کد خبر: ۳۷۹۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

مراسم تودیع و معارفه رییس جدید و قدیم دامپزشکی شهرستان باشت با حضور معاونت مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی استان، فرماندار، کارکنان اداره دامپزشکی باشت و اصحاب رسانه برگزار شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از کبنا، رستگار، معاون مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم ضمن تشکر از خدمات ۴ ساله یزدان پرخید رییس سابق اداره دامپزشکی باشت ابراز امیدواری کرد که مدیریت جدید با ارائه راهکارها و پیسنهادات نوین ادامه دهنده راه مدیریت سابق این مجموعه باشد .

وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در همه جا امری عادی است، تصریح کرد: بهداشت همانند رنگین کمان است و باید در جهت ارتقاء شاخص های بهداشتی در این شهرستان همه با هم تلاش کنیم .

رستگار با تشکر از تلاش های فرماندار شهرستان باشت، دادگستری، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به جهت مساعدت و یاری رساندن به این اداره در رسیدن به خواسته ها و اهداف خود ابراز امیدواری کرد که با مدیریت فرماندار فعالیت بین بخشی براساس تعامل مطلوب در جهت ارتقاء سطح بهداشت ادامه یابد .

این مقام مسئول در ادامه به وظایف سازمان دامپزشکی نیز اشاره ای داشت و گفت: سازمان دامپزشکی براساس وظایف در دو بعد اقتصادی و بهداشتی فعالیت می کند .

وی کمک به تولید فراورده های خام دامی مثل گوشت، تخم مرغ، لبنیات و غیره را از جمله اقدامات این سازمان در جهت کمک به تولید و فعالیت های اقتصادی برشمرد و ادامه داد: همانگونه که می دانیم صنعت مرغداری و دامداری بعد از صنعت نفت بیشترین آمار شاغلین و از نظر تولید ناخالص ملی نیز بعد از صنایع نفتی بیشترین میزان را به خود اختصاص داده که در همین راستا و طبق دستورالعمل تدوین شده از سوی سازمان دامپزشکی به انجام امور محوله می پردازیم .

رستگار وظیفه دیگر دامپزشکی را در حوزه بهداشتی، کنترل، پیشگیری و ریشه کنی بیماری های مشترک میان انسان و دام اعلام کرد و گفت: در این راستا ۸۵۰ نوع بیماری از مجموع ۱۵۰۰ بیماری شناخته شده میان انسان و دام مشترک بوده که همکاران ما در سازمان دامپزشکی در جهت کنترل، پیشگیری و ریشه کنی انها تلاش می کنند و تا کنون شاهد موردی از مرگ انسان براثر این بیماری در کشور نبوده ایم .

معاون مدیریت و توسعه منابع اداره کل دامپزشکی استان فروش دام و طیور زنده را از جمله معضلات جدی در جهت سلامت مردم دانست و ابراز داشت: با تلاش های مستمر همکاران ما در شهرهای یاسوج و باشت این مشکل برطرف شده که تلاش می شود با برنامه ریزی اصولی به مقابله با آن در سایر شهرهای استان پرداخت .

فرماندار شهرستان باشت نیز در این مراسم اظهار داشت: دامپزشکی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت مردم از ادارات مهم است و به دلیل نحوه عملکرد و نظارت باید اهمیت آن از بهداشت و درمان نیز بیشتر باشد .

حسینی با تشکر از رییس سابق اداره دامپزشکی شهرستان باشت و خیرمقدم به رییس جدید این اداره، ابراز داشت: در زمان تصدی آقای پرخید تلاش های زیادی در زمینه ارتقاء سطح بهداشت در شهرستان باشت صورت گرفت که جای بسی تقدیر و تشکر دارد .

وی افزود: علی رغم وجود محدودیت ها و کمبود اعتبارات، مدیریت سابق و مجموعه همکاران وی در اداره دامپزشکی شهرستان تلاش ها و اقدامات قابل ملاحظه ای انجام دادند و این شهرستان از جمله شهرستان های پرتلاش در این زمینه بود .

فرماندار شهرستان باشت با اشاره به برخی مشکلات، خواستار همکاری و تعامل بین ادارات شد و گفت: برخی از قوانین به جهت تناقض در دستورالعمل ها، به صورت جدی در شهرستان پیگیری نمی شوند .

حسینی بار دیگر با اعلام رضایت از اقدامات پرخید در زمان تصدی ریاست اداره دامپزشکی شهرستان باشت، ابراز داشت: از عملکرد وی راضی بودیم و این تغییر و تحولات امری عادی است و آرزوی موفقیت برای ایشان در هر پست و مقام دیگری را داریم .

وی همچنین از دکتر صادق ظفری رییس جدید اداره دامپزشکی شهرستان باشت خواست تا با تعامل مطلوب با ادارات در جهت پیشبرد اهداف تلاش کرده و در جلسات اداری مثمر ثمر باشند .

یزدان پرخید رییس سابق دامپزشکی شهرستان باشت نیز در این آیین گفت: تلاش کردم در این مدت به نحو احسن و براساس قانون انجام وظیفه نمایم و از حسن اعتماد نماینده محترم مردم شهرستان های باشت و گچساران و سایر همکاران در مدت تصدی امور دامپزشکی شهرستان کمال تشکر و قدردانی را دارم .

وی همچنین برای دکتر صادق ظفری رییس جدید دامپزشکی شهرستان آرزوی موفقیت در انجام امور محوله را نمود .

دکتر صادق ظفری رییس جدید دامپزشکی شهرستان نیز با تشکر از حسن اعتماد، بهمنش مدیرکل اداره دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد بتواند در انجام مسئولیت با یاری و مساعدت مجموعه همکاران موفق باشد .

وی شناخت و معرفی جایگاه دامپزشکی در بین مردم را از اهداف اولیه سازمان دامپزشکی اعلام کرد و افزود: باید جهت شناساندن جایگاه دامپزشکی در بین مردم تلاش کنیم .

ظفری پایش و مراقبت بیماری های دامی، بحث شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام و همچنین مباحث نظارت بهداشتی بر فراورده های خام دامی و تلاش در جهت توسعه پایدار به منظور پیشرفت توسعه صنعت دام را از دیگر اهداف کاری خود برشمرد .

وی در پایان نیز با تشکر از خدمات یزدان پرخید رییس سابق اداره دامپزشکی شهرستان باشت، گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه راه خدمت رسانی به مردم شهرستان آنچنان که شایسته است گام برداشته و اقدام نماییم.

 
 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
0
0
باسلام دکتر جان تبریک میگم، انشاءالله در اهدافت موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
به امید روزهای بهترین برای شما که یقینا توانایی ولیاقتش رو داری PN
نظر شما
ادامه