کد خبر: ۳۷۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

در جلسه پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مشهد تاکید شد؛ عدم دریافت محموله های طیور بدون مجوز دامپزشکی از سایر استان هادر جلسه پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مشهد تاکید شد؛ عدم دریافت محموله های طیور بدون مجوز دامپزشکی از سایر استان ها


با توجه به احتمال بروز خطر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی استان ها جلسه فوق العاده پیشگیری از این بیماری با حضور مدیران دامپزشکی استان، چهره های علمی و مسئولین اتحادیه های مرغداران گوشتی و تخمگذار و صادرکنندگان تخم مرغ در استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان در این جلسه اظهار داشت: لازم است مرغداران، بدون هیچ قید و شرطی تمامی دستورالعمل های بهداشتی و امنیت زیستی دامپزشکی را اجرایی کنند.


«دکتر محمد رشتی‌باف» از تمام مرغداران و فعالان صنایع تخم مرغ درخواست نمود تا با توجه به احتمال درگیری بالای واحدهای مرغ تخمگذار به بیماری، تا اطلاع ثانوی از وارد نمودن تخم مرغ و سایر محموله های مرتبط با طیور به استان به طور جدی پرهیز نمایند.


دکتر شهرام شرقی، رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان نیز دراین جلسه با توجه به خطر مرغداری های فاقد مجوز، وجود این واحدها را زنگ خطر و زمینه ساز بروز و شیوع بیماری در منطقه دانست و خواستار برخورد جدی با این واحدها شد.


وی از تمامی مسئولان بهداشتی و مدیریت واحدهای پرورش طیور استان درخواست نمود تا در اسرع وقت موارد بروز تلفات غیر عادی در واحدهای مرغداری را به این اداره‌کل گزارش کنند. شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به فصل سرما و تغییرات آب و هوایی، زمینه برای بروز بیماری‌های تنفسی طیور، نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مهیا می‌باشد، بنابراین به همه متصدیان واحدهای مرغداری و نیز دامپزشکان بخش خصوصی تاکید می‌شود ضمن رعایت اصول بهداشتی ـ قرنطینه‌ای و بیمه نمودن کلیه طیور پرورشی تحت مدیریت خود در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 1512 و یا سامانه پیامکی 300001512 به اداره‌کل دامپزشکی استان گزارش کنند تا اقدام لازم از سوی واحدهای عملیاتی مربوطه در این زمینه به عمل آید.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
آخرش هم از اینجور نشست ها نتیجه ای جز مصرف شیرینی، آب معدنی، موز و چای و نسکافه حاصل نمیشه.
نظر شما
ادامه