد حل و فصل می‌شود. در واقع ما جزء معدود استان‌هایی هستیم که ۷۵ قرارداد را بر اساس ماده ۱۸ و ماده ۱۹ تنظیم کرده و به امضای کارفرما رسانده‌ایم.

حکیم مهر: اما یکی از انتقاداتی که مسئولین فنی در بحث قراردادها دارند، این است که می‌گویند این قراردادها فرمایشی است و کارفرمایان حدود نصف حقوق توافق شده را از ما استرداد می‌کنند. ادارات کل هم به جای حمایت از ما، از کارفرما حمایت می کنند.

در استان کردستان وقتی می‌گویم ۷۵ قرارداد را بر اساس ماده ۱۹ تنظیم کرده‌ایم، یعنی کاملا آن رقم قراردادی که تنظیم شده و به امضای کار فرما رسیده است، همان پرداخت می‌شود.

حکیم مهر: از کجا مطمئنید که دوباره از آنها درخواست نمی‌شود که پول را بازگردانند؟

انجمن صنفی به شکل مرتب این مساله را رصد می‌کند. هر موردی که یک مسئول فنی به انجمن صنفی بگوید که پرداختی من کمتر از میزان قرارداد است، به کمیته هماهنگی ماده ۱۹ منتقل شده و در آنجا علت آن بررسی می‌شود. اما در کل فرمایش شما را قبول دارم. کارفرمایان به دلایل مختلف مثلا پایین آمدن بحث تولید و مشکلات اقتصادی، زیر بار این قضیه نمی‌روند و می‌گویند که قرارداد برای ما سنگین است و پرداخت نمی‌شود. اما عرض کردم در ۶ کشتارگاه طیور ما در استان، هیچ مشکلی نداریم. چون کشتارگاه‌های طیور یک شبانه روز نمی‌توانند بدون مسئول فنی کار کنند، در نتیجه در این مسائل تمکین می‌کنند. واحدهای کوچک زیر ۲ تن ظرفیت هستند که برای ما مشکل ایجاد می‌کنند و تمکین نمی‌کنند. مثلا ما ۱۸ کارخانه خوراک دام و طیور داریم، هیچ مشکلی درارتباط با جذب مسئول فنی آنها نداریم.

حکیم مهر: به بحث آنفلوانزا بپردازیم. گویا مواردی از این بیماری در استان مشاهده شده است.

تاکنون ۲ کانون آنفلوانزا در شهرستان دیواندره مربوط به طیور بومی پیدا کردیم که به تایید سازمان رسیده است. پرداخت غرامت هم از محل اعتبارات استانی انجام شده است. کارهای پایش و مراقبت به شدت انجام می‌شود. در حال حاضر ۸ اکیپ بیماریاب و معدوم‌سازی در اداره کل تشکیل دادیم. در هر شهرستان هم بسته به وسعت شهرستان بین یک یا دو اکیپ پایش و معدوم‌سازی طیور آماده است. مراتب با استاندار به‌عنوان رئیس ستاد مقابله با آنفلوانزا رسیده و به شکل مرتب جلساتی را داریم و پیگیری می‌کنیم. خوشبختانه مسئولین استانی نیز از ما حمایت می‌کنند. بحث خرید تجهیزات برای اکیپ‌های معدوم‌سازی را نیز انجام دادیم. الان دپوی مناسبی را از وسایل و امکانات آزمایشگاهی و معدوم‌سازی داریم. خوشبختانه با تلاش مدیر کل، آزمایشگاه PCR راه‌اندازی شده است و بحث پایش‌های ما از طریق این آزمایشگاه که بسیار کمک کننده است و واقعا مورد نیاز استان بود، انجام می‌شود. در واقع هیچ مشکلی را در ارتباط با پایش‌ها نداریم.

حکیم مهر: در طیور صنعتی چطور؟

خوشبختانه هیچ موردی از آنفلوانزا در طیور صنعتی استان دیده نشده است.

حکیم مهر: در زمینه مبارزه با تب برفکی چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

تب برفکی را امسال در دو فاز اجرا کردیم و فاز دوم آن را که در همین مهر ماه قرار بود تمام شود، زودتر انجام دادیم و در همه شهرستان‌ها به پایان رساندیم. قریب به ۶۴ هزار تعهد داشتیم که ۶۷ هزار تعهد را در دام سنگین به شکل کاملا رایگان انجام دادیم. حتی هزینه دستمزد اکیپ‌ها را هم نگرفتیم. کار به شکل دولتی انجام شد و به بخش خصوصی هم واگذار نشد. در کنار آن، از ابتدای سال بحث مبارزه با بروسلوز واکسیناسیون آبله را به بخش غیر دولتی واگذار کردیم و امسال برای اولین بار در تاریخ دامپزشکی در کل ایران، مطالبات بخش خصوصی را به روز پرداخت کردیم. یعنی واکسیناسیون بروسلوز که تمام شد، بحث خون‌گیری را انجام دادیم و براساس درصد خون‌گیری، بدهی مراکز بخش خصوصی پرداخت شد.

