کد خبر: ۳۷۸۱
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
دکتر منادی سفیدان تنها نماینده دامپزشک مجلس است که البته در هیچ یک از دو کمیسیون مرتبط یعنی کشاورزی و بهداشت حضور ندارد و ترجیح داده تا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باشد./دکتر منادی سفیدان که فارغ التحصیل رشته دکترای دامپزشکی در مقطع عمومی و نیز میکروبیولوژی دامپزشکی در مقطع تخصصی است در معرفی خود پسوند دامپزشکی را از هر دو مقطع تحصیلی خویش حذف نموده است...

حکیم مهر -  دکتر علیرضا منادی سفیدان که تنها نماینده دامپزشک مجلس شورای اسلامی است در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی ، شامگاه چهاردهم مهر در تهران و در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما سخنرانی کرد و بلافاصله پس از گذشت نیم ساعت از شروع این مراسم به دلیل سفری که در پیش داشت محل مراسم را ترک کرد و به تبریز عزیمت نمود.

وی در مراسم چهارده مهر در تهران در حضور دو وزیر جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : برای من مهم نیست که سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت باشد یا وزارت جهاد کشاورزی بلکه باید کارآیی و اقتدار این سازمان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه درآمد پزشکان با دامپزشکان قابل مقایسه نیست و تنها عده محدودی از دامپزشکان درآمدهای خوبی دارند افزود : 80 درصد کار بهداشتی وزارت بهداشت به دوش سازمان دامپزشکی است.

دکتر منادی همچنین گفت : در زمان قبل از انقلاب دامپزشکی مستقیم با دربار کار می‏کرد و بعد هم مدتی زیر نظر وزارت بهداشت بود اما پس از آن در حالی که بخش مهمی از کارهای وزارت بهداشت را دامپزشکان انجام می‏دهند از این وزارتخانه جدا و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شد.

 

اما این پایان ماجرا نبود ... دکتر منادی سفیدان که از محل این همایش به فرودگاه مهرآباد رفته بود، روز بعد یعنی 15 مهرماه به مناسبت روز دامپزشکی در همایش "نقش دامپزشکی در توسعه پایدار" که در تبریز برگزار شد شرکت کرد. جایی که رئیس سازمان دامپزشکی کشور هم متعاقباً خود را به این همایش رسانده بود.

این بار در غیاب وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی، دکتر منادی سخنان صریح‏تری به زبان آورد.

وی سخنان خود را با یک سؤال در این همایش شروع کرد! آن سؤال این بود : زیرنظر کدام وزارتخانه باشیم؟!

سؤالی که خود دکتر منادی در سخنرانی‎اش به آن پاسخ داد. او در پاسخ به این سؤال گفت : وزارت جهاد کشاورزی یک وزارتخانه تولیدی است اما وزارت بهداشت مسئولیت حفظ بهداشت جامعه را بعهده دارد.

وی افزود : دامپزشکی پایه پزشکی و خط مقدم مبارزه با بیماریها است.

دکتر منادی در ادامه پس از آنکه به اشغال 35درصدی تخت‎های بیمارستانی بر اثر بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان اشاره کرد و 80 درصد دامپزشکی را بهداشتی و 20 درصد را تولیدی دانست سخنی که در همایش شب گذشته در تهران صریحاً به زبان نیاورده بود را گفت و آن اینکه باید سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت باشد نه جهاد کشاورزی!

 

از سخن دکتر منادی در تهران که گفته بود برای من مهم نیست که دامپزشکی زیر نظر کدام وزارتخانه باشد تا سخن وی در تبریز به فاصله کمتر از 24 ساعت که صریحاً گفت باید دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت که بگذریم و از طفره رفتن دکتر دستور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با حکیم مهر از ابراز نظرش درباره اینکه آیا موافق الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت است هم صرفنظر کنیم بهتر است نگاهی دقیق‎تر به نقش دکتر منادی در دامپزشکی داشته باشیم.

دکتر علیرضا منادی سفیدان که در روزهای پایانی ریاست دکتر نوروزی بر سازمان دامپزشکی به این سازمان رفت و در کنفرانسی مطبوعاتی در کنار دکتر نوروزی نشست و از لزوم الحاق سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت سخن گفت و دکتر نوروزی که قبلاً مخالفت خود را با این الحاق اعلام کرده بود را واداشت تا تلویحاً این الحاق را بپذیرد و خود نیز از ریاست سازمان دامپزشکی به فاصله کمی کنار برود آیا مفتخر به دامپزشک بودن هست؟!

این سؤال مهمی است که در ذهن بعضی از حضار همایش چهارده مهر در تهران و حتی برخی دیگر از دامپزشکان هم هست.

