کد خبر: ۳۸۰۲۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
 

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: باتوجه به ذبح بی رویه بره ماده در سال های گذشته، سازمان دامپزشکی کشتار آن را ممنوع اعلام کرده است .

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «علی اصغر ملکی» از ثبات نرخ گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی بدون دنبه با نرخ 38 هزار و 500 تا 39 هزار تومان به مغازه دار و 42 تا 43هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه نوسان خاصی در بازار گوشت رخ نخواهد داد، افزود: با توجه به عرضه مناسب دام و توزیع گوشت های وارداتی در بازار مشکل خاصی رخ نخواهد داد.

ملکی از ممنوعیت ذبح بره ماده  در کشتارگاه ها خبر داد و گفت: با وجود آنکه کشتار بی رویه بره‌های ماده در سال‌های گذشته تاثیر بسزایی در افزایش قیمت گوشت در بازار داشته است، از این‌رو سازمان دامپزشکی با اتخاذ سیاست جایگزینی گوشت های وارداتی، ذبح بره های ماده را ممنوع اعلام کرده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه 80 درصد گوشت های وارداتی از استرالیا وارد می شود، بیان کرد: اکنون هر کیلو گوشت استرالیایی با نرخ مصوب 33 هزارتومان در فروشگاه‌های زنجیره ای و میدان میوه و تره بار عرضه می شود که افزایش واردات در ثبات بازار گوشت تاثیرگذار بوده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی  قیمت گوشت و دام زنده در اربعین حسینی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به عرضه مناسب دام در میادین، نوسان خاصی نخواهیم داشت.

 
 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۳
0
0
خسته نباشین
دکتر کاوه عابدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
مگه دامی هم مونده؟گوساله های تلقیحی که اکثرا نر هستند و عاقبتی جز کشتار ندارند.با بی برنامگی هم که بره های ماده کشتار شدند.تب برفکی هم که هر از چند گاهی به گفته ی کارشناسان سازمان (الله و اعلم)#با تغییر سویه#جولانهای بزرگی میده.خشکسالی و کمبود شدید و گرانی ی علوفه و جرایم سنگین گوسفندداران عشایر توسط جنگلبانی دیگه رمقی برای دامداران نذاشته.
حسین مرادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
براساس سیاست کلی وزارت جهاد حفظ جمعیت دامی کشور متناسب با امکانات استراتژی منتخب است ودر این راستا کشتار دام درکشتارگاه های کشور با ترکیب چهل درصد دام نر وشصت درصد دام ماده باید مقیاس استاندارد پذیرفته شود و طی چند سال گذشته از سال ۹۳ تاکنون همین ترکیب بطور طبیعی درجریان میباشد و ازین معیار انحرافی وجود ندارد بسیار واضح است در شرایطی که به دلائل جبری خصوصا خشگسالی های پی درپی و موانع واردات نهادهای دامی ظرفیت و امکانات افزایش جمعیت دامی وجود ندارد .افزایش جمعیت دامی کشور فقط در صورتی میسر است که واردات نهادهای دامی افزایش یابد طبعا توسعه صنعتی که صددرصد وابسته به واردات باشد بر خلاف اصول اقتصاد مقاومتی است و بنابرین افزایش جمعیت دامی کشوربهیچ وجه استراتژی درستی نیست در این راستا حداکثر تثبیت جمعیت دامی میتواند یک استرتژی مطلوب باشد اگر چه بسیاری از صاحب نظران استراتژی کاهش را در این صنعت متناسب باامکانات داخلی تجویز میکنند
علهذا ادعای کشتار دام های بره ماده که بعنوان کشتار دام های مولد کشور مطرح میشود یک ادعای غیر کارشناسی است که یحتمل اغراض سیاسی در پشت صحنه ی این ادعا موجود است و ازدوست عزیزم اقای ملکی تقاضا میکنم متوجه باشند که گاهی یک سخن نادرست عواقب پر آسیبی ببار میاورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
این دیگه چه برنامه ایست دیگه با این وجود که بره نر میرسه کیلویی 50000 تومن این یعنی نرخ تورم میرسه به 100درصد بابا جمع کنین این بساط
نظر شما
ادامه