کد خبر: ۳۷۹۰۲



«دکتر حسین مهدوی شهری» مدیر پدافند غیرعامل سازمان دامپزشکی ماموریت پدافند غیرعامل دامپزشکی را تلاش در جهت افزایش توان علمی و بکارگیری فناوری به روز در تشخیص و شناسایی تهدیدات زیستی عنوان نمود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مدیر پدافند غیرعامل دامپزشکی افزود: پیشگیری از بروز تهدیدات زیستی از مهمترین وظایف پدافند غیرعامل در دامپزشکی می‌باشد. جهت تحقق این امر به دو موضوع حساس و حیاتی یعنی آگاهی‌بخشی و مسئولیت‌پذیری می‌توان اشاره نمود که نقشی انکارناپذیر در پاسخ به هنگام و صحیح در پیشگیری از تهدید دارند.

وی همچنین افزود: پدافند غیرعامل در دامپزشکی بر پایه رعایت اصول امنیت زیستی استوار گردیده است. رعایت امنیت زیستی باعث کاهش یافتن یا حذف مخاطرات زیستی گردیده و خسارات ناشی از تهدید دشمن را به حداقل ممکن می‌رساند.

آگاهی در مورد تهدیدها و رعایت اصول امنیت زیستی در بین تصمیم‌گیرندگان، قانون‌گذاران، پرورش‌دهندگان دام، طیور و آبزیان، صنایع وابسته به امور دامپزشکی، محققین، دانش‌پژوهان و دانشجویان و دامپزشکان در هر رده‌ای باید به فرهنگ عمومی تبدیل گردد.

دکتر مهدوی شهری اعلام کرد: با این نگاه مسئولیت‌های هر فرد یا صنف مرتبط با موضوع امنیت زیستی در دامپزشکی مشخص گردیده و با ایفای نقش و وظیفه تعریف شده که ناشی از نگرانی‌های مخاطرات در پیشرفت علوم زیستی جدید و بروز بیماری‌های نوپدید و باز پدید می‌باشد به وظیفه علمی و قانونی خود عمل نمایند.

وی افزود اکنون نه تنها این امر در کشور باید نهادینه گردد بلکه به علت صادرات به کشورهای همسایه نوعی مسئولیت‌پذیری منطقه‌ای نیز بر دوش دامپزشکی کشور می‌باشد که باید در امر صادرات رعایت اصول امنیت زیستی جدی‌تر گرفته شود.

وی با گرامیداشت روز و هفته پدافند غیرعامل را به تمامی خانواده دامپزشکی که زمینه‌ساز نهادینه کردن و گسترش فرهنگ امنیت زیستی هستند تبریک گفت.


 

نظر شما
ادامه