کد خبر: ۳۸۲۹۴
 

رستوران زنجیره ای مک دونالد اعلام کرده است که تصمیم دارد به خرید جوجه های انگلیسی خود، ادامه دهد. این رستوران زنجیره ای، اعلام کرد که در حال حاضر در رستوران هایش، گوشت مرغ، بسیار محبوب تر از گوشت گاو است .

کانر مک وی  (Connor McVeigh) ، مدیر بخش تامین رستوران های مک دونالد، در کنفرانسی که با حضور نمایندگان صنعت تخم مرغ و مرغ تشکیل شده بود، اظهار داشت که " تا سال 2020 میلادی، حجم گوشت مرغ تامین شده از فارم های بریتانیایی، احتمالا 10 تا 11 برابر بیشتر از سال 2013 خواهد بود  ".

مک وی، اطلاع دقیقی از  تعداد مرغ های بریتانیایی که تا آن تاریخ وارد رستوران های مک دونالد شده بودند، نداشت. وی به چگونگی تغییرات ناشی از خرید مرغ های بریتانیایی نیز اشاره ای نکرده است .

علاقه مشتریان، از گوشت گاو به گوشت جوجه تغییر یافته است

مک وی، توضیح داد که علاقه مندی مصرف کنندگان به قدری تغییر یافته است که رستوران های مک دونالد که همیشه به شکلی سنتی، محصولاتشان بر پایه گوشت گاو بوده است، امروزه بیشتر بر روی محصولات حاصل از مرغ، که محبوب تر شده، تمرکز یافته است 

کانر مک وی، اظهار داشت: «به وضوح می بینیم که خلقیات مشتریان، در حال تغییر است و این امر، باعث شده تا در مورد آن چه که در منوی غذاهایمان قرار می دهیم، به گونه ای متفاوت تر فکر بکنیم.»

هزینه بالای گوشت سینه مرغ بریتانیایی، یک عامل محدود کننده بوده است

مک وی، در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که انتظار مشتریان مک دونالد از این که تمامی محصولات غذایی این شرکت، باید فقط حاوی گوشت سینه مرغ باشند و همچنین، هزینه های بالای گوشت مرغ بریتانیا، فاکتورهای محدود کننده ای برای این شرکت بوده است .

وضعیت مرغ های بریتانیایی تا سال 2020 میلادی

مک وی، اظهار داشت: «من اطمینان دارم که تا سال 2020 میلادی، ما در موقعیتی قرار خواهیم گرفت که میزان مرغ های بریتانیایی، 10 تا 11 برابر بیشتر از میزان آن ها در سال 2013 بشود. از چند هفته آینده، ما با شرکای خود در شرکت های موی پارک  (Moy Park) و کارگیل  (Cargill) همکاری خواهیم کرد.»

مک دونالد، در گذشته به دلیل تمرکز بر روی گوشت گاو، تخم مرغ، شیر و سیب زمینی و عدم توجه به گوشت جوجه، مورد انتقاد کشورهای اروپایی،تایلند، برزیل و انگلستان قرار گرفته است .

مک وی، خاطر نشان کرد که تعدادی از پروژه های اخیر که با تولید کنندگان تخم مرغ "فری رنج" داشته است، به پایان رسیده است.

 
 
نظر شما
ادامه