کد خبر: ۳۸۱۳۲


مطالعات حاکی از آن است که 10 درصد از خوراک‌های گوشتی حاصل از گوشت چرخ‌کرده گاو و غذاهای گوشتی در مکزیک که در فروشگاه‌ها و بازارهای عمومی، قصابی‌ها، فروشنده‌های خیابانی و مغازه‌های تاکو در 5 شهر کشور مکزیک به فروش می‌رسند، حاوی گوشت اسب می‌باشد.

به گزارش گروه بین الملل حکیم مهر، محققان دانشکده دامپزشکی مکزیک، 433 نمونه از استیک، گوشت چرخ شده گاو و غذای گوشتی آماده از فروشگاه‌ها را مورد آزمایش قرار دادند.

بالاترین درصد DNA گوشت اسب در گوشت چرخ کرده گاو که در مغازه‌ها، فروشگاه‌های خیابانی و فروشگاه‌های مواد غذایی به فروش می‌رسید یافت گردید.

 

لازم به ذکر است که نمونه DNA اسب در گوشت‌های قصابیها یافت نشد. کمیته بهداشت مکزیک راهنمایی جهت مصرف کنندگان گوشت، در روز جمعه صادر نمود که در این راهنما به مصرف کنندگان توصیه می‌شود که در هنگام خرید این محصول، برچسب ها را به دقت کنترل کنند. البته بر طبق مطالعات صورت گرفته اینطور به نظر می‌رسد که اکثر گوشتهای فوق بدون هیچگونه توضیح و برچسبی به فروش رسیده است.

همچنین محققان دریافتند که 29 نمونه از 43 نمونه مورد مطالعه که DNA اسب در آنها مثبت شده است، حاوی استروئید کلنبوترول (تحریک کننده رشد) که در صنعت گاوداری مکزیک منع مصرف دارد، بوده است. این نتایج حاکی از استفاده از این ترکیب در پرورش دامها می‌باشد.

مجله Chilango غذا و تمدن در مکزیک ، در رابطه با یافته‌های اخیر در این هفته، در سر تیتر خود اینگونه نوشت: من شرط می‌بندم گوشت اسب می‌خورم و هیچ کس از آن خبردار نیست!

البته با اینکه مصرف گوشت اسب در مکزیک غیر قانونی نیست، اما معمولا برای اسبها داروهایی تجویز می‌شود که در دامهای پرورشی جهت خوراک انسان قانونی نیست. در سال 2015 در حدود 85 هزار راس اسب جهت کشتار از آمریکا به مکزیک وارد شده است.

منبع: vallartadaily

نظر شما
ادامه