کد خبر: ۳۷۸۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر


زبان سه کیلوگرمی خرسی در میانمار که ناشی از جهش ژنی بود و به قدری بزرگ بود که حیوان مجبور بود آن را روی زمین بکشد، توسط تیمی از دامپزشکان با موفقیت تحت عمل جراحی قرار گیرد.

به گزارش گروه بین‌المل حکیم مهر، دامپزشکان معتقد بودند که تورم عجیب زبان این حیوان، نمونه‌ای بی‌سابقه می‌باشد. «دکتر بیکن» از دانشکده دامپزشکی دانشگاه سلطنتی ادینبورو، ‌می‌گوید: من بیش از 10 سال سابقه کار با خرس‌ها را دارم اما هرگز با چنین وضعیتی برخورد نداشتم و این مورد بسیار شگفت‌انگیز است.  

خرس سیاه آسیایی "نیان اهتو" که معمولا به خرس ماه (به علت وجود هلال طلایی بر روی سینه) معروف است. پس از جدایی از مادر و ربوده شدن توسط قاچاقچیان برمه‌ای که قصد داشتند او را به چین بفرستند، چون در آنجا تقاضای زیادی برای کیسه صفرای خرس جهت مصارف طب سنتی وجود دارد، توسط راهبان نجات یافت.

راهبان با دیدن زبان بزرگ و غیر عادی این حیوان، با دامپزشکی محلی تماس گرفتند. وی این موضوع را با دکتر بیکن مطرح نمود و بدین ترتیب دکتر بیکن به همراه چندین متخصص دامپزشک، به میانمار سفر کردند.

از آنجایی که خرس کمتر از دو سال داشت، دامپزشکان حدس زدند که این زبان بزرگ یک مشکل مادرزادی بوده است و یا اینکه به بیماری الفانتیازیس (فیل پایی و یا خیز و ادم) که عفونتی انگلی ناشی از نیش پشه است، مبتلا شده که البته تاکنون در خرس‌ها و یا حیوانات دیگر گزارش نشده است.

دامپزشکان در سال گذشته تلاش کردند که مقداری از بافت‌های زبان این حیوان را جهت جلوگیری از تورم، جداسازی نمایند اما این امر باعث شد که حجم زبان افزایش یابد و این بدان معنی است که این روش بیشتر تهاجمی بوده و وضعیت حیوان را وخیم‌تر نمود.

بیکن گفت: ما جلسات زیادی جهت بحث و تبادل نظر برای این جراحی بزرگ داشتیم و به علت وخامت موضوع نمی‌توانستیم آنرا لغو نماییم و بهترین راه حل برای ادامه زندگی این حیوان، همین جراحی بود.
 

وی افزود: حمل سه کیلوگرم زبان در محدوده زبان و فک بسیار دشوار است و این خرس هرگز نمی توانست دهانش را ببندد و از نظر بهداشتی بسیار وضعیت نامناسبی بود و این زبان بر روی سطح زمین کشیده می‌شد. هم‌اکنون او می‌تواند دهان خود را ببندد و غذا را مزه مزه کرده و به راحتی ببلعد.

این خرس نیازمند یک دوره یادگیری و سازش با وضعیت جدید خود می‌باشد زیرا وی هرگز این شرایط طبیعی را تجربه نکرده است.

 

منبع:  theguardian و vet times

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
1
سلام
ایکاش ضمن اینکه بفکر خرس ها بودند به فکر مسلمانان میانمار هم بودند
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
شعار ادعاي حمايت از حقوق بشر ويا حقوق حيوانات براي مدعيان دروغين چيزي بيشتر از يك ژست روشنفكري عوامفريبانه نيست.
همان مدعيان دروغيني كه براي ذبح اسلامي دام، بيرق نقض حقوق حيوانات بلندميكنند، براي تفريح وتفنن پوست حيوانات مثل گربه را زنده زنده مي كنند وجدامي كنند همانهايي كه براي اعدام يك جاني وقاتل دم ازحقوق بشرميزنند دربرابرچشمانشان كودك وبزرگ ومردوزن بيگناه تكه تكه شده وسوزانده ميشوند،كك اينهاهم نميگزه!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
1
خیلی جالب بود . ممنون
حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
اگه راست می گن بروند اون وحشی هایی که دارن مسلمونها رو می کشند درمان کنند...
نظر شما
ادامه