کد خبر: ۳۸۲۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر


به طور معمول مشاهده داخل دهان یک سگ در زمان جویدن غذا بسیار مشکل است، اما این روبات این اجازه را به دامپزشکان می‌دهد که سریعتر از قبل، محصولات جدید را از جهت مناسب بودن برای مصرف این حیوان مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، دانشمندان  روباتی جونده را در راستای بهبود مراقبت از وضعیت دهان و دندان در سگ‌ها ابداع نمودند که توانایی محصولات جدید را از جهت از بین بردن پلاک‌های دندانی سگها نشان می‌دهد. با استفاده از اسکن واقعی از دهان و فک حیوان و تهیه پرینتی سه بعدی، مدلی از دهان یک سگ که دارای فرآیند طبیعی جویدن به همراه همان میزان فشاری که به لقمه غذایی توسط دندان‌ها وارد می‌شود را طراحی نمودند.

روبات جونده

دانشمندان با رنگ آمیزی دندان‌های روبات، ایجاد طرحی از پلاک‌های دندانی را نمودند. سپس آنها، با مقایسه تاثیر محصولات مختلف بر از بین رفتن این پلاک‌ها، کاربرد خوراک ها را با هم مقایسه نمودند.

بدین ترتیب دانشمندان قادرند محصولات خوراکی این حیوانات را اصلاح نموده و تاثیرات مفید لازم بر وضعیت دهان و دندان را سریعتر از قبل و در مرحله تحقیقاتی ارتقا دهند.

 

ارزیابی محصولات خوراکی

«فیل مک ژنیتی» سرپرست فنی مراقبت جهانی از دهان و دندان حیوانات خانگی، می‌گوید: این روبات به محققین این اجازه را می‌دهد که به شکل عینی تاثیر محصولات را در دندانها، در حین جویدن در سگ مشاهده کنند، در حالیکه مشاهده این وضعیت در حیوان واقعی دشوار است.

وی افزود به طور معمول  این روبات در افزایش سرعت ارزیابی محصولات بسیار کمک کننده می‌باشد.  این بدان معناست که ما بطور مستمر می‌توانیم بافت و ترکیب محصولاتمان را بهبود بخشیم.

وی اظهار داشت که این محصول، اختراعی جدید و یک تحول حیاتی در بهبود وضعیت مراقبت از دندانها در سگ‌ها محسوب می‌شود و همچنین این امکان را برای دامپزشکان فراهم می‌آورد که با اعتماد به نفس محصولات مناسب را به صاحبان حیوانات توصیه نمایند.


البته باید در نظر داشت که استاندارد طلایی محافظت از دندان‌ها، مسواک زدن در حیوانات است، اما وی معتقد است که دامپزشکان با تجویز محصولات مناسب به صاحبان حیوانات، می‌توانند آنها را در این راستا یاری رسانند. داشتن ابزار و محصولات مناسب راهکاری است در جهت کمک به حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان در این حیوانات.

منبع: Vet Times

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
0
0
احسنت به حکیم مهر با این اخبار جالب
عالی خدا قوت
نظر شما
ادامه