کد خبر: ۳۷۸۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

اطلاع سریع از بارداری در صنایع دامی، امری ضروری است که رفاه و سلامت حیوانات را بهبود می بخشد و در عین حال، هزینه های مصرفی را کاهش می دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ITPNews، در طول شش سال گذشته، انجام تست بارداری به گونه ای ساده تر، ارزان تر و ایمن تر، موجب پیشرفت هایی در صنعت گاوداری شده است و همچنین موجب شده که فروش آن از مرز 10 میلیون دلار در سال بگذرد. پیشرفت این تست، از کشف یک پروتئین ضروری برای بارداری موفق، طی سی سال گذشته به وجود آمده است.

کشاورزان، همیشه امید زیادی به بارداری حیوانات مزرعه هایشان دارند. چرا بعضی از حیوانات در طول یک دوره فحلی، باردار نمی شوند اما در دوره بعدی، بارداری صورت می گیرد در حالی که بقیه گاوها، هرگز باردار نمی شوند و به نوعی یک ضرر اقتصادی به شمار می آیند؟

پروتئین ضروری برای بارداری که اینترفرون تاو (interferon tau ) نام دارد، برای لانه گزینی موفق جنین و جلوگیری از سقط آن در نشخوارکنندگان از جمله گاوها و گوسفندها ضروری است. تحقیقاتی که بر اساس یافته های پروفسور مایکل رابرتس و همکارانش برای پیشرفت تست بارداری گاوها و با توجه به پروتئین های جفت انجام شده و گلیکوپروتئین مرتبط با بارداری (به طور خلاصه PAGs) نامیده می شود، موجب می شود تا بعد از 25 روز، امکان بارداری مجدد فراهم شود.

این روش نسبت به تشخیص از طریق سونوگرافی، بسیار موثرتر است و در کاهش هزینه های حیوان، تولید غذای بیشتر، رفاه حیوان و سلامت بیشتر انسان نقش دارد. اگرچه 30 سال پیش به این عملکرد کلیدی اینترفرون تاو در بارداری پی برده شده است اما همین امر، امروزه در تحقیقات باروری و کارهای کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

پروفسور رابرتس اظهار داشت: «من خوشبینم که پیشرفت های ما در زمینه تشخیص بارداری، به ما این امکان را خواهد داد تا باروری گاوها را از طریق یک تراشه ژنی تشخیص دهیم، تراشه ای که می تواند حیواناتی را که ترکیب ژنی مطلوب تری دارند را شناسایی کند. شناخت ترکیب های ژنتیکی صحیح، نشان می دهد که بارداری ها موفقیت آمیزتر خواهند بود. روش های این چنینی برای صنایع دامی، پدیده ای نوظهور می باشند».

در سال 2002، پروفسور رابرتس به همراه همکارش پروفسور فولر بازر، برنده جایزه ولف کشاورزی شدند. علت اهدای این جایزه به این دو پروفسور، کشف اینترفرون تاو و دیگر پروتئین های مرتبط با بارداری بوده است که راز بیولوژیکی سیگنال های دریافتی میان جنین و مادر را برای حفظ بارداری توضیح داده است که این امر، تاثیراتی عمیق بر روی سوددهی سیستم های پرورش و تولید حیوان ها و سلامت و رفاه انسان دارد.

پروفسور رابرتس اظهار داشت: «بارداری های موفق، موجب بازدهی بیشتر صنایع لبنی، گوشتی و فیبر طبیعی می شوند. در نتیجه، کشف نقش کلیدی اینترفرون تاو و دیگر علائم بارداری، اهمیت عملی و اقتصادی بسیاری داشته است. کشف اینترفرون تاو، دیدگاه جدیدی در رابطه با مکانیسم های فیزیولوژیکی مرتبط با باروری فراهم نموده است».

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
جالب بود. ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
یعنی سونو تمام؟!
احسان الله احمدی
|
Afghanistan
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
0
0
واقعآ عالی است.من یک شخص دامپزشک هستم در افغانستان چگونه میتوانم یک دستگاه را خریداری کنم.
شماره مبایل من 0783150848-0729614893
نظر شما
ادامه