کد خبر: ۳۷۸۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
جوابیه اداره کل دامپزشکی استان در پی انتشار خبر، دامپزشکی هروز بدتر از دیروزجوابیه اداره کل دامپزشکی استان در پی انتشار خبر، دامپزشکی هروز بدتر از دیروز
 

در پی درج خبری با عنوان «دامپزشکی استان، هر روز بدتر از دیروز» در هفته نامه زردکوه، اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری جوابیه ای را منتشر کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، متن این جوابیه به شرح زیر است:

 «بر اساس آمار و اطلاعات و مستندات موجود و همچنین اذعان مسئولان کشور و استان، اداره کل دامپزشکی با مدیریت فعلی از سال 92 تا کنون اقدامات قابل توجه و بعضاً بسیار مشکل را که در گذشته پیگیری نشده بود را به سرانجام رسانده است که از آن جمله می توان به جلوگیری از فروش مرغ زنده در معابر عمومی شهرستان لردگان که از حیث شیوع بیماری آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب می شد، همچنین ساماندهی کشتارگاه های سنتی استان و الزام آنان به خروج گوشت با لیبل و برنامه ریزی جهت طی نمودن مراحل ماندگاری گوشت در دمای یخچال با تغییر ساعت کشتار جهت مبارزه با بیماری های مشترکی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بوده، مهار بیماری VHS  در استان که به استناد آمار ارایه شده توسط مدیریت شیلات استان تولید ماهیان سردابی را از 8 هزار تن در سال 93 به 17 هزار تن در سال 94 و 24 هزار تن در سال 95 افزایش داده است لازم به ذکر است در صفحه 3 همین چاپ به نقل از کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تولید استان را 24 هزار تن اعلام نموده است که (با نظارت های دامپزشکی و کنترل بیماری ها) خود نشان از عملکرد خوب دامپزشکی استان دارد؛ همچنین مقام دوم کنترل بیماری PPR  (طاعون نشخوار کنندگان کوچک)در کشور به استناد نامه سازمان دامپزشکی کشور و کاهش 50 درصدی موارد مثبت بیماری های سل و بروسلوز در استان را نیز می توان بیان کرد.

در مورد بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز باید گفت که این بیماری به دلیل نوترکیبی DNA  ویروس و دیگر دلایل علمی واکسن ندارد و واکسنی که در مرغداری ها استفاده می شود مربوط به آنفلوآنزای مرغی و غیر مشترک است که دارای سویه های معدود می باشد. در ضمن آنچه به عنوان عملکرد دامپزشکی استان در زمان شیوع بیماری ها گفته شد تماماً براساس دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور بوده است که مستندات آن در این اداره کل موجود می باشد. جهت اطلاع آخرین عملکرد این اداره کل در طی روزهای اخیر، ممنوعیت کشتار دام در شهرهای کاج و بارده بوده است که در جهت سلامت مردم قدم برداشته شده است.

در خصوص ناکارآمدی مسئول روابط عمومی باید گفت: مسئول روابط عمومی این اداره کل به مدت 3 سال پیش از این در استان یزد در همین پست خدمت می کرده که هم در استان و کشور به عنوان روابط عمومی برتر شناخته شده بود و در طی این یک سال و نیم که در این اداره کل انجام وظیفه می کند نیز قابل تقدیر از طرف سازمان دامپزشکی کشور اعلام شده است.»

 

مطبوعات در درج اخبار جوانب احتیاط را رعایت نمایندمطبوعات در درج اخبار جوانب احتیاط را رعایت نمایند 

مطبوعات و کانال های فضای مجازی باید در انتقادات و درج اخبار علیه عملکرد دامپزشکی جوانب احتیاط را مراعات نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری، «دکتر عبدالمحمد نجاتی» با اعلام این خبر افزود: بعضی مواقع درج اخبار دامپزشکی باعث تشویش اذهان عمومی و تبعات اقتصادی و بهداشتی در جامعه می شود.

دکتر نجاتی افزود: درج اخبار مربوط به بیماری ها باعث اثرات عدم یا کاهش مصرف گوشت قرمز، سفید، لبنیات و از طرفی باعث افزایش تقاضا در مصرف جایگزین آن می شودکه باعث آثار تورمی در گوشت مصرفی جایگزین شده و نیز رکود و ارزانی و کاهش تقاضا برای گوشت مورد اشاره شده داردکه باعث می شود تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مواد پروتئینی نیز ضرر و زیان نمایند.

وی همچنین بیان داشت: بعضی مواقع هم بسیاری از آمار و عملکرد خود را به خاطر همین موضوعات نمی توانند رسانه ای کنند و باعث مظلومیت دامپزشکی شده است.

این مقام مسئول گفت: رسانه هایی که آگاهی کافی در مورد علم دامپزشکی و قوانین و دستورالعمل های دامپزشکی ندارند، بهتر است با اطلاعات کافی مطلبی را در نشریه خود به چاپ برسانند.

مدیرکل دامپزشکی استان با توجه به چاپ مطالب انتقادی یکی از نشریات علیه عملکرد این اداره کل گفت: فارغ التحصیلان دامپزشکی به سوگند خود در جهت حفظ صیانت از سرمایه دامی وفادار هستند و وظیفه خود می دانند که خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
1
1
سلام علیکم
به جرات میتوان گفت که هفته نامه زرد کوه یکی از تاثیر گذارترین هفته نامه های استان است. و انتخاب مطالب در این هفته نامه نیز بی دلیل نمی باشد.
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
1
1
با عرض خسته نباشی خدمت حکیم مهر
خدمت مدیر کل محترم باید عرض شود که عملکرد ارائه شده، حداقل کاری بوده که میتوانسته در طی سالهای مدیریت جنابعالی انجام شود، و عملکرد مدیرت های قبلی به مراتب بیشتر و مهمتر بوده اند، پس لطفا از بزرگنمایی اقدامات معمول اجتناب شود.
با تشکر و سپاسگزاری فراوان از حکیم مهر که سرلوحه آزادی بیان در رسانه هاست.
همكار اداره كل تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
1
به مدير كل محترم توصيه ميكنم جواب انسانهايي كه پشت كوهي از عقده هاي شخصي پنهان شده اند را به بي خردي همانها واگذار كنند و وقت با ارزش خود را وقف پاسخگويي به آنها ننمايند چرا كه در مسير پيشرفت موجودات زيادي هستند كه سنگ پراني ميكنند علت اين سنگ پراني عجيب بودن قطار پيشرفت است و بي خردي خودشان
موفق باشيد دكتر نجاتي عزيز
نظر شما
ادامه