کد خبر: ۳۸۳۳۹
 

 «دکتر مهدی حسینی» با امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان دیدار کرد

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل دامپزشکی استان در معیت مسئولین حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان، با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان، دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار «حجت السلام مجد محمدی» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، ضمن اشاره به اقدامات این حوزه در زمینه نظارت شرعی بر کشتار دام و طیور، گفت: در حال حاضر 22 نفر ناظر شرعی وظیفه نظارت شرعی بر ذبح و صید و 45 نفر ذابخ آموزش دیده، کار ذبح دام و طیور در کشتارگاه های سطح استان را بر عهده دارند.

در ادامه «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی استان با تبیین وظایف دامپزشکی در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه، به گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص جمع آوری مرغ زنده و دام از سطح شهر پرداخت.

وی همچنین درخواست نمود ائمه جمعه و جماعات، از طریق تریبون نماز جمعه و جماعات، مردم را جهت مصرف فرآورده های خام دامی بسته بندی شده تحت نظارت دامپزشکی ترغیب نمایند.

«مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی» امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان نیز در این دیدار، با تقدیر از اقدامات دامپزشکی در خصوص جمع‏آوری دام و طیور زنده، بر کشتار دام و طیور، در کشتارگاه های مجاز تحت نظر دامپزشکی تأکید نموده و بیان داشت: کشتار دام و طیور در تمامی کشتارگاه های سطح کشور، بر اساس موازین اسلامی صورت می‏پذیرد.

 
 
نظر شما
ادامه