کد خبر: ۳۷۹۸۷
تعداد نظرات: ۸ نظر
دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با مدیر عامل ایرنا:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» گفت: رسانه‌ها بازوی توانمند بهداشت عمومی جامعه در کنار سازمان دامپزشکی به عنوان یک ارگان حاکمیتی و خدمتگذار کشور هستند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: فعالیت های دامپزشکی در دو حوزه سلامت عمومی جامعه و اقتصادی مرتبط امور دام و طیور و فراورده های خام دامی تقسیم بندی می شود و از این رو نیازمند همکاری رسانه ها برای اطلاع رسانی به مردم هستیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی پور» رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز سه شنبه با «محمد خدادی» رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در محل این سازمان دیدار کرد و افزود: رسانه ها بازوی توانمند بهداشت عمومی جامعه در کنار سازمان دامپزشکی به عنوان یک ارگان حاکمیتی و خدمتگذار کشور هستند.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی با کمک رسانه ها طی سالهای اخیر جایگاه خود را در بین مردم و تولید کنندگان کسب کرده است، گفت: یک زمانی برای واکسیناسیون دام و طیور تکنسین های ما با مشکل مواجه بودند اما امروز با اصلاع رسانی های صورت گرفته خود تولید کنندگان مطالبه گر شده اند و این نشان از همکاری های مناسب رسانه ها با این سازمان است.

به گفته وی، در حوزه سلامت عمومی جامعه نیاز است اطلاع رسانی های به موقع و سریع در خصوص بیماری های حاد و فوق حاد به مردم ارایه شود تا آنان در برابر این بیماری ها ایمن شوند.

وی اظهار داشت: به طور مثال در بحث بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو که هیچ علائم بالینی در دام ندارد و در هیچ کجای دنیا هم واکسنی برای درمان آن تهیه نشده است، باید آگاهی های مردم را درباره علائم بیماری و روش های پیشگیری از آن بالا ببریم.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از آگاهی بخشی مردم در زمینه کیفیت محصولات دام و طیور باز می گردد که لازم است مردم در این زمینه اطمینان کافی حاصل کنند.

رفیعی پور با اشاره به این که سرمایه گذاری های کلانی در زمینه صنعت دام و طیور در کشور انجام شده است، افزود: مقابله با بیماری های دامی سبب می شود خسارت های کمتری از لحاظ اقتصادی به سرمایه گذاران این بخش وارد شود.

وی ارتباط سازمان دامپزشکی و رسانه ها را مکمل یکدیگر دانست و گفت: در بحث مقابله با برخی بیماری ها سازمان دامپزشکی با اقدامات واکنش سریع و واکسیناسیون 80 درصد بیماری را کنترل و رسانه ها با اطلاع رسانی و هشدارهای خود 20 درصد عملیات را برعهده می گیرند اما در مقابل برخی بیماری ها مانند تب کریمه کنگو رسانه ها با آگاهی سازی خود می توانند در کنترل بیماری نقش 80 درصدی ایفا کنند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که در دنیای حاضر شکل جدیدی از تهدیدات غیرنظامی را شاهدیم، به موضوع بیوتروریسم و تهدیدات زیست محیطی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی عوامل و بیماری ها برای ما شناخته شده و قابل کنترل هستند اما برخی عوامل و بیماری هایی که ما را تهدید می کنند هنوز شناخته شده نیستند.

وی بر این باور است که سازمان دامپزشکی در حوزه های امنیت غذایی و اقتصادی نقش مهمی را ایفا می کند.

«محمد خدادی» مدیرعامل سازمان خبرگزاری ایرنا نیز خواستار گسترش همکاری ها با سازمان دامپزشکی کشور شد و افزود: با توجه به جایگاه سازمان دامپزشکی در حفظ سلامتی مردم می توان در زمینه تولید محتوا نظیر اینفوگرافی، فتوتیتر و تهیه فیلم و عکس و موشن گرافی با یکدیگر همکاری مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: هدف ما باید توجه دادن عموم مردم به اطلاع رسانی های بهداشتی باشد و با توجه به رشد رسانه های مجازی و انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی، باید کاری کنیم که دامپزشکی به منبع مورد اعتماد مردم در تهیه این مطالب تبدیل شود.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی فصلی به ویژه برای پیشگیری از شیوع بیماری ها نیاز جامعه است و باید توصیه ها و هشدارهای بهداشتی و ایمنی را در فصول خاص و به موقع به مردم عرضه کنیم.

وی معرفی شرکت های موفق و موثر بخش خصوصی در حوزه دامپزشکی و آگاهی بخشی به مردم در زمینه رشد صنعت دام و طیور را از دیگر ضرورت های این همکاری ها برشمرد.

به گزارش ایرنا، «دکتر علیرضا رفیعی‌پور» 10 مهرماه امسال با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد؛ وی پیش از این نیز ریاست اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی را برعهده داشت.

 
 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
احسنت جناب آقای دکتر رفعی پور به پاس تعامل وسیع و اهمیت و اطلاع رسانی های بهداشتی به احاد مردم جامعه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
خسته نباشی دکتر خداقوت.امیدوارم خداوند برتوان شما بیفزاید وبه شما توفیق بدهد
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
همه پا شدن رفتن خدمت مدیر ایرنا که چی بشه درد دامپزشکی با این کارا دوا نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
دردهای دیگر که دوا میشه..........
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
درودبرریاست سازمان .همواره به تعامل خویش ادامه بده ..................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
همش شده جلسه و تبلیغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
اگه رسانه همکاری کنه که ابرویی برای سازمان نمیماند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
سیاست در بیمار کردن مردم است وال دامپزشکی به این روز نمیافتاد
نظر شما
ادامه