کد خبر: ۳۷۹۸۸
تعداد نظرات: ۳۰ نظر
رئیس سازمان نظام دامپزشکی:
«دکتر محمدرضا صفری» افزود: پذیرش دانشجوی دامپزشکی تطابقی با استانداردهای بین‌المللی و حتی استانداردهای داخلی ندارد ...
 

حکیم مهر - صبح امروز نشست خبری «دکتر محمدرضا صفری» رئیس سازمان نظام دامپزشکی در محل اداره کل دامپزشکی استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر، «دکتر محمدرضا صفری» در این نشست خبری اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده، 20 درصد از دامپزشکان در سطح کشور شغل مناسب ندارند و شمار زیادی از آن ها بیکار هستند.

وی در ادامه گفت: آن دسته از دامپزشکان نیز که دارای شغل هستند و به فعالیت مبادرت دارند، بعضاً از حقوق کافی و مزایای مناسب بهره مند نیستند.

صفری افزود: یکی از علت های بیکاری دانش آموختگان رشته های دامپزشکی، بالا بودن شمار دانشجویان پذیرفته شده در این رشته ها و بالا بودن شمار دانش آموختگان است.

پذیرش دانشجوی دامپزشکی تطابقی با استانداردهای بین المللی و حتی استانداردهای داخلی ندارد

وی تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته های دامپزشکی تطابقی با استانداردهای بین المللی و حتی استانداردهای داخل کشور ندارد و بیش از نیازهای اعلام شده، دانشجو در این رشته جذب شده است؛ این مسئله مشکلاتی را در درازمدت برای تولید علم در کشور به وجود خواهد آورد.

نیاز به پذیرش دانشجوی دامپزشکی در کشور، سالانه 400 دانشجو است

صفری خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، نیاز به پذیرش دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه ها سالانه 400 دانشجو است اما اکنون بسیار بیشتر از این رقم دانشجو در این رشته جذب می شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: بر اساس بر اساس ماده 21 قانون افزایش بهره وری، وزارت علوم باید در جذب دانشجوی دامپزشکی، نیازهای اعلام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی در تعداد و جنسیت پذیرش دانشجوی دامپزشکی را مورد توجه داشته باشد، اما این امر محقق نشده است.

پذیرش 2500 دانشجوی دامپزشکی در سال گذشته! (بیش از 6 برابر مورد نیاز)

وی گفت: در سال گذشته 2 هزار و 500 دانشجوی دامپزشکی در دانشگاه های کشور جذب شدند که این رقم، چند برابر ظرفیت اعلام شده برای نیاز بوده است.

صفری تصریح کرد: 700 دانشجو در دانشگاه های دولتی و مابقی در دانشگاه آزاد جذب شدند.

به گفته وی اکنون 12 دانشگاه دولتی و 11 دانشگاه غیر دولتی نسبت به تدریس در رشته های حوزه دامپزشکی مبادرت دارند.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار کرد: با مکاتبه ها و رایزنی های انجام شده، تلاش داریم تا وزارت علوم در باره جذب دانشجویان دامپزشکی توجه بیشتری به نیازهای جامعه و بازار کار داشته باشد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: برخی از دانشگاه ها درحالی مجوز پذیرش دانشجو در این رشته را دریافت کرده اند که از امکانات لازم برای ارائه آموزش به دانشجویان در این رشته را برخوردار نیستند.

پذیرش دانشجوی دکتری عمومی دامپزشکی فقط با دو عضو هیات علمی!

وی در ادامه این سوال را مطرح کرد: دانشگاهی که برای پذیرش دانشجو در این رشته می بایست حداقل 37 عضو هیات علمی داشته باشد، چرا برخی از دانشگاه ها در مقطع دکتری عمومی رشته دامپزشکی فقط با دو عضو هیات علمی مجوز پذیرش دانشجو را دریافت کرده اند؟

مکاتبه با نهاد ریاست جمهوری برای ساماندهی پذیرش دانشجوی دامپزشکی

وی با تاکید بر این نکته که این عدم توازن میان پذیرش دانشجو در این رشته و بازار کار موجود، موجبات بیکاری و بدکاری در این رشته را به همراه داشته است، گفت: برای ساماندهی این وضعیت مکاتباتی را به نهاد ریاست جمهوری داشته ایم که رئیس جمهور این درخواست را به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر علوم ارجاع داده است تا پیگیری شود .

