کد خبر: ۳۸۲۸۶



مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه بازدید کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله در استان کرمانشاه ، «دکتر نادر پرور» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه جهت بررسی تلفات دامی ناشی از زلزله و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی دامپزشکی برای سم پاشی دامداری ها و دفن بهداشتی لاشه ها در این مناطق حضور یافت.

مدیرکل دامپزشکی در این بازدید ضمن ابراز تاسف از وقوع زلزله و آسیب های مادی و جانی برای عده ای از هم استانی های عزیز و آرزوی صبر و بردباری برای بازماندگان از اعزام اکیپ های دامپزشکی در اولین ساعات به روستاهای آسیب دیده خبر داد.

وی بررسی تعداد تلفات دامی و دفن بهداشتی دام های تلف شده را از جمله اقدامات این اکیپ ها برشمرد و از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و خطر ابتلا به بیماری های مشترک، لاشه ها در مکانی مناسب و به صورت بهداشتی مدفون شوند.

این مقام مسئول همچنین ادامه داد: این اکیپ‌ها با ایجاد پست‌های دامپزشکی نسبت به ضد عفونی و دفن بهداشتی لاشه دام‌های تلف شده و واکسیناسیون دام‌های موجود جهت پیشگیری از بروز بیماری های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک اقدام میکنند.

دکتر پرور ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی تمام توان و امکانات خود را برای کمک به مردم مناطق زلزله زده در حوزه حفاظت از سرمایه های دامی باقیمانده و پیشگیری از شیوه بیماری های مشترک در این مناطق به کار خواهد گرفت.

 
 
نظر شما
ادامه