کد خبر: ۳۸۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر


خانواده‌ای در میشیگان صندلی بلند و ویژه‌ای برای غذا خوردن سگ خود طراحی نموده‌اند که هر وعده غذایی خود را بر روی آن صرف می‌کند، زیرا این تنها راهی است که این حیوان قادر به غذا خوردن می‌باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، «تام سالیوان» می‌گوید: ما از سگی از نژاد لابرادور رتریور به نام "تینک" نگهداری می‌کنیم که با شرایط ویژه‌ای تحت عنوان «مگا ازوفاگوس» متولد شد و در حالت طبیعی حیوان قادر به خوردن غذا نمی باشد و غذا به معده راه نمی‌یابد.

«دکتر جرمی هاتچینسون» دکتر دامپزشک، اظهار داشت: کارکرد مری یا ازوفاگوس ایجاد مسیری عبوری با حرکات پریستالتیک برای انتقال غذا و آب به سمت معده می‌باشد. این حیوان فاقد این حالت طبیعی بوده و حرکات فوق را در مری خود ندارد و در صورت خوردن آب و غذا این مواد در مری باقی می‌ماند.

 

سالیوان می گوید: تینک تمام وعده‌های غذایی خود را در صندلی بلندی که شباهت زیادی به صندلی غذاخوری کودکان دارد و برای بهبود شرایط  وی طراحی شده است می خورد. حدود 5 دقیقه پس از غذا خوردن همچون نوزادان آروغ او را می‌گیریم. همچنین با ماساژ مری او، کمک به پایین رفتن غذا در حیوان می نماییم.

هاتچینسون اذعان داشت که میزان بقا در بیماران دارای این نقص بسیار بسیار پایین است و اکثر حیوانات در بدو تولد با چنین نقصی معمولا اتوناز می‌شوند. زیرا صاحبان حیوانات قادر به نگهداری و صرف وقت برای کمک به آنها نیستند و آنها از سوء تغذیه رنج می‌برند.

 

سالیوان افزود دامپزشکان متعددی به ما هم پیشنهاد اتونازی حیوان را در 9 هفتگی تینک دادند. اما ما خوشحالیم که به حرف آنها گوش ندادیم. هم اکنون دامپزشک تینک از مشاهده موفقیت او و زنده ماندنش خوشحال است. در 9 هفتگی تینک 2 کیلو وزن داشت و بسیار ظریف و شکننده بود اما به تریج رشد کرد و هم‌اکنون یک سال و سه ماه دارد و وزنش 20 کیلوگرم شده است.

تینک همیشه با انرژی بوده و عاشق بازی و مردم است. آنها بدون در نظر گرفتن شرایط سخت نگهداری از حیوانشان، بهترین زندگی را برای او فراهم نموده‌اند.

منبع: arcamax و FOX

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر رضا (دامپزشك دام كوچك)
|
Canada
|
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۸
0
0
با تشكر از حكيم مهر بابت اين متن زيبا، البته صرفاً جهت تصحيح خبر ذكر اين مطلب را خالي از لطف ندانستم . احتمال زياد اين مطلب بايد بسيار قديمي باشد چون در حال حاضر هيچ دامپزشكي در امريكاي شمالي پيدا نمي شود كه با Bailey Chair و استفاده ان در مگاازوفاگوس سگ آشنا نباشد، ضمن اينكه اين نوع از صندلي سالهاست كه اختراع شده و حتي در صفحه ٣٦٧ از كتاب طب داخلي حيوانات كوچك تأليف استاد گرانقدر دكتر جواد خوش نگاه وجود دارد. ضمناً صرفاً جهت اطلاع دوستان و همكاران گرانقدر دو سايت زير هم إرسال ميشود كه مطالعه انها خالي از لطف نيست. حالا جالب اينه كه اين جناب ساليوان چه سريع صندلي طراحي خودشان رو به توليد انبوه هم رساندن و در سايت امازون هم براي خريد گذاشتن ، يك خسته نباشيد به اين خانواده ميشيگاني و دامپزشكشان هم بايد گفت .
https://www.baileychairs4dogs.com
http://www.petmd.com/blogs/nutritionnuggets/dr-coates/2014/november/tips-feeding-dogs-megaesophagus-32123
نظر شما
ادامه