کد خبر: ۳۸۰۹۷



مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال غرامت برای حذف دام‌های آلوده به بیماری‌های مشترک انسان و دام در این استان پرداخت شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر محسن شانقی» افزود: این مبلغ برای حذف و معدوم کردن ۳۵ راس دام آلوده به بیماری‌های سل و تب مالت به دامداران استان مرکزی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ راس این دام‌ها به بیماری سل و پنج راس آلوده به بیماری تب مالت بودند که از چرخه مصرف انسانی حذف و معدوم‌سازی شده است.

دکتر شانقی افزود: با پرداخت این میزان غرامت بدهی‌های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص معدوم کردن دام‌های آلوده به این بیماری‌ها تا پایان سال گذشته تسویه شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت:در سال جاری ۲۳ هزار مورد تست سل و ۱۲ هزار و ۴۰۰ مورد خونگیری تشخیص بیماری تب مالت برای مقابله و پیشگیری از شیوع این بیماری‌های در سطح دامداری‌های استان مرکزی انجام شده است.

دکتر شانقی مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام را یکی از برنامه‌های اولویت‌های اداره کل دامپزشکی استان مرکزی عنوان کرد و افزود: بر این اساس در کنار اقدام‌های واکسیناسیون و ضدعفونی جایگاه‌ها و بدن دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت، شاربون، هاری و سیاه زخم، ۹۶۵ مورد بازرسی بهداشتی نیز امسال از واحدهای صنعتی دامی، سنتی و روستاها انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین برای کنترل و مقابله با بیماری‌های مشترک، کلیه کشتارگاه‌های استان روزانه توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.


نظر شما
ادامه