کد خبر: ۳۷۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی تامین امنیت غذایی مردم را به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های پدافندی این مجموعه دانست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی، «دکتر محمد اصغرزاده» به واکسیناسیون بیش از 3 میلیون و 292 هزار نوبت سر دام طی سالجاری علیه بیماری های واگیردار دامی و بیماری های قابل انتقال به انسان اشاره کرد و گفت: دامپزشکی با ایمن سازی دام ها علاوه بر حفظ سرمایه دامی کشور، زمینه تولید بهداشتی محصولات پروتئینی مورد نیاز مردم را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اکثر عوامل مورد استفاده در بیوتروریسم از عوامل بیماریزای دامی است اظهار داشت: اگر اقدامات موثر دامپزشکی نباشد عوامل بیوتروریسم سبب شیوع بیماری ها در جمعیت دام و طیور شده و در اولین مرحله امنیت غذایی مردم به خطر می اندازد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به ارتباط مستقیم سلامت دام و طیور با بهداشت عمومی و سلامت مردم اشاره کرد و گفت: هر عاملی که صنعت دامداری کشور را تهدید کند در نهایت تبدیل به تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت مردم می شود.

اصغرزاده امنیت غذایی را هم سطح با سایر مباحث امنیتی در کشور دانست و ادامه داد: در صورتی که امنیت غذایی و بهداشتی به مخاطره بیفتد قطعا کشور دچار بحران می شود.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
از اجرای ماده 19 پیداست
نظر شما
ادامه