کد خبر: ۳۸۲۱۹



معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: با اینکه این استان هشت درصد جمعیت و ۶ درصد اعتبارات کشور را به خود اختصاص داده، ۲۱ درصد اشتغال کشور طی یک سال گذشته در این استان بوده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «سید جواد حسینی» روز یکشنبه در مراسم معرفی مدیر کل جدید دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در مدت یاد شده ۱۸۴ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد دام سبک و پنج درصد دام سنگین کشور در این استان است اظهار کرد: تولید ۸۳۳ هزار تن فرآورده دامی در خراسان رضوی باعث شده است رتبه سوم کشور در این زمینه به این استان اختصاص یابد.

وی گفت: تعداد کانون‌های تب برفکی دام سنگین در این استان از ۱۲۳ کانون در سال ۱۳۹۳ به ۳۴ کانون و تعداد کانون‌های تب برفکی دام سبک نیز از ۵۸ کانون در مدت مزبور به هفت کانون کاهش یافته است.

حسینی افزود: این استان با اینکه رتبه نخست کشور در تولید مرغ تخم‌گذار را دارد، با تلاش مسئولان دامپزشکی عاری از بیماری آنفلوانزای مرغی است.

وی اظهار کرد: پیشرفت این استان در سایه تعلق سازمانی نیروهاست لذا باید مراقب باشیم تملک سازمانی که منجر به تعارض و مانع پیشرفت است جای تعلق سازمانی را نگیرد.

۱۵۰ هزار میلیارد ریال درآمد سالانه کشاورزی استان

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: درآمد سالانه بخش کشاورزی این استان ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است که ۱۵ درصد ارزش افزوده اقتصادی و ۲۳.۴ درصد اشتغال استان را شامل می‌شود.

«مجتبی مزروعی» با بیان اینکه میانگین وابستگی به کشاورزی در کشور ۱۸.۲ درصد است افزود: بطور میانگین ۱۲ درصد ارزش اقتصادی کشور هم از بخش اقتصادی است اما در خراسان رضوی ارزش افزوده اقتصادی و وابستگی به بخش کشاورزی از میانگین کشوری آن بیشتر است.

وی اظهار کرد: ۳۶ درصد ارزش اقتصادی استان مربوط به بخش دامپروری است بطوریکه این استان رتبه نخست تولید گوشت قرمز در کشور را دارد و ۷۸ درصد گوشت قرمز مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود.

وی گفت: با این حال با کاهش تعداد دام سبک روبرو هستیم که باید با برنامه‌های هماهنگ و ارتباط منسجم بخش دامپروری و صنایع وابسته و اطلاع دقیق از بنگاه‌های اقتصادی این روند را بهبود بخشیم.

در این مراسم که با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور برگزار شد، از اقدامات دکتر مجید روحانی نژاد مدیر کل سابق دامپزشکی خراسان رضوی قدردانی و دکتر احمد شریعتی به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی شد.



نظر شما
ادامه