کد خبر: ۳۸۰۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین، یزد، کرمانشاه، بوشهر، مازندران و کرج

 

دعوت از زنبورداران استان قزوین جهت شرکت در همایش یکروزه بیماریهای زنبورعسل
 
همایش یکروزه بیماریهای زنبور عسل روز دوشنبه مورخ 19/7/89 از ساعت 9 لغایت 12 با موضوع بیماریهای زنبور عسل و با تدریس دکتر فرسی کارشناس ارشد سازمان دامپزشکی کشور در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار خواهد گردید.

لذا بدینوسیله از کلیه زنبور داران استان دعوت بعمل می آید در همایش مزبور شرکت نمایند.

لازم به ذکر است که این کلاس توسط واحد آموزش اداره کل دامپزشکی استان قزوین با همکاری تعاونی زنبور داران استان برگزار خواهد شد و دوره تخصصی بیماریهای زنبور عسل نیز روز یکشنبه ویژه کارشناسان دامپزشکی در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان قزوین برگزار گردید.
---------------------------------------------

 

شرکت اداره کل دامپزشکی قزوین در رژه نیروهای امدادی دستگاه های اجرایی استان


در راستای نمایش قدرت و توان دستگاههای اجرایی در مقابله با حوادث غیر مترقبه و در هفته کاهش اثرات و بلایای طبیعی ، اداره کل دامپزشکی استان با دو دستگاه خودرو در رژه نیروهای امدادی در مورخه 18/7/89 شرکت نمود .

لازم به توضیح است اداره کل دامپزشکی استان قزوین در سالیان گذشته و متعاقب بروز حوادث غیر مترقبه حضور سریع و مستمری در مناطق سانحه دیده داشته و اقدامات ارزشمندی در حیطه وظایف محوله ایفا نموده است.

--------------------------------------------

 

قدردانی از پیشکسوتان و بازنشستگان دامپزشکی در یزد به مناسبت هفته دامپزشکی
 
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: به مناسبت هفته دامپزشکی دکتر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی و جمعی از همراهان با حضور در منزل پیشکسوتان و بازنشستگان سابق این اداره کل از زحمات و تلاشهای بی دریغ آنان تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

علیرضا طاقه باف گفت: در این دیدارها دکتر حداد زاده و مهندس لاور معاونت اداری پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان به پای صحبت پیشکسوتان نشستند و مشکلات آنان را بررسی نمودند.

-------------------------------------------

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه؛ دامپزشکی نقش مهمی در تامین سلامت و بهداشت جامعه دارد
 