دکتر منادی سفیدان تنها نماینده دامپزشک مجلس است که البته در هیچ یک از دو کمیسیون مرتبط یعنی کشاورزی و بهداشت حضور ندارد و ترجیح داده تا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه باشد.

هر چند وی ظاهراً در زمانی که برخی در مجلس به دنبال انحلال سازمان دامپزشکی بودند تلاش زیادی کرد تا آنان را از این کار بازدارد و در همایش چهارده مهر در تهران هم از تلاش خود برای اختصاص 5 میلیارد تومان به طرح دامپزشک روستا سخن گفت و به جای خود قابل تقدیر است اما خوب است با هم نگاهی به سایت اختصاصی وی داشته باشیم.

 

دکتر منادی سفیدان که فارغ التحصیل رشته دکترای دامپزشکی در مقطع عمومی و نیز میکروبیولوژی دامپزشکی در مقطع تخصصی است در معرفی خود پسوند دامپزشکی را از هر دو مقطع تحصیلی خویش حذف نموده است.

قسمتی از معرفی وی که در سایت اختصاصی خود آورده به این شرح است :

 

اینجانب، علیرضا منادی، متولد سال 1348 هستم. در سال 1374 در سن 26 سالگی دکترای عمومی خود را تمام کرده و در سطح PhD و دکترای تخصصی میکروبیولوژی موفق به اخذ مدرک شدم ... توانستم برای اولین بار در کشور به روش مولکولی ژن jp51 ویروس BLV را که ویروس لوسمی است در ایران جدا کرده و تشخیص دهم.

 

همانطور که در بیوگرافی ایشان مشخص است واژه دامپزشکی از کنار "دکترای عمومی" و "میکروبیولوژی" حذف شده و حتی ویروس لوکوز گاوان هم بصورت "ویروس لوسمی" معرفی شده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
همکار
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
1
1
سلام اظهارات دکتر منادی در خصوص لزوم نظازت دامپزشکی بر بخش تولید کاملا صحیح است یا میبایست دامپزشکی مستقل عمل کند یا زیر مجموعه یک وزارتخانه با نقش نظارتی باشد سوال اینجا است شما (حکیم مهر ) آیا با برجسته نشان دادن بخشی از اخبار و یا بیان به طرز خاص رویدادها آیا منظور خاصی را دنبال میکنید واقعا متاسفم برای این صنف !!
كارشناس دامپزشك
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
1
سلام
اينكه فرمايشات متناقض آقاي دكتر منادي موجب تعجب گرديده واز اين تزلزل ديدگاه به وحشت افتاده ايم به اين دليل است كه اولا به هركسي بايد در حد توان وظرفيت آن فرد بها داده شود وبي جهت از بزرگ كردن افراد و بت ساختن آنها پرهيز نماييم ثانيا علت مطرح شدن بيش از حد افراد و نمود پيدا كردن بيانات مقطعي آنها بدين خاطر است كه تشكل هاي موجود دامپزشكي همچون نظام دامپزشكي ،جامعه دامپزشكان و جامعه اسلامي دامپزشكي در ارتباط با موضوعات مطرح دامپزشكي اظهار نظر مستدل و منطقي نمي نمايند واين خلا ء موجب مي شود تا ديدگاه شخصي افراد كه بعضا بدون مطالعه و بررسي كارشناسي و گاهي همراه با ملاحظات خاص مي باشد به عنوان ديدگاه غالب و آرماني صنف دامپزشكي مطرح گردد و همه چشم انتظار معجزه داشته باشند .
در رابطه با عدم اشاره به تحصيلات دامپزشكي توسط دكتر منادي نيز امر تازه اي نيست كما اينكه آقاي دكتر كهرام دامپزشك ونماينده اهواز در مجلس ششم نيز در زندگي نامه خودرا متخصص علوم دامي معرفي كرده بودند .
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
2
این نماینده محترم و هم دانشکده ای قدیم تنها چیزی که اهمیت نمی دهند حمایت از همکاران می باشد .چند صد بار تماس تلفنی گرفتم برای حمایت از واگذاری نظارت بر گوشت های وارداتی .اما نمایندگان دیگر و غیر متخصص خیلی بیشتر از ایشان کمک نمودند
شايد يك دوست
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
0
0
با سلام / پسوند فامیلی ایشان در سایت شخصی خودشان به آدرس drmonadi.ir سفیدان عنوان شده است! (حکیم مهر)

