کد خبر: ۳۸۱۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

تب نگهداری از حیوانات خانگی در سالهای اخیر تندتر شده است، به طوری که پیش بینی های بازار نشان می دهد که واردات کالاهای مورد نیاز حیوانات خانگی به زودی به تجارتی پرسود تبدیل خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از خبرآنلاین، در سالهای اخیر تعداد افرادی که حیوان خانگی نگهداری می کنند، افزایش یافته است؛ حتی با گسترش آپارتمان نشینی هم این موضوع نتوانسته مانع از نگهداری حیوانات خانگی شود .

در گذشته که خانه ها ویلایی بود، نگهداری از سگ، مرغ و خروس درمناطق شهری تقریبا رایج بود، اما به تدریج با گسترش آپارتمان نشینی نگهداری حیوان خانگی از رونق افتاد.

در سال­های اخیر نگهداری از حیوانات خانگی با شکل و شمایل جدیدتری وارد زندگی شهرنشین ها شده است؛ حیواناتی که اغلب نژاد وارداتی دارند و نگهداری از آنها نیاز به هزینه های زیادی دارد.

در این میان سگ و گربه بازار پررونقی دارند، تقریبا تمام سگ هایی که در آپارتمان ها نگهداری می شوند، نژادشان ایرانی نیست؛ از نگهداری سگ نژاد هاسکی که اصالتا سگ قطب شمال است گرفته تا سگ های مینیاتوری نیاز به صرف هزینه های بالا دارد.

در واقع نگهداری یک حیوان خانگی امروز بسیار لوکس تلقی می شود که هزینه آن در ماه بین 50 تا 300 هزار تومان در نوسان است.

نگهداری سگ که اخیرا هم تعداد آن در آپارتمان ها افزایش یافته، ماهانه 250 تا 300 هزار تومان هزینه در بر دارد. هر نوبت ویزیت دامپزشک نیز بسته به نوع سگ از 30 تا 40 هزارتومان در نوسان است.

عموما برای نگهداری از سگ و گربه در خانه، به جز غذا، خرید انواع ویتامین ها و وسایل بازی که جز ملزومات نگهداری از این نوع حیوانات است، پارکی هم در نظر می گیرند که حیوان خانگی در آن استراحت می کند. علاوه بر این برخی ها با خرید لباس زمستانی برای سگ و گربه خود، هزینه اضافه تری هم پرداخت می‌کنند. قیمت این نوع لباس های مخصوص،بین 300 تا 700 هزار تومان در نوسان است.

خرید وسایل مورد نیاز حیوانات خانگی مانند دیگر مشاغل، در مناطق ویژه ای از شهرها رونق دارد.البته اخیرا در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام خرید غذا، ویتامین، لباس و وسایل حمل حیوانات خانگی هم به شدت تبلغ می شود.

براساس آماری که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده پیش بینی شده است که ظرفیت بازار غذای حیوانات خانگی با رشدی 6 برابری نسبت به 2013 در سال 2020 به 2000 تن در سال و حدود 25 میلیون دلار خواهد رسید.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کلینیسین سابق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۹
0
1
بیشترین هزینه نگهداری صحیح حیوان خانگی، زمان و انرژی است که سرپرست حیوان می باید برای توجه عاطفی به حیوان اختصاص دهد. ولی متاسفانه بسیاری از تازه واردان به موضوع نگهداری حیوانات خانگی، این حیوانات را با اسباب بازی و لوازم منزل اشتباه می گیرند. این نه تنها موجب رنج کشیدن حیوان می شود، بلکه این افراد نیز آنچه را از نگهداری حیوان خانگی انتظار داشته اند بدست نمی آورند و حیواناتی که در چنین وضعی گرفتار می شن عواقب نه چندان خوبی پیدا می کنند. بر این اساس اگر دامپزشکان به اصلاح این مورد اقدام نکنند انتظار می رود در آینده ای نه چندان دور تب نگهداری از حیوانات خانگی به سرعت فرو نشیند.
نظر شما
ادامه