کد خبر: ۳۸۳۰۳



مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از اعزام ۶ اکیپ دامپزشکی این استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر وهاب پیرانی» پیش از ظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ضمن ابراز تاسف و تسلیت در خصوص این حادثه، اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیش آمده در بحث ابنیه و با توجه به اینکه کانون زلزله بیشتر در حد فاصل از گله تا سرپل ذهاب بوده، قطعا روستاهای زیادی درگیر بحث زلزله هستند و تلفات دامی هم قاعدتا در این مناطق وجود دارد.

وی افزود: در بازدید انجام شده از روستاهای این مناطق بیشترین تلفات در حوزه دام های سبک مشاهده شد و این موضوع می طلبید که ما هم وارد عمل شویم و اقدامات بهداشتی - قرنطینه ای را انجام دهیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: صبح روز بعد از وقوع زلزله اکیپ های استان ایلام با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه متشکل از 3 اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمانی، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی تشکیل شد و در حال اعزام به استان کرمانشاه هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام تصریح کرد: این اکیپ ها مجهز دستگاه های سم پاش و امکاناتی از قبیل محلول های ضدعفونی و سایر نیازهای دفن بهداشتی لاشه های تلف شده هستند که برای جلوگیری از شیوع بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام به منطقه اعزام می شوند.


 

نظر شما
ادامه