کد خبر: ۳۸۲۸۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
درپی زلزله غرب کشور صورت گرفت:
کمیته فنی اجرایی بحران (زلزله) اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با هدف بررسی امور فنی و آگاهی‌‌بخشی به مناطق آسیب‌دیده در خصوص دفن بهداشتی دام‌های تلف‌شده تشکیل شد ...



حکیم مهر - کمیته فنی اجرایی بحران در کل دامپزشکی استان کرمانشاه تشکیل شد و در آن از ساماندهی ساماندهی ۱۷ اکیپ دامپزشکی استان کرمانشاه و اعزام به مناطق زلزله زده خبر داده شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، کمیته فنی اجرایی بحران (زلزله) دامپزشکی استان کرمانشاه با هدف بررسی امور فنی و آگاهی بخشی به مناطق آسیب‌دیده در خصوص دفن بهداشتی دام‌های تلف‌شده در این اداره کل برگزار شد.

در این کمیته وظایف اعضای کمیته و مسئولین قسمت‌های آن مشخص شده و شرح وظایف اعلام شد. همچنین اکیپ‌هایی متشکل از کارشناسان دامپزشکی با وظیفه نظارت بر دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده بر اثر زلزله و همچنین کمک به زلزله‌زدگان در حوزه دامپزشکی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

در این جلسه از ساماندهی و اعزام ۱۷ اکیپ تاکنون خبر داده شد و اعلام شد اکیپ‌های دیگری نیز به این مناطق اعزام می‌شوند.

در این جلسه بر لزوم امدادرسانی فوری به مناطق زلزله‌زده در حوزه دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مختلف تاکید شد، چرا که پس از زلزله به جهت ایجاد شرایط ویژه و کاهش سطح بهداشت در مناطق متاثر از زلزله، احتمال وقوع بیماری‌های دامی و و مشترک افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است، در این جلسه همچنین تاکید شد که با توجه به اینکه فعالیت‌های دامپزشکی بعد از آواربرداری و نجات انسان‌ها آغاز می‌شود، اکیپ‌های دامپزشکی نیز آماده‌اند تا به سرعت وارد عمل شوند و به سلامت شهروندان در پیشگیری از بیماری‌های مشترک در این وضعیت کمک کنند.

 
 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۳
0
0
اول برید اونجا جنس مشکلاتشون رو ببنید وبعد جلسه بزارید واگر در حد شما نیست برای درخواست کمک به بالا آن را منعکس کنید مگه بار اول هست که زلزله میاد وتا حالا سابقه این حوادث رو نداشتیم
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
سلام.در سال 85 در زلزله بروجرد و درود لرستان نداشن یک پروتکل برای اینگونه مواقع در اداره کل مشهود بود و سازمان یک دستورالعمل مدونی در این خصوص نداشت و الان هم اداره کل کرمانشاه بعلت نداشتن برنامه عملیاتی جلسه برگزار کرده که فکر می کنم الان زمان برگزاری جلسه و اندیشیدن نیست بلکه زمان اجرا و عمل است .
دکتر کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
در زلزله بم همه به گفته مسول دامپزشکی وقت مناطق زلزله زده باز سازمان دامپزشکی فاقد یک پروتکل اجرایی بوده.واقعا چرا باید اینگونه باشد؟
نظر شما
ادامه