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور همچنین خاطر نشان کرد: در عین حال، در همین باره مکاتباتی را با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته ایم که موضوع کمی و کیفی این رشته در دانشگاه ها مورد بازنگری دوباره قرار گیرد .

وی تصریح کرد: در حال حاضر در همین زمینه منتظر تصمیمات وزرا و مجلس شورای اسلامی هستیم تا سرانجام، این دغدغه ساماندهی شود.

وی در ادامه به توضیح وظایف نظام دامپزشکی پرداخت و آن را در دو دسته کلی مطرح کرد و بیان داشت: دسته اول وظایف صنفی و حرفه‌ای است که شامل نظام دادن به حرفه دامپزشکی، تنظیم روابط حرفه‌ای، دفاع از حقوق کسانی که از حرفه دامپزشکی خدمت می‌گیرند و یا خدمت می‌کنند.

صفری کمک به نهادهای حاکمیتی به‌ویژه در حوزه بهداشت عمومی، پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، آموزش‌وپرورش، رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای و تشکیل کمیته‌های تخصصی برای ارائه نظر مشورتی به مردم و دستگاه‌ها را از دیگر وظایف نظام دامپزشکی عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با اشاره به اینکه آموزش و پژوهش از دیگر وظایف این سازمان به شمار می‌رود، گفت: برگزاری دوره‌های بازآموزی برای ارتقای مهارت و دانش در صدور و تمدید پروانه‌ها در همین راستا انجام می‌شود.

استارت آموزش مجازی در سازمان نظام دامپزشکی

وی همچنین از استارت آموزش مجازی خبر داد و گفت: اخیراً آموزش مجازی را هم استارت زدیم چراکه در نقاط مختلف کشور دسترسی به آموزش فراهم نیست و زودی اولین سری از این نوع آموزش هم به همکاران ارائه خواهد شد.

رئیس نظام دامپزشکی کشور برگزاری 18 کنگره بین‌المللی را از دیگر فعالیت‌های نظام دامپزشکی کشور در 20 سال فعالیتش عنوان کرد و گفت: همچنین نوزدهمین کنگره بین‌المللی با عنوان کنگره بین‌المللی طیور در اسفند سال جاری برگزار خواهد شد که در این کنگره‌ها کارشناسان کشور همسایه هم اعلام آمادگی کردند و شرکت می‌کنند و از آخرین یافته‌های علمی که توسط دانشمندان ایرانی و خارجی ارائه می‌شوند بهره می‌گیرند.

صفری در بخش دیگر سخنان خود رضایت بخش نبودن کیفیت آموزش در دانشگاه ها را از دغدغه های آموزش به دانشجویان دامپزشکی عنوان کرد و گفت: باید کیفیت در آموزش دانشجویان رشته دامپزشکی ارتقا یابد.

امکان ادامه تحصیل دانشجویان دکترای عمومی در هفت شاخه متنوع

صفری از همکاری نظام دامپزشکی با وزارت علوم در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش دامپزشکی سخن گفت و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و برنامه‌ریزی جدیدی برای افزایش سطح کیفی آموزش انجام‌شده که اولین دوره این برنامه‌ریزی را امسال در دانشگاه تهران شاهد بودیم که یک دانشجوی دکترای عمومی می‌تواند در هفت شاخه متنوع ادامه تحصیل دهد و این باعث ایجاد تبحر بیشتر دامپزشک عمومی خواهد شد.

رسیدگی به 1000 تخلف در حوزه دامپزشکی/ خدمات دارویی در صدر آمار شکایات

صفری رسیدگی به تخلفات و شکایت ها در حوزه دامپزشکی را از دیگر وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر 200 فقره پرونده تخلف در هیات عالی انتظامی این سازمان تشکیل و بررسی شده در هیات های بدوی انتظامی استان ها نیز حدود 800 پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خدمات دارویی بیشترین آمار شکایات را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: عرضه خارج از شبکه دارو نیز از دیگر عناوین شکایت ها است.

