کد خبر: ۳۸۱۸۳



مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: پرنده فروشی‌های اصفهان ضربه‌های زیادی را به دامپزشکی وارد کرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر شهرام موحدی» اظهار داشت: دامپزشکی خود مدعی ساماندهی پرنده فروشی‌ها در اصفهان است چراکه پرنده فروشی‌ها بزرگترین ضربه‌ها را به دامپزشکی وارد ساخته است.

وی بیان داشت: به عنوان مثال سال گذشته شهرستان خور و بیابانک که فاصله بسیاری با کانون‌های آلوده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را داشت به علت خرید چند پرنده‌ آلوده از میدان امام علی، با شیوع این بیماری مواجه شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت پرنده‌فروشی‌ها زیر نظر اتاق اصناف است و ساماندهی آن برعهده شهرداری است، ادامه داد: بهداشت این صنف بر عهده بهداشت محیط است و اینکه مشاهده می‌شود حتی از این مغازه‌داران مرغ خریداری و در همان مکان تمیز و قطعه‌بندی و برای مصرف به مشتری داده می‌شود، بدون اینکه مطمئن باشند که آیا مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است یا خیر، باید تحت نظارت و بررسی بهداشت محیط قرار گیرد.

وی اعلام کرد: اگر امروز شاهدیم که پرنده فروشی‌ها به راحتی اقدام به فروش مرغ برای مصرف خانوار می‌کنند به دلیل مطالبه مردم و این مطالبه نیز ناشی از پایین بودن سواد سلامت مردم است.

موحدی با اظهار اینکه بین ۴۰ تا ۵۰ درصد مراکز پرورش طیور در اصفهان ساختار کاملا بهداشتی و رضایت بخشی ندارد، اضافه کرد: این مراکز حداقل شرایط بهداشتی را داشته و مجوزدار هستند و شرایط آنها در حدی نیست که پلمب شوند بلکه باید آموزش بیشتری در حوزه بهداشت و همچنین تسهیلاتی از طریق وام بانکی برای بالا بردن سطح بهداشت به آنها اختصاص یابد.


نظر شما
ادامه