مراسم گرامیداشت روزملی دامپزشکی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، رییس سازمان جهاد کشاورزی،فرماندار کرمانشاه  ، مدیران استانداری ،مدیرکل دامپزشکی استان و اعضای نظام  دامپزشکی و کارکنان  دامپزشکی استان ، ناظرین شرعی و بازنشستگان این اداره کل در تالار بعثت برگزار شد.
جلال منکرسی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در این مراسم با تبریک هفته دامپزشکی، اظهار داشت: پیامبران خدا طیب روح مردم بودند و شما عزیزان رسالت تامین سلامت مردم را از طریق مبارزه علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برعهده دارید.
وی با اشاره به وجود بیش از 850 بیماری مشترک بین انسان و دام، گفت: خدماتی که دامپزشکی ارائه می دهد سلامت را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.
منکرسی یادآور شد: طی سالهای اخیر پیشرفت های زیادی در صنعت دام و طیور کشور بوقوع پیوسته که نقش دامزشکی در این میان انکار ناپذیر است و امنیت غذایی کشور مرهون خدمات این قشر تلاشگر می باشد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ها وفعالیت های اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:طی سنوات اخیر شاهد فعالیت های مطلوبی ازطرف دامپزشکی استان بود ه ایم که این امور به نحوی موجبات  ارتقاء بهداشت دام وطیور وبالتبع بهداشت عمومی را در استان فراهم آورده است.
در ادامه این مراسم دکتر امیر ابراهیم مقصودی فرد مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز با تبریک هفته دامپزشکی، گفت: خدمات دامپزشکی نقش مهمی در اقتصاد ملی و تامین بهداشت جامعه دارد.
وی با اشاره به اهمیت فعالیت های دامپزشکی، خواستار ارتقاء جایگاه این بخش شد و افزود: امیدوارم برپایی چنین مراسمی در شناساندن جایگاه واقعی دامپزشکی موثر باشد و در آینده شاهد حمایت بیشتری از این بخش در کشور باشیم.
مقصودی فرد با اعلام اینکه دامپزشکی بیش از 70 وظیفه مهم دارد، افزود: این وظایف با سلامت جامعه، حفظ و ارتقاء تولیدات دامی و عدم وابستگی ارتباط مستقیم دارند.
وی با اشاره به اهمیت صنعت دام و طیور کشور، عنوان کرد: با توجه به اهمیت این صنعت نیاز است به بخش دامپزشکی توجه بیشتری صورت گیرد.
مقصودی فرد ادامه داد: ظرف سالهای اخیر شاهد توسعه صنعت دام و طیور کشور بوده ایم، اما توازنی بین این توسعه و تقویت بخش دامپزشکی برقرار نیست و جا دارد توجه بیشتری به این بخش شود.
وی افزود: به موازات توسعه صنعت دام و طیور کشور باید بخش های دولتی و خصوصی دامپزشکی نیز از نظر نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز تقویت شوند.
مقصودی فرد کمبود نیروی فنی، کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و کمبود تسهیلات مورد نیاز بخش خصوصی را از مشکلات دامپزشکی برشمرد.
پس از ارائه گزارش عملکردفنی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از طرف دکتر علیرضا امیری معاون فنی دامپزشکی استان  ،مهندس رمضان رویین تن ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به بیان نقش و جایگاه دامپزشکی در عرصه های مختلف پرداخت.
وی با تاکید بر وظایف سازمان دامپزشکی کشور افزود:رابطه دامپزشکی با اقتصاد ملی ،دامپزشکی و بهداشت مواد غذایی ، دامپزشکی و امنیت غذایی رابطه ای تنگاتنگ و گسترده می باشد و با توجه به گوناگونی حرفه ای در این عرصه می بایست بیش از پیش به دامپزشکی اهمیت داد.
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی نژاد ،نماینده ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز دیگر سخنران این مراسم بود.وی با اشاره استقرار مطلوب ناظرین شرعی در کشتارگاههای دام و طیور استان گفت:امروز می بایست افتخار کنیم که علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی بحث حلیت گوشت نیز به صورت روزانه در کشتارگاههای استان به نحو شایسته ای انجام می شود و محصولات غذایی با کد حلال روانه بازار می گردد.
وی آنگاه به نقش تاثیر پذیری از قرآن و اهل بیت در سعادتمندی بشر و جامعه اشاره کرد و افزود : انسانهای موفق و تلاشگر سلاحی جزء سلاح ایمان ندارند و همواره این سلاح آنها را در برابر دشمنان موفق می نماید.
رئیس نظام دامپزشکی استان دیگر سخنران این مراسم بود. دکتر محمد زاده با ارائه گزارشی از فعالیت های نظام دامپزشکی استان کرمانشاه ظرف یک سال اخیر افزود: اصلاح فرآیندها ، افزایش توان اجرایی نظام ،دوره های آموزشی کاربردی ،فعالیت چشمگیر تعاونی مسکن ،تعامل سازنده با بخش دولتی و...از جمله اموری بودند که شورای نظام طی دوره جدید فعالیتها پیگیری نموده است.
وی در ادامه از همراهی ها و همکاری مدیر کل دامپزشکی و مدیران دامپزشکی  استان تقدیر به عمل آورد.
دکتر رحیمی از اساتید دانشکده دامپزشکی کرمانشاه  نیز طی سخنان کوتاهی با تبریک روز ملی دامپزشکی به اهمیت این حرفه در جامعه پرداخت و گفت:باز نمودن کامل مباحث مربوط به دامپزشکی و سخن در خصوص گوناگونی حرفه ای در این عرصه خطیر نیازمند فرصت های بیشتر و نشست های تخصصی می باشد.
در پایان این مراسم که با شرکت بیش از 700 نفر  و با اجرای گروه های نمایشی ،موسیقی ،شعبده بازی ، مسابقه و... همراه بود مسئولین استان از 50 نفر نمونه های بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی استان تجلیل به عمل آوردند.

--------------------------------------------------

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، دامپزشکی را متولی سلامت دام و در نهایت سلامت انسان نامید
 

در نشست نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان بوشهر آیت اله صفایی بوشهری  با مدیر کل و جمعی از پرسنل دامپزشکی در ابتدا دکتر شریفی مدیر کل پس از معرفی همکاران مقدمه ای از وظایف و اهم فعالیتهای دامپزشکی استان در سال 88 و شش ماهه 89 تشریح نموده و اظهار داشت : در جشنواره شهید رجایی سال 88 و 89 دامپزشکی بعنوان دستگاه برتر معرفی شده و همچنین در ارزیابی عملکرد نیز مقام برتر استان کسب گردیده و در دولت الکترونیک جزء دستگا ههای برتر معرفی گردیده است.

در ادامه حجت الاسلام محمدی منش نماینده ولی فقیه در دامپزشکی ضمن تشکر و قدردانی از امام جمعه محترم به تشریح آیاتی از قرآن مجید در خصوص دام و وجودش پرداخته و گزارشی از سفر ماموریتی خویش در برزیل داده و از نکات تبلیغاتی که در کشور برزیل داشته را گزارش نموده و همه این وجد عرصه تبلیغی را فرصت غالبی داشته که مدیون دستگاه دامپزشکی دانست. هم چنین از سختی و مشکلات کار دامپزشکی که در مناطق روستایی و عشایری و راه های صعب العبور نکاتی را خدمت امام جمعه ارائه نمودند.

ایشان از 14 مهر بعنوان یاد آور 14 معصوم علیه السلام و مهر را از مهرورزی و نگاه خداپسندانه و محبت انگیز به مردم شریف خصوصاً محرومین دانستند.