نگهداری از حیوانات خانگی بویژه در شهرهای بزرگ رو به گسترش است

صفری با بیان اینکه شکایت در حوزه درمان حیوانات خانگی نیز از دیگر موضوع های رسیدگی شده در پرونده های تخلف است، گفت: با توجه به اینکه نگهداری از حیوانات خانگی بویژه در شهرهای بزرگ رو به گسترش است، دامپزشکی نیز خدمات خود را در این بخش توسعه داده است و توسعه در این خدمات یکی از تکالیف دامپزشکی است.

فعالیت 5200 کلینیک، 1700 داروخانه، 300 آزمایشگاه دامپزشکی و 900 مرکز واکسیناسیون در کشور

وی شمار کلینیک ها دامپزشکی در سطح کشور را پنج هزار و 200 و شمار داروخانه های دامپزشکی را یکهزار و 700 باب عنوان کرد و گفت: پراکندگی این مراکز در مناطق مختلف نامناسب است، به طوری که این مراکز در برخی مناطق بیش از نیاز ایجاد شده است که صدور پروانه برای ایجاد مراکز در این مناطق متوقف می شود.

صفری همچنین از فعالیت 300 آزمایشگاه دامپزشکی و 900 مرکز واکسیناسیون در سطح کشور خبر داد.

17 هزار عضو دامپزشک و 19 هزار عضو از سایر رده های دامپزشکی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: شمار این مراکز در برخی مناطق بویژه مناطق محروم به اندازه کافی نیست.
اکنون بیش از 36 هزار نفر در سازمان نظام دامپزشکی کشور عضو هستند که 17 هزار نفر از اعضای این سازمان دامپزشک و مابقی سایر رده های دامپزشکی هستند.

به گفته صفری، از 19 هزار عضو در سایر رده های دامپزشکی، سالانه فقط پروانه کاری سه هزار نفر تمدید و از میان 17 هزار دامپزشک نیز سالانه فقط 10 هزار دامپزشک، پروانه کاری خود را تمدید می کنند

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که این آمار گویای آن است که فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی با بیکاری گسترده ای روبرو هستند و آنانی که شاغل هستند نیز از درآمد کافی برخوردار نیستند.

صدور 60 هزار پروانه بهداشتی مراکز تولید مرتبط با حوزه دامپزشکی در سازمان نظام دامپزشکی

وی با اشاره به قانون مصوب صدور پروانه‌های بهداشتی مراکز تولید مرتبط با حوزه دامپزشکی که به‌نظام دامپزشکی سپرده‌شده گفت: تاکنون قریب 60 هزار پروانه در این بخش با همکاری 287 نفر کارشناس بازدیدکننده در سطح کشور و در کمترین زمان ممکن، کمترین هزینه و باکیفیت خوب صادر شده است.

صفری با اشاره به دیدارهای که روز گذشته با مسئولین استان داشت گفت: جلساتی که با مدیرکل دامپزشکی استان، شورای نظام دامپزشکی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و ملاقات امروز با استاندار خراسان شمالی و همچنین طی بازدیدهایی که از مراکز بهداشتی و درمانی صورت گرفت نویدبخش این بود که در خراسان شمالی نگاه عمیقی به دامپزشکی وجود دارد و دامپزشکی نقش مهمی در سلامت عمومی جامعه در این استان ایفا می‌کند.

ضرورت مشارکت دادن مردم در امور مرتبط با مدیریت خود

رئیس سازمان نظام دامپزشکی همچنین افزود: با توجه به این‌که باید مردم را در امور مرتبط با مدیریت خود مشارکت داد این مسئله مورد توجه مسئولین استان است و این موضوع نویدبخش این است که می‌توان در خراسان شمالی گام‌های بزرگ‌تر و بلندتری را برای توسعه حرفه‌ای دامپزشکی و نقش‌آفرینی بیشتر در توسعه کل استان برداشت.

