کد خبر: ۳۷۸۶۵
 بازدید معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از البرز بازدید معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی از البرز
 

 «دکتر علی صفر ماکنعلی» معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور روز پنج شنبه 4 آبان ماه در محل اداره کل دامپزشکی استان البرز حضور یافته و با مدیرکل و معاونین دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان البرز، دکتر ماکنعلی ابتدا در مراسم پرفیض زیارت عاشورا حضور یافته و پس از آن با مدیر کل و معاونین در جلسه شورای اداری شرکت نمود .

«دکتر علی اصغر شریفی» مدیر کل دامپزشکی استان البرز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون سازمان دامپزشکی در البرز، گزارشی از وضعیت بیماری های دامی در استان و عملکرد پیشگیرانه این اداره کل در خصوص بیماری های مشترک ارائه نموده و به تشریح اقدامات کنترلی صورت گرفته در زمینه پیشگیری از بیماری های حاد تنفسی طیور در سالجاری اشاره و گفت: با توجه به کمبود شدید منابع و امکانات و احتمال شیوع بیماریهای فوق حاد تنفسی با شروع فصل سرما و خطرات آن برای جامعه، مراتب در جلسه ستاد بحران استانداری مطرح تا انشالله بتوانیم با بهره گیری از امکانات و حمایت های استانداری، لوازم و تجهیزات مورد نیاز را در جهت مقابله با بیماری های مشترک مهیا کنیم.

وی افزود: البته تمامی تدابیر همچون سال های گذشته با حمایت سازمان دامپزشکی کشور پیش بینی شده و امیدواریم در استان البرز شاهد بروز بیماری های فوق حاد تنفسی طیور نباشیم .

در ادامه جلسه، دکتر ماکنعلی نیز ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در دامپزشکی استان البرز،  بر اعتقاد راسخ سازمان دامپزشکی  در جهت پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک تاکید نموده و گفت: چناچه بتوانیم از طریق اقدامات کنترلی و تدابیر پیشیگرانه از بروز بیماری در واحدهای پرورش و نگهداری دام و طیور جلوگیری نماییم، کمک شایانی به اقتصاد جامعه شده و از بروز بحران های بیماری جلوگیری خواهد شد .

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی همچنین بر لزوم حمایت همه جانبه ادارات ذیربط استان ها  در مهار بحران بیماری های مشترک اشاره و افزود: در بحث بهداشت و سلامت جامعه همگی مسئول بوده و با توجه به شعار سال «اقتصاد مقامتی ،تولید و اشتغال» بایستی از سرمایه های این کشور مخصوصاً صنعت دام و طیور با جدیت بیشتری حمایت شود.

 
 
نظر شما
ادامه