کد خبر: ۳۷۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر



مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر تصادف در گچسر (کرج) آسیب دید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «فردین حکیمی» از آسیب‌دیدگی یک قلاده خرس قهوه‌ای در البرز خبر داد و گفت: طی گزارشی از سوی مأمورین دهداری گچسر این تصادف به اداره حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع‌رسانی می‌شود که با حضور سریع مأمورین حفاظت محیط‌ زیست به مرکز استان منتقل و مراحل اولیه درمان انجام شد.

وی اظهار داشت: پس انجام اولیه مراحل درمان، به دستور دامپزشک این خرس به بیمارستان دامپزشکی مرکزی تهران منقل می‌شود تا مراحل تخصصی‌تر درمان صورت گیرد.

حکیمی با بیان اینکه خوشبختانه این تصادف باعث شکستگی در بدن خرس نشده افزود: بر اساس گزارش‌ها شکستگی در بدن خرس وجود نداشته و احتمالاً یک خون‌ریزی در ریه این حیوان ایجادشده است که امروز بعد از انجام سی‌تی‌اسکن و عدم مشاهده مشکل دیگر به البرز منتقل تا بعد از گذراندن دوره نقاهت رهاسازی شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز در ادامه یادآور شد: از رانندگان محترم خواهشمندیم در محل‌هایی که امکان عبور حیوانات است با دقت بیشتر و حفظ نکات ایمنی حرکت کنند چراکه در غیر این صورت جدا از آسیب به حیات‌ وحش، خود نیز متحمل خسارت می‌شوند.

وی همچنین از دستگیری شکارچیان خرس در منطقه طالقان خبر داد و گفت: طی گزارشی مبنی بر وجود شکارچیان در منطقه طالقان، همکاران اداره حفاظت محیط‌‌‌زیست به محل مذکور اعزام و شب ‌هنگام این شکارچیان دستگیر شدند.

حکیمی بیان داشت: متأسفانه بعد از مشاهده چربی و پوست خرس در کوله شکارچیان کوله آن‌ها توقیف و به مراجع قضایی منتقل شد که قطعاً بعد از تشکیل پرونده مجازات سختی خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز در پایان خاطرنشان کرد: از جوامع محلی و روستائیان خواستاریم که در صورت مشاهده موارد مشابه بلافاصله به مأمورین اطلاع‌رسانی کنند تا هرچه زودتر مانع چنین اقدامات خودخواهانه‌ای شویم.




انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
این چی میگه:
"حکیمی با بیان اینکه خوشبختانه این تصادف باعث شکستگی در بدن خرس نشده افزود: بر اساس گزارش‌ها شکستگی در بدن خرس وجود نداشته و احتمالاً یک خون‌ریزی در ریه این حیوان ایجادشده است که امروز بعد از انجام سی‌تی‌اسکن و عدم مشاهده مشکل دیگر به البرز منتقل تا بعد از گذراندن دوره نقاهت رهاسازی شود."

این چی می گه:
"سی‌تی‌اسکن این توله خرس، حکایت از خونریزی در نیمکره راست مغز، خونریزی ریوی، شکستگی‌های جزئی در جمجمه و شکستگی کندیل فک پایین سمت راست دارد که با توجه به اینکه جابه‌جایی صورت نگرفته نیازی به عمل جراحی ندارد."

؟!
نظر شما
ادامه