کد خبر: ۳۸۲۲۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر علیرضا رفیعی‌پور» افزود: افرادی که در دامپزشکی مشغول به فعالیت هستند، دائم در حال جنگ نرم هستند تا از تولید و سلامت مردم دفاع نمایند ...
 

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: سادگی، صداقت و امانت داری تنها سرمایه های خانواده دامپزشکی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، «دکتر علیرضا رفیعی پور» در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی جامعه هدف است و به جهت معذوریت ساختاری، امکانات و اعتبارات محدودی به آن تعلق می گیرد اما این موارد نمی تواند مانعی برای ارتقاء آن محسوب گردد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی مسئولیت سلامت و امنیت 134 هزار میلیارد تومان دام کشور را بر عهده دارد، افزود: سادگی، صداقت و امانت داری تنها سرمایه های خانواده دامپزشکی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور دامپزشکان را سنگرسازان بی سنگر دانست که همیشه در معرض ترکش هایی همچون ویروس و میکروب هستند و خاطر نشان کرد: دامپزشکی خراسان رضوی در بین 31 استان بسیار خوب در حوزه بهداشت عمومی، اقتصاد، اشتغال و تجارت داخلی و بین المللی عمل کرده است؛ به ویژه در زمینه سلامت عمومی با 30 استان دیگر برابری می کند.

دکتر رفیعی پور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: افرادی که در دامپزشکی مشغول به فعالیت هستند، دائم در حال جنگ نرم هستند تا از تولید و سلامت مردم دفاع نمایند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم تصریح کرد: مسئولیت بنا به آموزه های دینی ابزاری است برای خدمت به مردم که مورد پرسش قرار می گیرد.

«حجت الاسلام کلانتری» اظهار کرد: مسئولیت و ریاست یک هدف نیست بلکه یک شمشیر دو لبه است که انسان را می تواند به قرب الهی برساند و یا بلعکس موجب جهل و غفلت گردد.

وی همچنین یاد آور شد: دکتر مجید روحانی نژاد به عنوان مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در طی خدمت خود از بزرگان خانواده دامپزشکی بود و همیشه هدفمند عمل کرد و خدمات زیادی به حوزه دامپزشکی ارائه داده است و جایگزین وی نیز در کار خود بسیار دقیق و مسئولیت پذیر است و شک در این نداریم که دلسوزانه مسیر را ادامه خواهد داد.

«دکتر احمد شریعتی» سکاندار جدید دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 50 درصد بیماری های عفونی منشاء حیوانی دارد؛ افزود: حفظ، حراست و صیانت از سرمایه دامی کشور، کنترل و پیشگیری بیماری های مشترک بین انسان و دام و سلامت فرآورده های خام دامی سه وظیفه اصلی دامپزشکی است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که اگر در دامپزشکی موفق عمل کرده ایم نتیجه تلاش بی وقفه و بی منت پیشکسوتان ماست، خاطر نشان کرد: دامپزشکی زمانی می تواند به وظیفه خود خوب عمل کند که حمایت سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه را داشته باشد.

دکتر شریعتی در پایان اشتغال را در شرایط فعلی اصلی ترین بحث کشور عنوان کرد و تصریح کرد: دامپزشکی یار و همراه بخش تولید است و منفک از تولید کنندگان نیست.

 
 