اتفاق دیگری که افتاد این بود که به طور میانگین، حدود ۳۸ درصد هم در دام سبک و هم در دام سنگین، افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی را داشتیم. قبلا و در سطح ملی بحث افزایش تعرفه واکسیناسیون اعمال نشده بود اما امسال این تشخیص را دادیم که با توجه به صعوبت کاری و اینکه درآمدزایی برای این عزیزان نداشت، اگر مبلغ واکسیناسیون در سال ۹۵، ۱۷۰ تومان بوده، ما امسال این رقم را به ۳۰۰ تومان در دام سبک افزایش دادیم. در دام سنگین هم پارسال ۱۶۰۰ تومان بود که امسال به ۲ هزار تومن افزایش پیدا کرده و این مساله بسیار مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت. یعنی هم بحث پرداخت به موقع اجرت کار و هم افزایش تعرفه‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

حکیم مهر: به‌عنوان حرف آخر...

امسال در جشنواره شهید رجایی در بین دستگاه‌های استان رتبه اول را کسب کردیم که هیچ‌گاه حتی در زمان خود بنده این موفقیت‌ها را نداشتیم. این مساله برای ما بسیار حائز اهمیت بود و خستگی را از تن همکاران ما به در کرد.

 
 
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
اشاره فرمودند تب برفکی را بخش دولتی انجام داده
چرا به بخش خصوصی واگذار نشده؟دلیلش چی بوده؟
همکار کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
آرمایشگاه pcr اردیبهشت سال 95 و در زمان مدیریت قبلی افتتاح شد.
حکیم مهر باید در انتشار مطالب دقت بیشتری نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
بنده به عنوان یک دامپزشک از یک خانواده دامدار که فعالیتهای دامپزشکی استان و شهرستان رو نظاره گرم موفقیت اداره کل دامپزشکی استان کردستان رو نتیجه کار تیمی هماهنگی میدونم که در مرکز استان انجام میشه ، سال ۲۰۰۲ تیم ریال مادرید رونالدوی برزیلی و زیدان و بکهام و فیگو و هر چی ستاره بود خرید.
قطعا با روابط قوی دکتر ورمقانی و جدیت دکتر مخدوم و اخلاق حسنه دکتر زیباکردار و نگاه اپیدمیولوژیستانه دکتر رحمانی و واقع گرایی و مثبت اندیشی دکتر پارسافر و کلید گنج مروارید روی لب دکتر دادپرور و انرژی نیروهای جوان استانی و شهرستانی موفقیت بیشتر از این هم در انتظار دامپزشکی استان کردستان است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
هیچ تعاملی بین اداره کل دامپزشکی کردستان و شورای نظام دامپزشکی وجود ندارد ...........................
حکیم مهر یا این کامنت را حذف می کند یا نقطه چین قرار می دهد
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
واقعیت این است که وجود شما بعنوان برندی است در دامپزشکی کردستان .
هر وقت خلا و یا مشکلی پیش می اید از وجود شما استفاده میگردد ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
آقای دکتر مخدوم از سرمایه های سازمان دامپزشکی کشور هستند
و اگر امروز اقدامات مدیرکل دامپزشکی زبانزد خاص و عام هست همگی حاصل درایت و تجربه دکتر مخدوم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
موفقیت های دامپزشکی کردستان به دلیل حضور افراد توانمند و شایسته و با تجربه در کنار نیروهای جوان است.
دکتر مخدوم و دکتر رحمانی و دکتر صبحی و دکتر امانی و دکتر یوسفی و دکتر گلی و دکتر رجب نیا و مهندس پرتو اندازان و مهندس پرتو و دکتر پارسافر همگی به تنهایی توان مدیریت اداره کل را دارند و وقتی در کنار هم قرار بگیرند مطمنا نتایج خوبی حاصل می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
اين همه نيروي توانمند تو اين استان نام برده شد.از توانمنديهاي اين استان در سازمان مركزي واستانهاي همجوار استفاده كنيد.
همکار خوزستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
با سلام واقعا از این تعداد کامنت های غیرقابل انتشار معلومه اداره کل استان دچار تفرقه و اختلاف شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
