کد خبر: ۳۸۳۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه:
«دکتر نادر پرور» گفت: با حضور ۵۲ اکیپ دامپزشکی، پاک‌سازی و دفن بهداشتی لاشه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در حال انجام است ...



حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: با همکاری استان‌های معین، مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با حضور ۵۲ اکیپ دامپزشکی، پاکسازی و دفن بهداشتی لاشه‌های دامی در این مناطق در حال انجام است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر نادر پرور» اظهار داشت: مجموعه دامپزشکی از ساعات اولیه وقوع زلزله غرب استان در مناطق آسیب دیده حضور پر رنگ و فعال داشته و در حال پاکسازی این مناطق است.

وی افزود: اکیپ‌های اعزامی از استان‌های معین همچون ایلام، کردستان، لرستان و همدان با همکاری نیروهای اعزامی از مرکز استان با توان حداکثری در حال پاکسازی مناطق زلزله زده‌ای هستند که دارای تلفات دامی هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی، توزیع دارو و درمان رایگان از سوی این اکیپ‌ها در این مناطق گفت: لاشه دام‌های تلف شده اگر مدت زمان بیشتری بر روی زمین رها شوند علاوه بر انتشار بوی آزاردهنده تعفن و تجمع حشرات موذی، موجب آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند.

دکتر پرور تصریح کرد: در همین راستا اکیپ‌های دامپزشکی به سرعت نسبت به جمع‌آوری لاشه‌ها و دفن بهداشتی آن‌ها و سپس ضدعفونی و سم پاشی منطقه نسبت به دفع خطر این لاشه‌ها اقدام می‌کنند.

وی از ساکنین مناطق زلزله زده و حتی امدادرسانان به این مناطق خواست تا در صورت مشاهده لاشه‌های تلف شده سریعا موضوع را از طریق شماره‌های ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به نظارت بر دفع بهداشتی آن‌ها اقدام شود.

نجات گوساله زنده از زیر آوار؛ تنها دارایی یک پیرزن روستایی

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در هنگام آواربرداری و دفن بهداشتی لاشه‌های تلف شده دام‌ها در روستای گلم کبود علیا از توابع شهرستان سرپل ذهاب با همکاری اکیپ دامپزشکی و اکیپ سازمان جهادکشاورزی استان یک راس گوساله زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد.

وی بیان داشت: این گوساله حالا تنها دارایی یک پیرزن روستایی است که اظهار می‌کرد از دار دنیا فقط دو راس گوساله داشته که قصد داشت برای خرج زمستانش آن‌ها را بفروشد که متاسفانه یکی از آن‌ها در زیر آوار تلف شد.

پاکسازی دام های تلف شده دهستان سرقلعه سرپل ذهاب توسط اکیپ های دامپزشکی ایلام

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین از پاکسازی دام‌های تلف شده دهستان سرقلعه سرپل ذهاب توسط اکیپ‌های دامپزشکی اعزامی از استان ایلام به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: استان ایلام یکی از نخستین استان‌هایی است که در حوزه دامپزشکی به یاری زلزله زدگان استان کرمانشاه اقدام کرد.

وی ضمن تشکر و قدر دانی از همکاران دامپزشکی ایلام برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده افزود: تیم اعزامی از ایلام متشکل از ۳ اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمانی، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی است که از چند روز گذشته در مناطق زلزله زده استان مستقر شده اند و مشغول خدمت رسانی هستند.

استقرار اکیپ‌های خدمت‌رسان دامپزشکی کردستان، ایلام و همدان در قصرشیرین

وی اظهار داشت: در پنجمین روز بعد از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری غرب استان کرمانشاه ۳ اکیپ دامپزشکی که از طرف اداره کل دامپزشکی استان کردستان و ۳ اکیپ از دامپزشکی استان همدان و ۵ اکیپ از اداره کل دامپزشکی استان ایلام به این مناطق اعزام شده‌اند و در شهرستان قصرشیرین برای اعزام به منطقه استقرار یافته‌اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسئولان سازمان دامپزشکی نیز در بازدیدی که از این مناطق داشتند برای تسهیل در زمینه کمک‌رسانی از سوی استان‌های معین و نیز ارسال اقلام مورد نیاز پست‌های دامپزشکی در این مناطق قول مساعد دادند.

مصدومیت یکی از کارکنان دامپزشکی در کمک رسانی به مناطق زلزله زده

دکتر پرور از مصدومیت یکی از کارکنان دامپزشکی در حین انجام وظیفه در کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده استان خبر داد و افزود: این همکار دامپزشکی که در حین انجام وظیفه در مناطق زلزله زده دچار حادثه شکستگی از ناحیه پا شد.

وی با اشاره به حضور نیروهای دامپزشکی از همان ساعات اولیه وقوع حادثه در مناطق آسیب دیده، افزود: با توجه به حجم بالای کار در این مناطق برخی از همکاران خدوم و پرکار ما دچار افت فشار و ضعف جسمانی می‌شوند.

 
نجات گوساله زنده شش روز پس از زلزله از زیر آوار؛ تنها دارایی یک پیرزن روستایینجات گوساله زنده شش روز پس از زلزله از زیر آوار؛ تنها دارایی یک پیرزن روستایی
 
مصدومیت یکی از کارکنان در زلزله کرمانشاهمصدومیت یکی از کارکنان در زلزله کرمانشاه
 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
خسته نباشید نادرجان خدا قوت
نظر شما
ادامه