کد خبر: ۳۸۰۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
 

«علی کشمیری» در زیست بوم نوشت:

این روزها فضای مجازی و رسانه پر شده از اخبار تلخ، گزنده و اندوه بار در برخورد قهرآمیز با حیوانات؛ یک بی عدالتی محض با مخلوقات خداوند؛ نبردی نابرابر میان حیوانات و انسان­ها.

اینکه در میان این اخبار، مقصر یا متخلف چه کسی باشد هم تفاوتی ندارد. سیل توهین، ناسزا و منع و ملامت را نثارش می کنیم و برای قصور بعدی به نظاره می نشینیم؛ انگشت بر ماشه. در این فضای خوفناک، اتفاقات خوشی هم رخ می دهد.

بی انصافیست اگر آن را نگوئیم؛ تحسین نکنیم. سخت بر این باورم که کارهای خوب را باید گفت و تقدیر کرد. عادلانه نیست اگر فقط تاریکی را ببینیم و از آن شکوه کنیم و چشم بر نور فرو بندیم.

صبح شنبه ششم آبان ماه از نیروی انتظامی با موبایلم تماس گرفتند. سروان مجید غلامی از کلانتری آبکوه مشهد. گفت که منزل فردی به اتهام قاچاق مواد مخدر شناسائی شده و با حکم قضائی قصد ورود به منزل را داریم. ورودی منزل حیاط کوچکی دارد که دو سگ نگهبان در آن بسته شده اند و این سگها مانع ورود پلیس خواهند بود. در این شرایط و برای حفظ جان ماموران کشته شدن حیوان دور از تصور نیست. احتمال کشته شدن سگها در درگیری یا تیراندازی احتمالی هم وجود داشت.

سگ موجودیست باوفا. جان صاحبش را بیشتر دوست دارد تا جان خودش را. برایش تفاوتی نمی کند که صاحبش عابد و پرهیزکار باشد یا خلافکاری تحت تعقیب. این حیوان از شگفتی های آفرینش است.

پلیس اصرار داشت قبل از هر اقدامی امنیت جانی این سگها تامین شود. مبادا آسیب ببینند. مبادا بی گناه کشته شوند. این دغدغه پلیس برای نجات جان سگ­ها برایم تحسین برانگیز بود.

جای درنگ نبود. این بار با سروان عباس لشکری تماس گرفتم و خواستم اندکی صبر کنند که پذیرفتند. آن هم با گشاده رویی. به تیم امداد و زنده گیری پناهگاه حیوانات مهر مشهد اطلاع دادم و همچون همیشه به سرعت و با تجهیزات لازم در محل مورد نظر حاضر شدند.

تیمی هستند حرفه ای و شجاع. کارآزموده. عملیات پلیس با ورود به منزل متهم آغاز شد. همان ابتدا به سرعت سگها را مهار و از محل خارج و به مکانی امن منتقل کردیم و خوشبختانه در این عملیات هیچکس آسیبی ندید. نه انسان و نه حیوان.

چند روزی از این اتفاق گذشته اما کار ارزشمند یاران سرگرد مه ولاتی ریاست کلانتری آبکوه در حفظ جان حیوانات از یادها نخواهد رفت.

درود بر شرافت این مردان.

 
 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر وت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
درود بر این انسان ها ....
سمیه سبزیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
آفرین که جان بی پناهان را نجات دادی
نظر شما
ادامه