کد خبر: ۳۷۸۱۷



سرپرست دامپزشکی شهرستان همدان گفت: طباخی‌های همدان ملزم به استفاده از آلایش دامی بسته‌بندی شده هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر امیرحسین نقی‌پور» با بیان اینکه مهمترین هدف دامپزشکی تامین امنیت غذایی است، گفت: مواد خام دامی در کشتارگاه‌های صنعتی پس از طی مراحل پیش‌سرد، برچسب تاریخ انقضاء و تاریخ تولید دریافت و نوع دام مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه آلایش دامی به واحدهای بسته‌بندی منتقل و پس از طی مراحلی به مرحله پیش‌سرد می‌رسد، گفت: تمام واحدهای عرضه و طباخی‌ها در همدان ملزم به استفاده از آلایش دامی بسته‌بندی شده هستند.

سرپرست دامپزشکی شهرستان همدان با تاکید براینکه آلایش دامی طبق قانون باید در یخچال نگهداری شود، گفت: دل، جگر، قلوه و مغز ۲ روز و کله‌پاچه، سیرابی و شیردان باید سه روز در یخچال نگهداری شود.

نقی‌پور با بیان اینکه متاسفانه گاهی در سبزه‌ میدان و خیابان شهدا شهر همدان شاهد عرضه آلایش دامی بدون بسته‌بندی و روی سبد و سینی‌ها هستیم، گفت: دامپزشکی با واحدهای عرضه‌کننده آلایش دامی به این صورت، برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت اکیپ نظارت بهداشت محیط بر مراکز عرضه، افزود: عرضه آلایش دامی بدون بسته‌بندی و لیبل در همدان ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف با واحدهای مذکور برخورد می‌شود، ضمن اینکه مردم نباید آلایش بدون بسته‌بندی را خریداری کنند و در صورت مشاهده چنین مواردی آن را به دامپزشکی گزارش کنند.

سرپرست دامپزشکی شهرستان همدان گفت: این اقدام با توجه به نقش مهم فرآورده‌های خام دامی در سلامت سبد غذایی خانوار و به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی و کنترل و نظارت بهداشتی دقیق‌تر و بهتر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام انجام می‌شود.

نقی پور از مزایای استفاده از بسته‌بندی بجای فله فروشی را درج مشخصات فرآورده شامل تاریخ تولید، انقضاء و محل تولید محصول عنوان کرد که مانع تضییع حق مصرف‌کنندگان و تقلب برخی افراد سودجو می‌شود.


نظر شما
ادامه