کد خبر: ۳۷۸۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

همه ساله از تاریخ ششم لغایت دوازدهم آبان ماه به بزرگداشت هفته پدافند غیر عامل اختصاص می یابد. در این هفته اداره کل دامپزشکی استان همدان همگام با سایر ادارات و ارگان های ذیربط اقدام به بزرگداشت این هفته و انجام فعالیتهایی برای هر چه بهتر شناساندن این مهم به کارکنان خود می نماید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان همدان، مدیرکل دامپزشکی استان در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی کار دامپزشکی بُعد امنیتی دارد و در این راستا موضوع بیوتروریسم مطرح است، افزود: بسیاری از بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا در سطح جهان می‌تواند اهرم فشار علیه دیگران یا از بین بردن امنیت اقتصادی کشور باشد.

 «دکتر رسولی» گفت: بعید نیست سرویس‌های جاسوسی برنامه‌هایی را برای کشورها در ارتباط با وابسته کردن آنها به خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در موضوع بیوتروریسم، دامپزشکی نقش اساسی را در پدافند غیر عامل و جلوگیری از هجمه میکروبی به صورت تعمدی و غیر تعمدی را دارد، افزود: دو سال پیش در این زمینه موضوع تب برفکی مطرح بود که با مشاهده روند بیماری نحوه شروع و ختم شدن این بیماری موضوع وارداتی بودن بیماری مشخص شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با شناخت بیشتر مردم نسبت به پدافندغیر عامل و همچنین پذیرش آن به عنوان یک اصل در امور اجرایی، خسارت های احتمالی از اینگونه حملات خصوصا در حوزه بیوتروریسم را به حداقل برسانیم.

دکتر رسولی با اشاره به اهمیت و حساسیت کار دامپزشکی در مقابله با تهدیدات زیستی و انسانی خواستار تلاش حداکثری در این حوزه جهت تضمین امنیت عذایی جامعه شد.

در ادامه جلسه «دکتر سلیمی راد» از مدرسین سازمان دامپزشکی و مرکز مطالعات سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: تهدید امنیت غذایی، کاهش تولید غذا، خسارات شدید اقتصادی، از بین بردن اعتماد عمومی و... از جمله پیامدهای حملات بیوتروریسمی است که ضرورت آمادگی در برابر این گونه تهدیدات را بیش از پیش نمایان می کند و برگزاری دوره های آموزشی و آشنایی با این عوامل مثمرثمر خواهد بود.

وی با تأکید بر افزایش هرچه بیشتر دانش و آگاهی کارکنان اداره کل دامپزشکی استان در حوزه پدافندغیرعامل بویژه موضوع بیوتروریسم و اگروتروریسم افزود: اگروتروریسم یا همان بیوتروریسم کشاورزی شامل استفاده از بیماری حیوانی و گیاهی به منظور ایجاد آسیب و تخریب وسیع در بخش کشاورزی یک کشور است.

لازم بذکر است این دوره دوازده ساعته در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان همدان برگزار شد که مجموعا صد نفر از کارکنان اداره کل دامپزشکی در این دوره آموزشی شرکت کردند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
2
0
دامپزشک در هیچ موضوعی هیچ نقشی نباید داشته باشه وقتی با رتبه هشتاد هزار دانشگاه ازاد شبستر قبول میشن دیگه دامپزشک هیچ صلاحیتی نداره ببندید در این رشته رو که ابروی هرچی دکترو برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
1
1
تا زمانی که نماینده سازمان در مراکز تولیدی حقوق بگیر کارفرماست برگزاری این گونه دوره ها بیشتر به جوک شبیه خواهد بود تا به پدافند!
نظر شما
ادامه