کد خبر: ۳۸۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در جلسه هم اندیشی با بخش غیر دولتی استان گفت: امسال موردی از بیماری تنفسی طیور در استان مشاهده نشده است، ولی تشدید اقدامات کنترلی  جهت  پیشگیری از شیوع بیماریهای تنفسی طیور در استان ادامه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی، «دکتر کامیار داهیم» مدیر کل دامپزشکی استان با حضور در جلسه هم اندیشی اداره کل دامپزشکی استان با بخش غیر دولتی که در زمینه بررسی راههای کنترل بیماری نیوکاسل و انفلوانزای فوق حاد پرندگان در سالن جلسات هتل جهانگردی ارومیه برگزارشد، با بیان این مطلب اظهار کرد: نزدیک به ۵۰ هزار نفر در صنعت طیور در استان اشتغال دارند.

دکتر داهیم افزود: سالانه بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه ای ثابت صنعت طیور در استان و ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در کشور است که بروز این بیماریها باعث زمین گیر شدن واحدهای تولیدی طیور در کشور و استان خواهد شد که مشکلات اجتماعی نیز به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد: باید ضمن آسیب شناسی از وضعیت موجود، بسترهای لازم برای حل مشکل زیر ساخت های پرورش صنعت دام و طیور در استان فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی در زمینه کنترل بیماری های دامی و طیور جزو استانهای پیشرو و صاحب نظر است.

دکتر داهیم گفت: پروسه بیماری آنفلوانزا از پرندگان مهاجر به مزارع مرغ مادر و واحدهای تخمگذار نیز منتقل می شود که در این راستا برای جلوگیری از شیوع این بیماری نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم در تمامی زمینه ها هستیم.

وی بیان کرد: مهمترین عامل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عرضه مرغان بومی زنده، جوجه یکروزه و کود مرغی در میادین و بازارهای هفتگی است.

دکترداهیم ادامه داد: افزایش تعامل و تداوم بخش غیر دولتی با اداره کل دامپزشکی استان در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام لازم و ضروری است.

این جلسه که با حضور شصت نفر از دامپزشکان مراکز مایه کوبی طیور، ازمایشگاههای اختصاصی طیور و کلیسین های طیور استان به میزبانی شرکت آذرمصون برگزار گردیده بود، در خاتمه جلسه هم اندیشی به بیان مشکلات و راهکارهایی در زمینه اهمیت مسایل مدیریتی و استراتژی واکسیناسیون در زمینه جلوگیری از بروز بیماریهای طیور پرداختند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
0
0
بله
نظر شما
ادامه