کد خبر: ۳۷۹۰۸


محققان دانشگاه دیویس کالیفرنیا در پی یافتن راه حلی جهت تغذیه مرغها با یک رژیم غذایی طبیعی‌تر و بدون تاثیر بر طعم تخم‌مرغ‌های تولیدی آنها می‌باشند.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، تولیدکنندگان تخم‌مرغ‌های ارگانیک، هم اکنون اجازه استفاده از پروتئین‌های مصنوعی در خوراک و دان مرغ را، به جهت اطمینان از دریافت تمام مواد مغذی مورد نیاز، دارند.

«موریس پیتسکی» متخصص طیور در دانشگاه دیویس، می‌گوید: این دانشکده استفاده از مکمل متیونین را ممنوع اعلام نموده است. بنابراین گروه تحقیقاتی وی در پی یافتن منبعی جایگزین می‌باشند. این جایگزین، لارو حشره‌ای به نام black soldier است.

وی افزود: این لارو جایگزین خوبی جهت عدم مصرف متیونین می‌باشد و مرغ‌ها تمایل ذاتی به خوردن این لاروها دارند. بطوریکه علاقه بسیاری به وجود این لارو در خوراکشان از خود نشان دادند. اما مسئله مهم تاثیر مصرف این لارو بر طعم تخم‌مرغ است.

 

بدین جهت مقداری از نمونه تخم‌مرغ‌‌های حاصل از مرغهایی که مقادیر متفاوتی از این لاروها را مصرف کرده بودند، در رستوران خوابگاه دانشجویان، جهت ارزیابی طعمشان، مورد مصرف قرار گرفت. آنها واکنش‌های متفاوتی داشتند. برخی معتقد بودند طعم و بافت تخم‌مرغها متفاوت از قبل بوده و عده‌ای گفتند هیچ فرقی با طعم تخم‌مرغ‌های دیگر نداشته است.

پیتسکی می‌گوید: از مواد دیگری که به عنوان تقویت کننده طبیعی تخم‌مرغ محسوب می‌شود می‌توان به غذای ماهی اشاره نمود. اما این ماده باعث ایجاد طعم ماهی در تخم‌مرغ می‌شود.

نتایج نهایی طعم تخم‌مرغ  به زودی منتشر خواهد شد و مرحله بعد بررسی طعم گوشت مرغ‌های تغذیه شده از این لارو می‌باشد. پیتسکی معتقد است که FDA بایستی قوانین خود را جهت اجازه مصرف مرغ از حشرات تغییر دهد.

منبع: ucdavis و capradio
 
 
 
نظر شما
ادامه