چقدرخوب..خوشحالم ک اینو میشنوم.ولی در استان ....... ن تنها مادخ نوزده اجرا نشده .حتی قرارداد هم نمیبندن .و حتی خود مسیولین اداره دامپزشکی و نظارت ب جای دفاع از حق ما ,میگن ک شما کارگر کارفرما هسی.و باید باهاش راه بیای.ایا با این روش و نظارت جایی برای اجرای ضوابط بهداشتی باقی میماند؟ایا اصلا چیزی از دامپزشکی جز اسمی باقی میماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
دو نکته:
1-در دنیا اگر یک مدیر عامل بازنشسته بشه از تجربیاتش بعنوان مشاور استفاده می کنند تا هم برای سازمانش منشا اثر باشه وهم جای نیروهای جوان را اشغال نکنه ولی در ایران همه تا آخرعمر میخوان مثل جوونا کار کنند .
2-واقعا این تیتر که در دامپزشکی ایران تا کنون سابقه نداشته درسته؟
یعنی تاریخ قراردادهای واگذاری کارها و تاریخ پرداخت حق الزحمه در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب تا کنون همه را کنترل کرده اند.
..........................
همکار بخش خصوصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
قطعا با وجود افرادی مانند دکتر مخدوم دکتر رحمانی دکتر پارسافر دکتر یوسفی دکتر صبحی انتظار میتونست بیشتر از این هم بشه و دوستان اگر منصف باشیم تحولات چشمگیر بوده و بهتر هم خواهد شد کافیه امسال را با دوسال پیش مقایسه کنیم بخش خصوصی کاملا نظارت بیشتر شده و دست خیلی ها رو شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
در هیچ برهه ای مثل الان همکاران دامپزشکی کردستان یکدل و متحد نبودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
حکیم جان شما وبچه های کردستان خوب واسه هم نوشابه باز میکنید. اجازه دهید نظرات سایرین هم خوانده شود. کمی منصف باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
بخش خصوصی شده بدوبدو و دولتی شده ................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
به نظر می رسد کامنتها توسط فردخاصی نوشته شده وبرای تبلیغ جند اسم ،ولی واقعیت این است که مدیرکل دامپزشکی اسنان کاربلدی است در کنار با تجربه ای مانند دکتر مخدوم جان تازه ای به دامپزکی داده فپ
دکتر یوسفی؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
0
0
آیا این شایعه که مدیرکل دامپزشکی کردستان به سمت ریاست سازمان جهاد کشاورزی منصوب می شود درست است؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
عدم انعقاد قرارداد با بخش خصوصی علی الخصوص تب برفکی فاز پاییز نشان از بی تفاوتی به بخش خصوصی و از پا انداختن این قشر بوده در سال اقتصاد مقاومتی ضربه به این قشر مفهومی ندارد عدم انسجام با نظام دامپزشکی استان و بی احترامی به دامپزشکان بخش ولتی با وادار نمودن انها علی الخصوص تهدید دامپزشکان غیر رسمی و کسر پرداخت مزایای دامپزشکانی که حاضر نشده اند در روستاها واکسیناسیون انجام دهند دلخوری زیادی را در بین دامپزشکان دولتی از این نحوه برخورد و این بی احترامی ایجاد کرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
از انصاف بدور است کهفقط به قراردادتب برفکی رومطرح کنید .لمپی اسکین و بروسلوز را که به صورت صد در صد به بخشخصوصی واگذار شده نادیده بگیرید
بخش خصوصی دیواندره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
علاوه بر این که در این دو سال طرح ها با افزایش پوشش به مراکز مایه کوبی واگذار شده بلکه بعد از پایان طرح مطالبات سریعا واریز شده در سال 91 ما آبله و بروسلوز کار کردیم سال 94 پولش را پرداخت کردند
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
بخش خصوصی در این مدت با عدم انعقاد قراردادها بناچار مجبور است نیروهای خود را تعدیل نماید واکسن بروسلوز نیز که امسال عقد قراردادشد به بهانه عدم مشاهده تیتر کلا در برخی مراکز گفته شده که نسبت به عدم پرداخت اقدام مینمایند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
زنده باد بیخیالی
پاسخ به آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
با تشکر از سایت حکیم مهر در خصوص انتشار مطالب و کامنت های همکاران کردستان ای کاش آقا آرش در مورد سالهای 90 تا 95 هم توضیحی می دادند.
