کد خبر: ۳۷۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: در مورد حمایت از حیوانات غیرحلال گوشت با سکوت در قانون مواجه هستیم .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خانه ملت، «یحیی کمالی‌پور» در واکنش نسبت به ارسال لایحه منع حیوان آزاری در قالب اصلاحیه قانون مجازات اسلامی به مجلس گفت: هم‌اکنون برای برخورد با افرادی که اقدام به اتلاف حیوانات می‌کنند، یک ماده قانونی داریم که تنها حیوانات حلال گوشت را شامل می‌شود و در قانون مجازات اسلامی نیز برای خاطیان این بخش مجازات تعیین شده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: البته در دین اسلام نیز بر ضرورت حمایت از حیوانات و ممانعت از آزار آنها تاکید شده است؛ ضمن اینکه یک نیاز عاطفی نیز در سطح جامعه نسبت به حیوانات ایجاد شده است که به طرق مختلف خلاء قانونی که در این حوزه وجود دارد را یادآور می‌شود.

این حقوقدان فعال در نهاد قانونگذاری کشور خاطرنشان کرد: به رغم اینکه برای حمایت و نحوه برخورد با حیوانات حلال گوشت در قانون پیش‌بینی شده است، اما در رابطه با وضعیت سایر حیوانات با یک سکوت در قانون مواجه هستیم، که همین امر کشور را مقابل نوک پیکان حمله مجامع حقوق بشری قرار داده است.

کمالی‌پور تصریح کرد: البته تاکنون بررسی لایحه منع حیوان آزاری در دستورکار مجلس قرار نگرفته است، ضمن اینکه پرداختن به این موضوع با وجود اینکه ایران را از بسیاری از اتهامات حقوق بشری مبرا می‌سازد، اما نمی‌تواند در قیاس با سایر مشکلاتی که در شرایط کنونی با آن مواجه هستیم، در اولویت دستورکار قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به موضوعاتی که در زمان بررسی لایحه منع حیوان آزاری مدنظر قرار می‌گیرد تاکید کرد: بی‌تردید در زمان بررسی این لایحه، به تمام زوایای مشکلاتی که، حیات حیوانات را با مخاطراتی همراه سازد، اعم‌از قاچاق، خرید و فروش غیرقانونی و ایجاد زمینه‌هایی برای اتلاف آنها یا ترویج فرهنگ حیوان‌آزاری با هر روشی که صورت گیرد، خواهیم پرداخت.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین ترابی
|
Brazil
|
۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
0
0
حالا باید بخندیم یا گریه کنیم؟ شاید حیوانات حرام گوشت رو شیطان آفریده باشه!
نظر شما
ادامه