 در ادامه آیت اله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه و  امام جمعه استان بوشهر  دامپزشکی را متولی سلامت دام و در نهایت سلامت انسان نامید و کار دامپزشکی را بزرگ دانسته و کار را از جنبه پیشگیری بیماریها و غذایی سالم، مهم و پر ارزش دانستند. ایشان در ادامه در خصوص تجهیزات ذبح و مدرن بودن آنها نکاتی گفته و خواستار شدند که از مدرن ترین وسایل استفاده شود.

ایشان همچنین فرمودند که تا مرحله عرضه تمام نکات رعایت شده و می بایست آموزش لازم جهت مصرف و حتی مصرف و نگهداری در منازل نیز داده شود. همچنین می بایست حفظ شئونات شرعی و اسلامی رعایت شود که خود رعایت مسایل فوق به مسائل بهداشتی کمک شایانی می نماید.

ایشان استان بوشهر را مناسب ترین استان جهت پرورش دام و خصوصاً آبزیان دانسته و در ادامه خواستار رسیدگی جدی تری در خصوص پرورش طیور و عرضه آنها و همچنین باقیمانده دارویی و خصوصاً آنتی بیوتیکها تذکراتی را دارند.

ایشان همچنین  کار در دامپزشکی را  کار بزرگی است و سلامت مردم و حتی محیط زندگی مردم در دستان شماست و بهمین دلیل آموزش در تمام مراحل می بایستی در نظر قرار گرفته و به جد پیگیری شود. در پایان ایشان از زحمات پرسنل خدوم دامپزشکی تشکر کردند.

-----------------------------------------------------

 

همایش روز ملی دامپزشکی در مازندران برگزار شد
 
همایش 14 مهر روز ملی دامپزشکی در سالن اجتماعات جمعیت هلال احمر  استان مازندران از سوی اداره کل دامپزشکی و شورای نظام دامپزشکی مازندران برگزار گردید در این مراسم که همکاران بخش دولتی و خصوصی و در مجموع خانواده بزرگ دامپزشکی مازندران حضور داشتند دکتر مجید مختاری مدیر کل دامپزشکی ، دکتر ابراهیمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار ، مهندس تورنگ رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، دکتر اخوان از پیشکسوتان دامپزشکی و دکتر هادیزاده معلم رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران سخنرانی نمودند .

در پایان این مراسم از 4خانواده شهید  دامپزشکی استان ، 24 بازنشسته بخش دولتی که از 14 مهر سال 88 تا 14 مهر سال 89 به افتخار بازنشستگی نائل گردیده اند ، از همکار روشندل سرکار خانم زینب محیایی که موفق به کسب رتبه اول حفظ قرآن مجید در بین کارکنان وزرات جهاد کشاورزی شدند و علی باکویی سرپرست روابط عمومی اداره کل دامپزشکی بخاطر پیگیریهایش در امورات محوله با اهداء لوح سپاس تجلیل گردید.

-----------------------------------------------------

 

اجرای طرح بسته بندی مرغ در کشتارگاه های کرج آغاز شد
 
رئیس شبکه دامپزشکی کرج گفت: اجرای طرح بسته بندی مرغ در کشتارگاه های این شهرستان آغاز شد.
علیرضا جمالی افزود: طرح بسته بندی مرغ در تمامی استانها به اجرا گذاشته شده که در استان تهران به دلیل مشکلاتی تاکنون انجام نشده بود ضمن اینکه این طرح در استان تهران و کرج نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: بسته بندی مرغها در تمامی کشتارگاههای استان که سه کشتارگاه در کرج و سه کشتارگاه در نظرآباد را نیز دربرمی گیرد، انجام خواهد گرفت.
روی بسته بندی ها اطلاعات لازم درج می شود
این مسئول گفت: روی بسته بندی ها مواردی همچون تاریخ کشتار، نشانی و شماره تلفن کشتارگاه، تاریخ تولید و انقضاء محصول و همچنین شرایط نگهداری مرغ درج می شود.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که اجرای طرح یادشده به ارتقای کیفی امور مربوطه منجر شود و از حجم مشکلات موجود در این زمینه بکاهد.

بازدید از ماشینهای حمل مرغ انجام می شود
جمالی خاطرنشان کرد: ادوات مورد نیاز جهت بسته بندی مرغها توسط بخش خصوصی و صاحب کشتارگاه تهیه می شود و کارشناسان شبکه دامپزشکی نیز بازدید از کشتارگاه، بازدید از ماشینهای حمل مرغ را برعهده دارند.
این مسئول گفت: اجرای طرح یادشده در عین حال به ارتقای سطح بهداشت نیز کمک خواهد کرد و موجب می شود که بسیاری از مشکلات احتمالی به وجود نیاید.
وی یادآور شد: در هر کشتارگاه یک تکنسین و یک دامپزشک ناظر مستقر است که این امر به بهبود امور منجر می شود.
جمالی اضافه کرد: 12واحد بسته بندی مرغ، گوشت، ماهی، ضمائم مرغ و تخم مرغ در استان البرز به مرکزیت کرج فعال است ضمن اینکه هزار و 250 واحد عرضه این محصولات نیز مشغول فعالیت هستند.

 

نظر شما
ادامه