البته در سال 90 تا 95 مراکز تکثیر آبزیان استان توسعه پیدا کرد و اگر نبود حمایت دامپزشکی مردم خصوصا جوانان منطقه دیوزناو باید به مرکز کشور مهاجرت می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
مقایسه عملکرد فعلی دامپزشکی کردستان با عملکرد گذشته امکان پذیر است.
در حال حاضر بر خلاف گذشته آرامش خاصی بر فعالیت های بخش غیر دولتی حاکم است.
کمترین نارضایتی و بی عدالتی وجود ندارد
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
طبق شواهد مستدل واکسیناسیون تب برفکی فاز پاییزه که به بخش خصوصی واگذار نگردید کلا توسط بخش دولتی انجام گردید ......................... تا در اسرع وقت زودتر از موعد مقرر بصورت کورس و مسابقه با دیگر شبکه ها بانجام رسانند در این میان وای بحال مراکزی که چندین نفر نیروی واکسیناسیون دارند درآین میان از رییس شبکه و برخی دامپزشکان دولتی که مجبور به انجام واکسیناسیون تب برفکی شده اند و بعنوان واکسینا تور برخلاف حوزه حرفه ای خود عمل نموده اند نیز استفاده شده تا این کورس سریعتر به اتمام برسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
در حال حاضر قرارداد لمپی اسکین.بروسلوز گاو و گوساله.پی پی آر و هاری در کردستان کاملا به مراکز مایه کوبی واگذار و در حال انجام است و هیچ مشکلی وجود ندارد حالا یک عده کاسه داغ تر از آش شده اند دلیلش چیه همه می دانند
ضمنا جمعیت دامی روستای دیوزنا هم زیر پوشش این واکسیناسیون قرار گرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
چرا دوستان کردستان دوره فعلی را با دوره قبلی مقایسه می کنند
چرا عملکرد دامپزشکی استان کردستان در دهه 80 را بررسی نمی کنند؟
همکار سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
با تشکر از مصاحبه آقای دکتر مخدوم
ای کاش گزارشی از مدیریت 13 ساله خود را ارائه می کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
در بین دکترهای دامپزشک بخش دولتی دوستانی بودند که حرف زدن با دامدار و بوی طویله گرفتن رو کسر شانی جبران ناشدنی میدونستند. این طرح موجب شد که یک تلنگری بخورند و به خودشون بیان و بدونند به عنوان یک دامپزشک باید یک روز بری خط مقدم جبهه و مثل یک کاردان که نقش سرباز صفر رو داره بجنگی با بیماریها
بهرحال من وقتی یاد تلفات تب برفکی و گریه و شیون و نارضایتی مردم میفتم ، اذیت شدن چند نفر از دوستان و یا فشار بر نیروهای پیر و متاهل بخش دولتی رو قابل چشم پوشی میدونم. البته ان شالله کارشون خالی از پاداش اخروی هم نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
0
0
در دو سال گذشته با اقدامات صحیح پیشگیرانه بیماری تب برفکی در کردستان با وجود مرز مشترک با عراق کنترل شده است
شیوع بیماری های تب برفکی لمپی اسکین و وی اچ اس و پی پی آر در سال های قبل باعث ضررهای جبران ناپذیری به مردم شد
یک سایت خبری اعلام کرده بود که سال 94 بیشتر از 100 هزار راس دام بدلیل بیماری تب برفکی تلف شدند


تشکر از حکیم مهر
حکیم مهر رسانه آزادی بیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
0
0
در بالا به مطلب خوبی اشاره کردند
تب برفکی سال 94 در کردستان با تلفات بالا موجب شد بسیاری از روستاییان به حواشی شهرهای کردستان مهاجرت کردند.
اشاره شده برای پایان واکسیناسیون تب برفکی در پاییز امسال شهرستان ها کورس گذاشته اند این که خیلی خوب است آفرین به مدیرکل و روسای دامپزشکی که باعث ایجاد انگیزه کار کردن شده
در سال های قبل آیا اینگونه بود؟همکاران الان از این شرایط موجود راضی هستند یا زمانی که به خاطر عدم توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی از انجام ماموریت ها سر باز می زدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
ظاهرا در استان همه چی خوبه.پس نیاز به بودجه واعتبارات بیشتر هم نیست. بودجه استان را برای استانهای دیگر که کمتر برخوردارن وناراضی زیاده بفرستین.خوشبختانه مدیران توانای استان با بهره وری بالا نیازی به پول واعتبار اضافی ندارن. دستشون درد نکنه. خدا وکیلی بخش خصوصی هم اینقدر خورده که داره بالا میاره.
نظر شما
ادامه