کد خبر: ۳۸۳۳۴
 

نماینده ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی و رییس شبکه دامپزشکی بیرجند با دادستان مرکز استان دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند، «مقدس» دادستان مرکز استان ضمن خداقوت و خسته نباشید به مجموعه دامپزشکی و تشکر از این دیدار، با تاکید بر اهمیت نقش دامپزشکی در تامین بهداشت و امنیت غذایی جامعه خاطر نشان کرد: اطمینان از سلامت  فرآورده های خام دامی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با متخلفین حوزه بهداشت و سلامت جامعه با قاطعیت کامل برخورد خواهد شد .

«حجت الاسلام حیدری» مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی ضمن تشکر و قدردانی از دادستان در خصوص تعامل و همکاری بسیار خوب مجموعه دادگستری با دستگاه دامپزشکی، در خصوص نظارتهای بهداشتی و شرعی توسط ناظرین بهداشتی توضیحاتی را ارایه نمود.

وی گفت: با اقدامات نظارتی و بازرسی های منظم صورت گرفته برابر ضوابط و مقررات بهداشتی و شرعی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، عملکرد ناظرین بهداشتی و شرعی کشتارگاههای طیور و دام شهرستان مورد ارزیابی قرار گرفته و مشکلات احتمالی بررسی و جهت رفع آن اقدام می شود.

وی ادامه داد: اجرای دقیق قوانین مترقی دامپزشکی می تواند باعث حفظ و تامین سلامت دام و تضمین کیفیت، سلامت و حلیت فراورده های خام دامی شود؛ با تلاش های صورت گرفته کارشناسان دامپزشکی شهرستان در خصوص بهداشت و حلیت مواد غذایی با منشاء پروتئین حیوانی، شاهد ارتقاء سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت کشتارگاهای دام و طیور شهرستان بصورت شبانه روزی توسط ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی دولتی و خصوصی تحت نظارت وبازرسی می باشند.

در ادامه «دکتر علیزاده» بیان نمود: با توجه به همکاریهای بسیار خوب شبکه دامپزشکی و دادگستری، آمار تخلفات بهداشتی کاهش یافته و این امر ثابت می کند تعامل هر چه بیشتر دامپزشکی و دادگستری می تواند در اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی نقش بسزایی داشته باشد.

در پایان دکتر حسن علیزاده صدور رأی دستگاه قضایی را مهمترین عامل بازدارنده در تخلفات بهداشتی دامپزشکی دانست و از تشدید نظارت های بهداشتی توسط شبکه دامپزشکی بیرجند خبر داد.

 
 
نظر شما
ادامه