کد خبر: ۳۷۹۸۵


به علت شیوع بیماری لپتوسپیروزیس در جمعیت شیرهای دریایی در سواحل اورگان، مقامات بهداشتی به صاحبان سگها هشداری جدی مبنی بر خطر ابتلای سگها به این بیماری واگیر‌دار را دادند.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، بیماری لپتوسپیروزیس یک بیماری باکتریایی همراه با علایم خطرناک شامل نارسایی کلیه‌ها، آسیب کبدی و نهایتا مرگ می‌باشد.

از اواخر ماه سپتامبر، مقامات رسمی گزارشات متعددی مبنی بر تلفات و بیماری در شیرهای دریایی ساحل لینکون، تیلاموک و کلت‌ساپ دریافت نمودند. محقق دانشگاه پستانداران دریایی ایالت اورگان می‌گوید: حداقل 8 مورد تایید شده بیماری لپتوسپیروز در این حیوانات مشاهده شده و همچنین این بیماری در مناطق مختلف کالیفرنیا در حال انتشار می‌باشد.

مشاهده این بیماری مهلک در پستانداران دریایی از موارد نادر است. آخرین موارد شیوع این بیماری در اورگان در سال 2010 اتفاق افتاده است.

 

شیرهای آلوده به ساحل روی آورده‌اند و در نتیجه تمام حیوانات ساحل در معرض خطر هستند. این بیماری از طریق ترشحات آلوده حیوانات بیمار منتشر می‌شود و به راحتی بین شیرهای دریایی و سگ‌ها پخش می‌‌گردد.

به صاحبان حیوانات هشدار جدی داده شده است که  حیوانات خود را حداقل 15 تا 20 متر دورتر از شیرهای دریایی موجود در ساحل نگه دارند. همچنین بایستی حیوانات دور از شن‌های ساحلی باشند زیرا این شنها آلوده به ترشحات حاوی باکتری است.

اگر حیوانات علایمی نظیر استفراغ، بیحالی و یا ضربان قلب بالا داشتند سریعا به دامپزشک مراجعه نمایند. درمان سریع با آنتی‌بیوتیک آغاز می‌گردد. هرچه حیوان سریعتر دوز درمانی را دریافت کند، شانس زنده ماندنش افزایش خواهد یافت. همچنین واکسیناسیون سگها نیز علیه این بیماری موجود است.

منبع: iheartdogs

نظر شما
ادامه