کد خبر: ۳۷۸۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان ‌غربی گفت: براساس بررسی‌های انجام گرفته، خشکی دریاچه ارومیه، یکی از علل سقط جنین دام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر عزیز جوانپور هروی» در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان ‌شرقی با اشاره به اقدامات این دانشگاه در راستای احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: احیای دریاچه اورمیه یک حرکت ملی است و برای احیای آن همه دانشگاه‌های آذربایجان ‌غربی اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: اقداماتی برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده است و در حقیقت اکنون به مرحله‌ای عمل رسیده‌ایم که باید مسئولان مربوطه نسبت به احیای دریاچه تصمیمات جدی اتخاذ کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان ‌غربی با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان ‌غربی آثار زیست محیطی دریاچه را مطالعه کرده است، افزود: گروه دامپزشکی این دانشگاه آثار خشک شدن دریاچه را بر روی دام و طیور منطقه از لحاظ علمی بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که متأسفانه یکی از عوامل سقط جنین در دام مربوط به خشکی دریاچه ارومیه است.

جوانپور با تأکید بر این‌ که احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی و همکاری مردم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه طی هفته‌های اخیر دریاچه چند کیلومتر عقب‌نشینی کرده و در وضیعت نگران‌کننده قرار دارد.



انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
متخصص مامایی و بیماریهای تولید مثل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
علت؟ مکانیسم؟ نتایج در کجا منتشر شده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
وسط دریاچه خشک که دید توریسیتی هم دارد میشه یک مرکز تخصصی درست کرد مئلا موسسه تحقیقات علوم ناباروری دامی.تازه نمک دانشجویان هم رایگان میفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
جل الخالق.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
با سلام از سایت حکیم مهر انتظار بیشتری از کپی وپیست کردن خبر داریم. بنده خودم فارغ التحصیل همین دانشگاه هستم و شناخت کاملی از اعضای هیات علمی دارم. در میان مخاطبین سایت حکیم مهر هم که دامپزشکان هستند پس چه بهتر که کمی مساله را باز می کردید و بطور علمی کنکاش میک ردید که چطور و بر اساس کدام تحقیقات به این نتایج رسیده اند. رسالت سایت محترم حکیم مهر که عنوان مرکز مجازی پژوهشهای راهبردی دامپزشکی را نیز یدک می کشد انتظار میرود بدنبال انتشار خبر حداقل مصاحبه ای با رییس دانشکده دامپزشکی ترتیب داده و به ریز مسایل بپردازد.
نظر شما
ادامه