رتبه‌بندی مراکز دامپزشکی و تائید صلاحیت حرفه‌ای شاغلین این مراکز، در حال اجرایی شدن است

صفری صدور پروانه‌های مراکز تخصصی دامپزشکی است اعم از کلینیک، داروخانه، آزمایشگاه، بیمارستان و شرکت‌های متعدد فنی و مدیریت در حوزه دامپزشکی را از دیگر فعالیت‌های واگذارشده به‌نظام دامپزشکی عنوان کرد و اظهار داشت: تا به امروز تعداد اعضا 36 هزار و 274 نفر شدند که ساماندهی این تعداد افراد در قالب اشتغال‌های متنوعی که در قالب دامپزشکی دارد بر عهده سازمان نظام دامپزشکی است که متناسب با ظرفیت استعدادهای مناطق مختلف در کشور اقدام به صدور انواع پروانه‌ها بکند و رتبه‌بندی این مراکز و تائید صلاحیت حرفه‌ای شاغلین این مراکز هم به سازمان نظام دامپزشکی واگذارشده است البته این قانون با تأخیر در حال اجرایی شدن است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه بیان داشت: طبق حکمی که در برنامه ششم توسعه آمده زین پس همه زنجیره تولید از مزرعه تا سفره در قبال خسارت احتمالی به مصرف‌کننده با تائید نظام دامپزشکی باید پاسخگو باشند که این آیین‌نامه در حال تنظیم است و اقدام بسیار مثبتی در راستای حمایت از مصرف‌کننده است.

استقرار سامانه‌های نوین بهداشتی به‌منظور نظارت بر کیفیت تولید و پیشگیری

صفری همچنین از استقرار سامانه‌های نوین بهداشتی به‌منظور نظارت بر کیفیت تولید و پیشگیری به‌موقع از فاسد شدن محصولات خبر داد و افزود: استقرار این سامانه‌های بین‌المللی کمک می‌کند که مؤثرتر و قوی‌تر و بانفوذ بیشتر در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی حضور پیدا کنیم و همچنین مصرف‌کننده داخلی محصول باکیفیت مصرف کند.

همه اعضای سازمان دامپزشکی مکلف به بیمه مسئولیت حرفه‌ای هستند

وی در پایان به دیگر مصوبه برنامه ششم توسعه اشاره کرد که برای اولین بار در حوزه سلامت اتفاق می‌افتد و بیان داشت: طبق این مصوبه همه اعضای سازمان دامپزشکی مکلف به بیمه مسئولیت حرفه‌ای هستند و این بیمه به‌عنوان وثیقه قرار تأمین در دستگاه قضایی پذیرفته می‌شود که باعث افزایش حاشیه امنیت شغلی ما خواهد شد که زمینه‌های اجرای آن فراهم‌شده و به استان‌ها هم ابلاغ‌شده است.

تشکیلات دامپزشکی در محیط زیست باید ارتقا یابد

رئیس سازمان نظام دامپزشکی با بیان اینکه خدمات دامپزشکی برای وحوش باید بیشتر شود گفت: تشکیلات دامپزشکی در محیط زیست باید ارتقا یابد.

صفری اظهار کرد: دامپزشکی در محیط زیست، دامپزشکی ضعیفی است و باید تقویت شود.

وی افزود: در 2 سال گذشته با خانم ابتکار، رئیس وقت سازمان محیط زیست به تفاهم هایی برای همکاری بیشتر در حوزه دامپزشکی رسیدیم و انتظار نیز براین است که شمار بیشتری از نیروهای دامپزشک با تخصص حوزه محیط زیست به خدمت گرفته شوند.

وی ایجاد پژوهشکده محیط زیست و انجام کارهای علمی در حوزه بیماری وحوش را از دیگر نیازها برای صیانت از حیات وحش و نیز حفاظت از سرمایه های دامی عنوان کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی تصریح کرد: حوزه محیط زیست حوزه گسترده ای است و همان طور که بیماری وحوش قابل سرایت به دام اهلی است، بیماری دام اهلی نیز می تواند وحوش منتقل شود.

افزوده شدن واحد دامپزشکی حیات وحش به دروس دانشجویان رشته های دامپزشکی

صفری بر ارتقای آموزش های علمی در زمینه دامپزشکی وحوش به دانشجویان رشته های دامپزشکی تاکید کرد و گفت: قرار شد که در دانشگاه ها، دامپزشکی محیط زیست تدریس شود البته افزوده شدن واحد دامپزشکی حیات وحش به دروس پیگیری شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی گفت: کلینیک سیار حیات وحش نیز باید با همکاری و تعامل با محیط زیست، افزایش یابد.

