کد خبر: ۳۷۹۶

حکیم مهر -  رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به تفاهم نامه‌هایی که میان سازمان و نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به امضا رسیده ، اجرای ماده ‪ ۱۹‬آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی در حال پیگیری است.

دکتر سیدمحسن دستور تاخیر در اجرای این آیین نامه را امری طبیعی قلمداد کرد و گفت: با اجرای این آیین نامه مباحث کاری و نظارتی این بخش تغییر می‌کند.

وی اظهار داشت: اجرای این آیین نامه بدلیل اهمیت و همچنین گستردگی آثار آن، بطور طبیعی به گذشت زمان نیاز دارد.

به گفته رییس سازمان دامپزشکی، بدنبال اجرای این آئین نامه، هرگونه ارتباط مالی بین کارفرما و مسئولان فنی بهداشتی قطع می‌شود که این امر ارتباط زیادی با ارتقا سطح بهداشت در واحدهای تولیدی دارد.

دستور اظهار داشت: هم اکنون روند اجرای این آیین نامه به گونه‌ای در حال پیگیری است تا ماده ‪ ۱۹‬به شکلی مناسب و بدون کمترین تنش در کشور اجرا شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد با اجرای ماده ‪ ۱۹‬آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی، کماکان دستمزد مسوولان فنی بهداشتی توسط کارفرماهای واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

به گفته دستور، اجرای درست این آیین نامه سبب دستیابی بیشتر به اهدافی از جمله تولید محصولات بهداشتی می‌شود.

در ماده ‪ ۱۹‬آیین نامه نظارت بهداشتی آمده است اعمال نظارت بهینه بر فعالیت مسئولان فنی بهداشتی و عدم وابستگی مالی آنها به صاحبان و متصدیان واحد تحت نظارت، دریافت وجه از واحدها و پرداخت حقوق مسئولان فنی بهداشتی براساس دستورالعملی خواهد بود که توسط سازمان دامپزشکی و با همکاری سازمان نظام دامپزشکی تهیه و ابلاغ می‌شود.

پیش از این رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری خود از تاخیر یک ساله اجرای این آیین نامه خبر داده بود.

به گفته دکتر سیدمحمد آقامیری هم اکنون در مجموع پنج هزار نفر مسوول فنی - بهداشتی در کشور فعال هستند که طی یک سال گذشته تنها ‪ ۷۰‬نفر برای اجرای این ابلاغیه اعلام آمادگی کرده اند.

نظر شما
ادامه