کد خبر: ۳۸۲۱۱



رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر از اجرای موفقیت‌آمیز طرح کدینگ و ردیابی میگو برای دومین سال متوالی خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر، «دکتر حسن بازیار» در خصوص اجرای موفقیت‌آمیز طرح کدینگ و ردیابی میگو برای دومین سال متوالی در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر میگوهای استحصالی از مزارع پرورش به منظور صادرات فرآوری می‌شوند و لازمه ارسال محموله‌های صارداتی دارا بودن سیستم نظارت بهداشتی ویژه (HACCP)می‌باشد، ردیابی محصول یکی از الزامات این سیستم نظارتی به شمار می‌رود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر افزود: در این طرح تمامی میگوهای پرورشی استان با نظارت بهداشتی و صدور گواهی بهداشتی – قرنطینه‌ای حمل از مزارع میگو به شرکت‌های فرآوری آبزیان انتقال داده شدند و در همین راستا تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ برگ گواهی حمل بهداشتی – قرنطینه‌ای و ۱۱ هزار و ۴۳۰ تن محموله صادر شد.

دکتر بازیار تصریح کرد: در راستای اجرای قانون قاچاق کالا و ارز و با توجه به اتصال سامانه بر خط راهداری به سامانه یکپارچه قرنطینه دامپزشکی تمامی خودروهای حمل آبزیان تازه پس از بررسی بهداشتی توسط شبکه‌های دامپزشکی پروانه حمل و کد رهگیری دریافت و سپس جهت حمل به باربری‌های استان مراجعه و پس از اخذ حواله بارگیری برای هر محموله اقدام به دریافت گواهی بهداشتی حمل کرده‌اند.

وی اذعان داشت: در سایت‌ها و مزارع پرورش میگو نیز برای هر محموله گواهی حمل بهداشتی توسط دامپزشکان مسئول بهداشتی صادر و پس از بازدید در شرکت مقصد تخلیه می‌شوند و پس از فرآوری محصول کد رهگیری صادر شده در هر گواهی بهداشتی – قرنطینه‌ای بر روی تمامی جعبه‌ها و کارتن‌ها جهت ردیابی کالا درج می‌شود.

دکتر بازیار توضیح داد: در روند فرآوری و بسته‌بندی، کد رهگیری بر روی جعبه درج می‌شود که با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۹۰۳ مشخص خواهد شد که میگو از کدام سایت و مزرعه برداشت و در چه تاریخی و در کدام شرکت، فرآوری شده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان بوشهر اشاره کرد: علاوه بر مزارعی که سال گذشته موفق به دریافت کد شدند، مزارع جدید میگو نیز توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های دارای مرزعه پرورشی میگو در سامانه ردیابی دام (سامانه تریس) ثبت شد و سپس به مسئولان بهداشتی مرازع پرورشی و همچنین مسئولان بهداشتی شرکت‌های فرآوری آبزیان کلمه و رمز عبور برای ورود به سامانه در جهت صدور گواهی حمل میگوی تازه و تایید تخلیه محموله‌ها در شرکت‌ها داده شد تا این روند تحت نظارت شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و همچین اداره کل دامپزشکی استان با نظم خاصی انجام شود.


نظر شما
ادامه