 

منبع: ایرنا، مهر، فارس، عصراترک، صدا و سیما

 

انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
باتشکر از جناب دکتر صفری که بیش از سایر مسئولین دغدغه این مسئله رو دارند و بفکر ما فارق التحصیلان بیکار هستند.
پاسخ ها
بهروز برادران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
با تعریف کردن از به فکر بودن ِ مسوولین کار پیدا نمی کنید...
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
3
امان از دانشگاه آزاد حتی املا فارغ‌التحصیل رو یادتون نداده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
همانطور که دکتر صفری مستحضر هستند ماده ۱۹ اسیر هوی و هوس عده ای منفعت طلب گردید و نتیجتا به نقطه صفر برگشت.خواهشمندیم با تعاملی که بین نظام و سازمان پیش آمده مشکل مسوولان فنی کشور هم در اولویت کاری ایشان قرار گیرد
یاری
|
Finland
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
سازمان دامپزشکی خواهشا دروزارت بهداشت باشد خسته شدیم دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
من بااین حقوقای مسوول فنی ازکارافتاده شدم ۱و۳۳۰۰بیمه میده زندگی نمیچرخه بااین پولا کمککککک
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
1
آقای دکتر صفری
آیا با بستن در دانشکده های دامپزشکی این کشور واقعا مشکل بیکاری فارغ التحصیلان حل می شود؟
اگر حل می شود، یا علی مدد، شروع کنید به تعطیل کردن.
اصلا برای تنوع هم که شده ترتیبی دهید تا از سال ۹۷ هیچ دانشکده ای حق پذیرش دانشجوی دکترای حرفه ای دامپزشکی نداشته باشد تا نتیجه برای همه روشن شود. اینکه شما بارها و بارها به جذب دانشجو در رشته ی دامپزشکی حمله کرده اید، صرف حل مشکل بیکاری این قشر در آینده، به نظر درست نیست. استراتژی های زیادی وجود دارد که می توان از آنها جهت کنترل این وضع استفاده کرد. دوستان بزرگواری که سنگ پیوستن به وزارت بهداشت را بر سینه می زنند، اگر در راه حل این مشکل یاری گر شما باشند بسیار پسندیده تر است. پیوستن به وزارت بهداشت به هیچ وجه حقوقی که از دامپزشکان در طول این چند سال ضایع شد را بر نمیگرداند و متاسفانه صرفا برای بالا رفتن کلاس دامپزشکی توسط بعضی از همکاران کوته بین مطرح شده است. مجموعه ی دامپزشکی باید مستقل باشد. نه زیر لوای وزارت بهداشت و نه زیر لوای وزارت جهاد کشاورزی! والسلام.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
یحتمل بیکاری شدید و‌اضطراب باعث شده که در حین تایپ حرف غ و ق جابجا شده ودر گوشی همراه معمولا رخ میده و شما هم سخت نگیرید.
در اینکه دامپزشکان یتیم هستند شکی نیست . متاسفانه دوران ۴ سال قبلی دوران نکبت دامپزشکی بود و امیدوارم هسته مرکزی و تتمه آن دوران سریعا به جایگاه واقعی شان برگردند.تنها کسی که انصافا قصد حرکت رو به جلو را دارد آقای دکتر صفری است اما باید قبول هم کنیم دست نظام در خیلی جاها بسته است. در دوران بازنگری ماده ۱۹ این بنده خدا خیلی خواست کمک کند اما کارفرمایان و‌مدیران دوران ...... و نیز همکاران بخش خصوصی متوهم کلا نظام را از گردونه خارج کردند و‌جالب ابن بود که حقوقدان ارشد سازمان هم به کارفرمایان مشاوره حقوقی می داد.
همکاران محترم! هر چقدر زور برنیم و فریاد برنیم الحاق به وزارت بهداشت بعید به نظر می رسد پس چه بهتر با اتحاد هم پشت سر یک لیدر دلسوز که رییس محترم نظام است حرکت کنیم تا حداقل بخشی از مشکلات بخش خصوصی حل شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
آقای دکترعزیز در دانشکده هارا هم ببندید .ما زاهم بیکار کنید.
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
مطمین هستید بیست درصد
