کد خبر: ۳۸۳۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
اصلی ترین محدودیت دامپزشکی استان کرمانشاه در زلزله اخیر، عدم امکانات لجستیک مناسب، برای معدوم سازی لاشه دام ها استاصلی ترین محدودیت دامپزشکی استان کرمانشاه در زلزله اخیر، عدم امکانات لجستیک مناسب، برای معدوم سازی لاشه دام ها است
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عدم لجستیک مناسب برای حمایت از بحث های بهداشتی دامپزشکی را مهمترین مشکل فعلی عنوان کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، «دکتر نادر پرور» مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه طی بازدیدی که به همراه مسئولان سازمان دامپزشکی کشور از مناطق زلزله زده انجام داد، ضمن عرض تسلیت بابت این فاجعه اظهار داشت: مسئولان اداره کل دامپزشکی استان از لحظات ابتدایی وقوع زلزله اقدامات خود را با هماهنگی ستاد بحران و سازمان دامپزشکی کشور انجام دادند.

وی افزود: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه تیم های پایش و ارزیابی در منطقه حضور یافتند و در واقع مشکلات، تنگناها و مسائل موجود در حوزه دامپزشکی در مناطق آسیب دیده را احصاء کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ارزیابی خوبی از منطقه داریم، گفت: تعداد روستاهای درگیر و روستاهایی که باید در اولویت خدمت رسانی قرار بگیرند نیز مشخص شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: وضعیت شهرستان ثلاث باباجانی در حوزه دفن بهداشتی لاشه دام های تلف شده در اثر زلزله مناسب نیست و مشکل مهم ما در این مناطق عدم وجود لجستیک مناسب برای حمایت از بحث های بهداشتی دامپزشکی است.

وی ادامه داد: در این زمینه پیگیری های متعددی هم از طریق فرمانداری شهرستان، مسئولان مدیریت بحران و مسئولان استانداری به عمل آمده و قول داده اند در اسرع وقت وسایل مورد نیاز همچون بیل مکانیکی، لودر و وسایلی که برای معدوم سازی و دفن بهداشتی دام ها نیاز است در اختیار اکیپ های معدوم سازی قرار دهند.

دکتر پرور همچنین تاکید کرد: در صورتی که در اولین فرصت این امکانات در اختیار شبکه دامپزشکی ثلاث باباجانی قرار بگیرد هیچ مشکلی از لحاظ اقدامات دامپزشکی نخواهیم داشت، چراکه در حوزه تشخیص، درمان و ضدعفونی کردن تمام امکانات سازمان دامپزشکی بسیج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان داشت: مهمترین نیاز فعلی امکانات لجستیکی برای دفن بهداشتی لاشه هاست که اگر دیر این امکانات برسد تهدیدی جدی علیه سلامت مردم است.

وی همچنین از مسئولان خواست تا در اسرع وقت این امکانات را در اختیار دامپزشکی قرار دهند تا با بهره گیری از پتانسیل ایجاد شده با کمک استانهای معین و بخش خصوصی در راستای مدیریت بحران اقدامات لازم را به عمل آوردند.

 
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
0
0
درد اینها هم امکانات لجستیکی است و گرنه سلفی بگیر زیاد است
نظر شما
ادامه