کد خبر: ۳۸۰۹۰
 

فرماندار گرمسار گفت: تجهیزات دامپزشکی این شهرستان برای مهار بیماری های احتمالی واگیردار دامی، عفونی و تب برفکی مطلوب نیست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «داریوش طاهری» افزود: 550 خانوار عشایر این شهرستان برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار نیازمند کیفیت بخشی تجهیزات دامپزشکی و کلینیک های تخصصی است.

وی کمبود نیروی انسانی، نداشتن خودروهای کافی، نداشتن آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی و بنای فرسوده را از جمله مشکلات فراروی شبکه دامپزشکی این شهرستان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: گرمسار با 20 هزار راس در تولید دام سبک بخش عشایر، رتبه نخست استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار گرمسار اظهارداشت: با وجود ظرفیت های مطلوب این بخش، عشایر این شهرستان با مشکلاتی نظیر کمبود سهمیه سبوس ، فعال نبودن حمام ضد عفونی و شرایط نامناسب انبارهای مربوط مواجه است.

طاهری با بیان این که گرمسار در سه بخش کشاورزی، دامپروری و عشایر دارای قابلیت های بسیاری است، گفت : ظرفیت های دامی این شهرستان حدود 150 هزار راس دام سبک، 16 تا 30 هزار راس دام سنگین و حدود 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه مرغ گوشتی در سال است.

فرماندار گرمسار انجام واکسیناسیون رایگان تب برفکی در دام سبک و سنگین ، انجام واکسیناسیون لمپی اسکین در دام سنگین، اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، اجرای طرح مقابله و پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان را از جمله اقدامات بخش دامپزشکی این شهرستان در نیمه نخست امسال برشمرد.

فرماندار گرمسار گفت : راه اندازی مجتمع گلخانه ای و سیستم آبیاری تحت فشار از جمله برنامه های سال جاری این شهرستان است که با توجه به خشکسالی های پیاپی و فرسودگی مکانیزاسیون کشاورزی با هدف حمایت از بخش کشاورزی انجام می شود.

گرمسار غربی ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و 182 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 70 هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی محدودمی شود.

 
 
نظر شما
ادامه