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
1
مطمینید این عدد هشتاد درصد نیست من از تمام ورودی های خود دانشگاه تهران امار گرفتم به جز تعداد محدودی اکثر یا بیکارن یا مشغول کار غیر مرتبط هستند چرا امار کم میکنید بیست درصد بر په مبنایی میگید این عدد نزدیک هشتاد خودم من الان چهار سال بیکارم فارغ التحصيل دانشگاه تهران هم هستم
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
واقعا امار بیکاری دامپزشکی این عدد هستش ...همه میدونم که دامپزشکی و رشته مهندسب کشاورزی بالاترین امار بیکاری داره...قبول کنید این امار بالای پنجاه درصد یا شاید نزدیک به هشتاد هفتاد چون من خودم و تعداد زیادی از همکلاسیهام بیکار هستیم...راه نجات دامپزشکی بنظر من یک.. پیوستن به وزارت بهداشت ..دو تعطیلی دانشکده های دامپزشکی حداقل تا پنج سال..3.ایجاد شغل برای دامپزشکانیکه در سالیان گذشته فارغ التحصیل شدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
2
طی این 22 سالی که دامپزشک هستم نظام دامپزشکی عملا هیچ کار مثبتی برای دامپزشکان انجام نداد ,فقط سالی 110 تمن کارت نظام 20 تمن برای عدم سوپیشینه و300 تمن بخاطر haccp از مسئول فنی های بدبخت وبی پول میگیرد اداره ای که حتی قادر رفع نیازهای مالی خود نیست واجباری از مسئول فنی میگیرد چطور مشکلات دامپزشکان را رفع کند چطور بهداشت وسلامت مردم را رفع کند چطور جلو کارفرمایان وایستد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
زمانی که بحث ایجاد نظام دامپزشکی مطرح بود مجلسیان با توجه به تجربه ناکام و خسارت بار نظام پزشکی برای بیماران صدمه دیده از سیستم درمانی کشور ، از بیم تکرار فاجعه ای مشابه در برابر تشکیل نظام دامپزشکی مقاومت میکردند .
امروز به عینه میتوان حقانیت آن دلسوزان را دید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
امیدوارم سایر مسئولین دامپزشکی هم همانند دکتر صفری حداقل موضع مناسبی در قبال مشکلات صنفی اتخاذ کنند.
بدترین رفتار در این وضعیت اسفناک، بی تفاوتی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
آقای دکتر صفری تنها مسوول به فکر دامپزشکی هستن
ایشالله اونایی که چوب لای چرخ میزارن دستشون کوتاه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
بیست درصد از فارغ التحصیلین شغل خوب دارن و دقیقا خواصی هستن که کارشون به دامپزشکی مربوط نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
به اطلاع همکاران میرسانم دولت فوتبال بیبشتر اهمیت دارد برایش تا سلامت مردم
دامپزشک جویای کار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار کرد:
20 درصد از دامپزشکان در سطح کشور شغل مناسب ندارند...وی در ادامه گفت: آن دسته از دامپزشکان نیز که دارای شغل هستند و به فعالیت مبادرت دارند، بعضاً از حقوق کافی و مزایای مناسب بهره مند نیستند.
بیان این قبیل مطالب گویای این است که حداقل یکی از مسئولان و متولی اصلی دامپزشکی خصوصی نیز میداند در جامعه و خانواده بزرگ دامپزشکی چه خبره!! ..........................!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
20 درصد یا 200 درصد بنده خدا!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
فقط کسانی کار خوب دارن که کسی رو دارن در ادارات یا هرجای دیگه ای...۲۰ درصد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
دامپزشک شغل داره که حالا مناسب باشه یا نامناسب!!تازه بیست درصد هم نیست یا شغل مناسب نیست یا پولش ................. لااقل دامپزشک و فارغ التحصیل الکی تولید نکن.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
مطمئنید فقط 20% شون شغل مناسب ندارن؟!!!
