کد خبر: ۳۸۰۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

استئوپاتی یكی از روشهای طب كل ‌نگر است كه اعتقاد دارد تمامی سیستم‌های بدن در ارتباط با یكدیگر بوده و تغییری نامطلوب در یكی از بخشهای بدن، عملكرد سایر سیستمها را نیز دچار مشكل می‌كند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رشت پرس، براى آشنايى با استئوپاتی یكی از روشهای طب كل ‌نگر گفتگويى با «دكتر وحید شمس» رابط دانشگاه نامز در ایران انجام داده ايم كه در ادامه مى آيد:

دکتر شمس در ابتدا بعنوان مقدمه در تعريف از استئوپاتی اظهار داشت: استئوپاتی یكی از روشهای طب كل ‌نگر است كه اعتقاد دارد تمامی سیستم‌های بدن در ارتباط با یكدیگر بوده و تغییری نامطلوب در یكی از بخشهای بدن، عملكرد سایر سیستمها را نیز دچار مشكل می‌كند. بدین دلیل ،درمانگران استئوپاتی برای درمان كل بدن، با توجه و تمركز بروی عملكرد سیستم استخوانها و عضلات سعی بر پیدا نمودن عامل اصلی بیماری دارند. استئوپاتی همچنین یك روش درمانی برای جلوگیری از استرس می‌باشد و بیمار را به داشتن یک زندگی سالم همراه با رژیمهای سالم غذایی تشویق می‌كند.

وی افزود: این روش درمانی در سال ۱۸۷۴ برای اولین بار توسط یك پزشك و جراح به نام اندرو تیلوراستیل (Andrew Taylor Still) كه سه فرزند خود را بر اثر مننژیت ستون فقرات از دست داده و از پزشكی رایج ناامید شده بود، معرفی شد .

دکتر شمس با بیان اینکه درمانگران استئوپاتی با عضویت در بورد تخصصی این رشته دارای اجازه برای عضویت در انجمن پزشكی آمریكا می‌باشند، افزود: امروزه پزشكان استئوپاتی همانند سایر پزشكان، دوره‌های آموزشی مشکلی را به مدت چهار سال سپری كرده وپس از دوره رزیدنتی در شاخه‌های خاص تر این رشته همچون پزشكی كودكان، جراحی، پزشكی داخلی و یا طبابت خانواده آموزش می‌بینند و همانند پزشكان طب رایج نسخه تجویز نموده و یا درخواست آزمایشات رایج را صادر می‌كنند.

وی با اشاره به اینکه روش استئوپاتی برای درمان كل بدن بكار می‌رود گفت: روش استئوپاتی علاوه بر اینکه بدن را به آرامش رسانده درد و استرس را كاهش داده و باعث تحریك رشته های عصبی و افزایش گردش خون می شوددر درمان دردهای كمر و گردن، سردرد، مشكلات زانو و صدمات مفاصل تاثیر بسزایی دارد.

دکتر شمس در ادامه سخنان خود از ثبت نام دانشگاه نامز در فلوریدا از دامپزشکان برای تخصص استئوپاتی با اعطای مدرک دکترا و فلوشیپ با اعتبار جهانی بصورت آنلاین خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شروع ثبت نام از 15 نوامبر 2017 می باشد اظهار داشت: ارسال یک هارد کامل آموزشی برای دانشجویان و صدور کارت دانشجویی از دانشگاه نامزدر طول دوره تحصیل، امکان تحصیل و امتحان آنلاین از طریق سایت، تخفیف ویژه برای متخصصین دامپزشکی با ارئه مدرک تخصص،تخفیف ده درصدی ویژه متخصصین دامپزشکی با ارائه مدرک تخصصو تخفیف 5 درصدی برای دانشجویان دوره تخصص با ارائه کارت رزیدنتی و پرداخت شهریه بصورت اقساز 6 ماهه و گذراندن دوره عملی work shop در اسپانیا به مدت یک هفته به شرط اخذ ویزا توسط دانشجو را از شرایط ثبت نام داوطلبان در دانشگاه نامز فلوریدا برشمرد.

به گزارش رشت پرس داوطلبان و دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه نامز به آدرس www.numss.ir و جهت ثبت نام و هماهنگی با رابط دانشگاه در ایران با شماره 09113422128 تماس حاصل نمایند.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
بهتر است از وزارت علوم و وزارت بهداشت استعلامی صورت گیرد.ممکن است این هم ........ باشد ............... از حکیم مهر خواهشمند است پیگیر این موضوع باشند.
تا دلتان بخواهد شرکتهایی ایجاد شده اند که طرف را با هزاران .......... می فرستند هاروارد و اونجا هم در یک موسسه تحقیقاتی استخدام می کنند
دکتر میرزایی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
با سلام و تشکر
علم در دنیا در حال تخصصی شدن است و چقدر خوشحالم که در رشته ما نیز این شاخه از علم مطرح شده است . تا جاییکه میدانم رشته استوپاتی جز رشته های تخصصی دارای بالاترین درامدها در امریکا و کانادا است و امیدوارم که این رشته تخصصی در ایران و در رشته ما نیز شروع شود .
با احترام
دکتر میرزایی
نظر شما
ادامه