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
عرض احترام و تبریک ب رییس سازمان دامپزشکی. هم چنین جناب دکتر شریعتی.من برای چندمین بار سعی میکنم ازاین رسانه صدامو ب گوش شما برسونم.ک خواهشا ب فکر همه ی جامعه ی دامپزشکی باشید.جامعه ی دامپزشکی فقط دکترهای محترم نیستند.کاردان و کارشناس هاو بقیه ی رده های دامپزشکی هم جزو این خانواده هستند.مخصوصا درحق کارشناسان علوم ازمایشگاهی اجحاف شده است ..قبلا مطلبی در حکیم مهر درهمین خصوص و این گلایه گذاشته شد.که متاسفانه ترتیب اثری داده نشد.اگر کاردان ,کارشناس و یا کارشناس ارشد دامپزشکی شماره نظام دامپزشکی دارد.پس عضو جامعه دامپزشکی ست .اینک دامپزشکی و همه ی دغدغه ی مسیولان منحصرا دکترهای دامپزشک محترم باشند.ظلم بزرگیست.ک ان شالله دقت نظر داشته باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
باسلام
احتراما به استحضار می رساند ما تعدادی از کارشناسان دامپزشکی با مدرک کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی می باشیم که بالغ بر 10 الی 15 سال است که بعنوان مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی از سوی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات خوراک دام و طیور شهرستان مشغول کار می باشیم ولی متاسفانه سازمان دامپزشکی کشور بر اساس دستور العملهای جدید فقط دارندگان مدارک تحصیلی دکترای عمومی دامپزشکی را به عنوان مسئول فنی بهداشتی در این مراکز به رسمیت می شناسد و از تمدید پروانه ی فعالیت ما خودداری می نماید که به طبع آن صدور پروانه ی بهره برداری این مرکز تولیدی نیز با مشکل مواجه شده است.
حال سوال اینجاست ، پس چرا مراکز آموزش عالی اقدام به ایجاد سایر رشته های مرتبط با دامپزشکی از قبیل کارشناس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی ، وسایر رشته های تحصیلی مرتبط نموده اند در حالی که جایگاه شغلی آنها در جامعه دامپزشکی مشخص نیست؟
متاسفانه این امر باعث سرخوردگی جوانانی که فارع التحصیل این قبیل رشته های تحصیلی بوده اند شده است و علی رغم وجود فرصت های شغلی مناسب و مرتبط با رشته تحصیلی خود اغلب فارغ التحصیلان این رشته ها به دلیل به رسمیت شناخته نشدن این رشته های تحصیلی توسط سازمان دامپزشکی کشور به عنوان مسئول فنی بهداشتی در مراکز بخش خصوصی ، بیکار هستند . وآن عده که تاکنون در مراکز بخش خصوصی مشغول بکار بوده اند نیز در معرض از دست دادن شغل خود می باشند به دلیل همان قوانین تبعض آمیزی که به نفع دارندگان مدارک دکترای دامپزشکی می باشد.ک دامپزشکی رامنحصر ب دکترای دامپزشکی کرده است .
لذا تقاضا داریم با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی ، اشتغال و تولید و کاهش بیکاری جوانان پیگیر های لازم را در خصوص مشخص نمودن جایگاه دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس علوم آزمایشگاهی دامپزشکی به عنوان مسئول فنی بهداشتی در مراکز بسته بندی و فرآوری فرآورده های خام دامی در بخش خصوصی دامپزشکی و صدور پروانه ی فعالیت برای آنها اقدام لازم به عمل آورید.
باتشکر از همکاری شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
1
0
جناب اقای دکتر سادگی وصداقت و امانت داری سرمایه ی دامپزشکیست.این حقیقتیست غیرقابل انکار ولی متاسفانه واقعیت این است که من الان ب دلیل همین صداقت و وجدان کاری بیکار شدم.ایا نباید تمهیداتی برای دفاع و احقاق حقوق ما مسیولان فنی باشد ک درصورتی ک جلوی تقلب کارفرماایستادگی و مقاومت کردیم با اخراج روبرو نشویم؟و صداقت و امانت داری و وجدان پتکی بر سرما نشود؟این روزها صداقت داشتن اشک ادم را درمی اورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
جناب آقای دکتر رفعیی پور عزیز جنابعالی خودتان دراستان خراسان رضوی خدمت کردید ............................ خواهشا برای رعایت امانت داری و صداقت ماده ی 19 را در این استان اجرایی فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
کار به عمل باید نه به گفتار منتظر اقدامات ارزشمند در حقوق و مزیا هستیم در بعضی سازمانها با دستورالعمل حقوق نجومی مدهند ولی متاسفانه سازمان دامپزشکی به قانون مصوبه مجلس برای تسری عمل نمکنه ؟؟؟ بابا این قانون است نه دستورالعمل؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
ویروس و میکروب از هم مجزا هستند.؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
اینطوری میخاین بفرمایید دامپزشکی سرمایه داره؟؟؟؟؟
هرکسی اینارو نداره بسیار موفقه تو این رشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
دامپزشکی زمانی می تواند به وظیفه خود خوب عمل کند که حمایت سه قوه قضاییه، مجریه و مقننه را داشته باشد.

آب پاکی رو ریختین به سلامتی
پس هیچ وقت درست نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
دکتر عزیز شما انسان بزرگواری هستی شکی در این نیست ولی مشکل اول سازمان وکل کشور بی پولیه.تا این اولی حل نشه اونایی که گفتی مجالی برای بروز پیدا نمیکنن
رامتین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
با سلام جناب دکتر عزیز و گرامی ........طبق تعامل وسیع که از جنابعالی دیده می شود ...امیدوارم خانواده دامپزشکی به لطف شما و دوستان علاوه بر اجر معنوی به پاداش دنیوی برسند.
کارمند سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۲
0
0
اقای دکتر رفیع پور تسری حق ماست مال ماست حقوق ماست .................. زندگی خرج دارد شعار پول برق نمی شودیکسال طول می کشد تا مدیران راعوض کنید یکسان دیگه هم مدیران شهرستان وبعد ریس جدید می آید وروز از نو
نظر شما
ادامه