پاسخ ها
بهروز برادران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
اگه شک دارید می تونه نمودارش رو هم نشون بده ...
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
چون بحث پیوستن به وزارت بهداشت و نارضایتی و امار بیکاری دامپزشکی زیاد شد اینها هم هی شعار میدم ...دامپزشکان اگر همه با هم یک صدا بشید سازمان و نظام دامپزشکی مجبور به اصلاح خو هست
دکتر کیانوش ژیانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
بنام خدا.
این اظهار نظر ریاست محترم نظام مبنی بردرخواست کاهش جذب دانشجوی دامپزشکی ذاتا ارزشمنداست و اگر اینگونه مباحث ده سال پیش مطرح می شد الان با این جمعیت فارغ التحصیل جویای کار مواجه نبودیم.
هرچند دیر ولی بازهم باید اینگونه صداها را به فال نیک گرفت و خصوصا اگر رسانه ای شودو در مملکت ما که سیاسیون برای سازمانهای دولتی خط مشی گذاری می کنند(من جمله تاسیس دانشکده های دامپزشکی در شهرهای مختلف تحت تاثیر لابی های نمایندگان و دیگر مقامات سیاسی)حداقل باعث میشود بخاطر هجمه رسانه ای سیاسیون وارد فاز تاسیس دانشکده دامپزشکی جدید نشوند.
در ادامه و طی یک برنامه چند ساله تعداد ورودی دانشجو تعدیل گردد(حتی به کمتر از 400نفر در سال)تا بتدریج بازار تقاضا با عرضه(فارغ التحصیلان) متعادل گردد.
هرچند حتی در صورت عملی شدن این پیشنهادها ، تعداد زیادی جوان فارغ التحصیل درچند سال گذشته ، بخشی از سالهای طلایی کاریشان را از دست داده اند و خسارتهای مالی و بدتر از آن روحی آنهاقابل جبران نمی باشد ولی بازهم همینکه به تعداد بیکاران اضافه نمیشود قابل قبول است.
هرچند معتقدم اگر این نحوه پذیرش دانشجو توسط وزارت علوم و بدون توجه به قانون بهره وری و سکوت وزارت جهاد کشاورزی در کشور های توسعه یافته رخ می داد وزیران و سیاسیونی که باعث و بانی این کار بودند ازمقام خود استعفا داده و از مردم عذرخواهی میکردند ولی اینجا ایران است باید ماند و ساخت و به آینده امیدوار بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
0
تنها راه حل معضلات دامپزشکی نه جلوگیری کردن از پذیرش دانشجو بلکه یکپارچه شدن سیستم مدیریت و تصمیم گیری در دامپزشکی و حتی دامپروری کشور است .
ادغام بخشهای منفصل شده از هم سیستم دامپزشکی و دامپروری کشور( که در حال حاضر هر کدام ساز خود را میزنند و جز سر در گمی و اتلاف وقت و هزینه برای دامپزشکان و دامپروران حاصلی نداشته اند ) حداقل کار مفیدی است که شانس حل مشکلات دامپزشکی و دامپروری کشور را فراهم میکند .
این ادغام ضمن فراهم کردن هدف کوچکسازی دولت (که عملا تاکنون در بخش دامپزشکی و دامپروری عکس آن انجام شده ) تشکیلاتی منسجم و قدرتمند را بوجود میاورد که به بهترین نحو و بسیار هماهنگ قادر به ساماندهی امور دامپروری و دامپزشکی کشور خواهد بود و کسی یارای نادیده گرفتنش را نخواهد داشت و باعث سربلندی کشور در امر تولید و بهداشت و اقتصاد خواهد شد .
بهروز برادران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
0
1
بر اساس برآوردهای انجام شده، 20 درصد از دامپزشکان در سطح کشور شغل مناسب ندارند
-----
لغت‌نامه دهخدا:برآورد: چیزی که پیش از کردن کاری تخمیناً مقرر نمایند.
-------
یعنی نظام دامپزشکی پیش بینی کرده ؟ ................
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
چرا هیچکس به فکر محاکمه مسولان قبلی که مردم را بدبخت کردند نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
امیدوارم به مانند پزشکی آنقدر عملکردتان قابل دفاع و رو به پیشرفت باشدکه خود و خواسته هایتان را بتوانید با پافشاری مطالبه کنید
نظر شما
ادامه