پسوند فاميلي ايشان سپيدان است و نه
سفيدان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر مرتضوی
|
-
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۷
1
0
سفیدان روستایی است در مسیر تبریز به اسپیران .و زادگاه دکتر منادی
دکترگلچین
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
0
0
با سلام.آقای لطفی زاده خواهشا تمام کنید این حرفهای بیهوده را.درست است خدمت هایی در شناساندن دامپزشکی در جامعه کردید اما قرار نیست هرچی دلتان میخواهد بگویید و تفرقه اندازی کنید.هر چه که به نظرتان منفی است آن رادر سایت قرار دهید.دکتر منادی طرفدار دامپزشکی و قشرآن است.قرار نیست که کل وقت خود را برای دامپزشکی صرف کنداو نماینده مردم ومرد سیاست است.باید نظر او راجلب کنید نه اینکه به حرفهای ایشان ایراد بگیرید.طبیعی است فردی در سخنانش ناتطبیقی باشد انهم به این جزئی...
وقتی فکر میکنم می بینم شما هم مثل بعضی ها دنبال منافع خودتونید.اگه..................... باید مسئولان رده بالای دامپزشکی باسیاستشان ایشان را بسوی خودشان بکشند نه اینکه....
خواهش میکنم افکارتان را تغییر دهید تا شاید با عمل نه شعار قشر دامپزشک را شادمان سازیم.سخت است اما در حد توان خودمان
دامپزش
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
0
0
با سلام
فقط به فكر باشين چند سالي در دانشگاههاي دولتي و آزاد تخته بشه،‌والا فاتحه هممون خونده اس.
آخه اينم شد رويه دانشجو گرفتن.
بابا چشاتونو وا كنيد.
آقايون ،‌مجلس،‌سازمان،‌جهاد كشاورزي،‌رييس جمهور،‌به خدا اين خيانته هم به جوونا و هم به ما دامپزشكا.
از ما گفتن.
عزيزي
|
-
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۹
0
0
......(.................سازمان دامپزشكي ) ديروز در جلسه مديران گفته همه خبرنگاراني كه در مورد دامپزشكي مقاله مي نويسند از سازمان دامپزشكي تراول گرفته اند شما هم گرفته ايد
خاچاطوريان
|
-
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۰
0
0
اين مسئول در سازمان دامپزشكي بايد از همه خبرنگاران عذر خواهي كند . البته اين اتهامي است كه اول گريبان .............. را خواهد گرفت ولي در هر صورت عمل زشتي است كه اگر نشريه اي مطلبي عليه كسي نوشت فورا همه صنف خبرنگاران را اين چنين تخريب كنند.
در هر حال اگر جلوي اين شخص گرفته نشود بعداادعا ميكند هركسي كه در مورد صنف دامپزشكي اظهار نظر كرد پول گرفته است . جناب دكتر منادي شما دستور پيگيري در اين مورد را بدهيد
دکتر شفق
|
-
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۵
0
0
سلام دوست محترم. سعی نمایید از تمام امکانات برای پیشبرد وضعیت دامپزشکی استفاده نمایید.اطمینان داشته باشید خیلی از دامپزشکها اگر جای دکتر منادی بودند حتی روز دامپزشکی را هم یادشان می رفت. الان وضعیت دامپزشکی به گونه ای هست که خیلی از همکاران برای معرفی خودشان به اسم دامپزشک مشکل دارند که البته به همه چیز مربوط می شود به غیر از علم دامپزشکی. موفق باشید.
شهشهان
|
-
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۰۱
0
0
به نظر من همین بهتر که لقب دامپزشک را از خودش برداشته چون این افراد ..................
dvm
|
-
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۰
0
0
faghat bayad tasof khord
دکتر دامپزشک
|
-
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۰۵
0
0
شناختی که از ایشان داریم به توجه به اینکه همشهری و هم دانشگاهی هستیم ایشان در ... سخنرانی ها نام دامپزشکی را حذف مینمایند. چطوری میخواهند از شان دامپزشکی حفاظت کنند.مثل اینکه ایشان از اینکه دامپزشک هستند خجالت میکشند
تاسف
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۷
0
0
با سلام
دکتر منادی یکی از اساتید بنده بود ،در زمان انتخابات همه دامپزشکان و دانشجویان دامپزشکی دانشکده همه تلاش خودشونو به کار بردن تا دکتر منادی تو انتخابات رای بیاره تا بلکه بتونیم از این طریق کمی از مشکلات دامپزشکی رو کمتر کنیم.البته ایشون کارهایی رو در حمایت از دامپزشکان انجام داده ولی ما انتظارمون از ایشون بیشتر از این حرفا بود. ضمنا ایشون موقع انتخابات هم پسوند دامپزشکی رو از تو تبلیغاتشون حذف کرده بودند که واقعا حرکت ........ بود
آشنا
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
0
1
پسوند ايشان سفيدان هست
سفيدان نام روستايي است كه اصالت ايشان را نشان مي دهد. روستاي سفيدان در انتهاي جاده منيار قرار دارد.
محرم
|
-
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
0
0
........مجلس، آزاد تبريز، منطقه 13، علوم پزشكي
نظر شما
ادامه