کد خبر: ۳۸۱۴۰



رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان لاهیجان گفت: عرضه و فروش شیر خام در مراکز فروش لبنیات سنتی ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر غلامحسین بابانژاد» با اشاره به ساماندهی اینگونه صنوف در لاهیجان افزود: با تهیه، تصویب و عملیاتی کردن طرح جامع ساماندهی مراکز جمع آوری شیر و عرضه لبنیات سنتی، با بازدیدهای کارشناسی مستمر و مشترک اداره های مرتبط، اقدام به ساماندهی صنوف عرضه شیر در این شهرستان شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه پوستر و نصب آن در محل، بخشنامه های دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی در خصوص ممنوعیت فروش شیرخام ابلاغ شده و این فروشگاه ها باید به این موارد توجه جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: مراکز عرضه لبنیات سنتی فقط می توانند فرآورده های لبنی و محصولات فرآوری شده از شیر مانند ماست را ارائه کنند.

بابانژاد تاکید کرد: بیماری های تب مالت و سل مشترک بین انسان و دام هستند که می توانند از طریق شیر و محصولات لبنی به انسان منتقل شوند لذا دقت لازم از سوی مصرف کنندگان ضروری است.

وی به همه مصرف کننده ها توصیه کرد که از لبنیات پاستوریزه با بسته بندی مناسب استفاده کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی لاهیجان از عموم مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه شیر خام، مراتب را از طریق شماره تلفن های 42420824 و 42420825 اطلاع دهند.

چندی قبل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، فروش هرگونه شیر خام در مراکز عرضه از جمله فروشگاه های لبنیات سنتی را ممنوع کرده بود.


 

نظر شما
ادامه