کد خبر: ۳۸۲۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر



هیات تجاری اتحادیه اروپا که صبح امروز از یکی از کارخانجات صنایع تبدیلی گوشت قرمز بازدید کرد، از تکنولوژی موجود درایران ابراز شگفتی کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «فرهاد آگاهی» نائب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در حاشیه این بازدید اظهار داشت: صنایع تبدیلی در ایران، بخشی از مهمترین حوزه های صنایع غذایی محسوب می شوند که توانسته است علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز مردم، اشتغال زیادی را نیز در کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: بحث شناسنامه دار کردن دام های ایرانی، موضوعی است که در این جلسات از سوی هیات ایرانی به عنوان یک پروژه ملی مطرح شده و قرار است اروپایی ها در خصوص انتقال دانش فنی و تکنولوژی مربوطه، برنامه های خود را ارایه دهند.

آگاهی اضافه کرد: بحث شناسنامه دار کردن دام های ایرانی، موضوعی است که در برنامه پنجم توسعه هم مورد تاکید قرار گرفته بود ولی تاکنون متاسفانه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور این هیات تجاری، مقدمات اولیه برای اجرای این پروژه فراهم شود.

به گفته آگهی، سامان بخشیدن به آمار دام های ایرانی و متمرکز شدن آمار تولید ، یکی از دستاوردهای بزرگ شناسنامه دار شدن دام های ایرانی است که میتواند نقش بسزایی در موفقیت برنامه های تنظیم بازار داشته باشد.

آگاهی اضافه کرد: هدف ما در این سلسله جلسات این است که اروپایی ها را متقاعد کنیم که اگر بدنبال سهم بیشتر از بازار گوشت ایران هستند، باید در ایران سرمایه گذاری کنند و این سرمایه گذاری ها باید در گام نخست در بخش های زیر ساخت و انتقال دانش فنی باشد.

وی با اشاره به خشکسالی در ایران و ضرورت تامین بخشی از گوشت قرمز از خارج کشور افزود: افزایش مبادی خرید گوشت قرمز، یکی دیگر از اهداف ما است. چرا که اگر کشورهای متعدد در بازار گوشت ایران ایفای نقش کنند، رقابت بوجود آمده میتواند سبب کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت شود.

وی ادامه داد: روش هایی که شاید حتی تا چند دهه پیش می‌توانست موجب افزایش کیفیت و کمیت تولید گوشت قرمز شود، امروز دیگر پاسخگویی وضعیت خشکسالی کشور نیست و باید از تجربیات سایر کشورها در تولید گوشت قرمز بهره برداری بیشتری کرد.



 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
کی معده تعجب کنه خدا میداند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
خب اونها ظواهر امر را دیده اند و از سایر قابلیتهای صنعت تبدیلی ما بی خبر هستند
نظر شما
ادامه