کد خبر: ۳۸۳۶۵
 

وضعیت توله خرس قهوه ای که بامداد روز شنبه ۹۶/۸/۶ بر اثر برخورد با خودرو در محور کرج - چالوس به شدت آسیب دید، با درمان های انجام شده رو به بهبود است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، دامپزشک محیط زیست استان البرز در این خصوص گفت: برخورد بسیار شدید خودرو به توله خرس قهوه ای منجر به جراحت متعدد در قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، دست و پهلوی حیوان شده است.

«دکتر درگی» گفت: به دلیل بروز خونریزی مغزی و همچنین آسیب به عصب رادیال دست، توله خرس تا چند روز اول قادر به استفاده از اندامهای سمت چپ بدن نبود. خوشبختانه با توجه به اقدامات درمانی اصورت گرفته، شاهد بهبود قابل توجهی در اندامهای حرکتی هستیم به نحوی که حیوان از پای چپ خود به طور کاملا طبیعی استفاده می کند و وزن گیری بر روی دست چپ نیز از روز گذشته مشاهده گردیده است.

درگی در خصوص فرآیند درمانی حیوان آسیب دیده افزود: اقدامات درمانی فعلی شامل مدیریت زخمها، آنتی بیوتیک تراپی و استفاده از داروهای تقویت کننده اعصاب می باشد و تیم درمانی کلیه تدابیر لازم جهت کنترل وضعیت پایدار بیمار را به کار بسته و به صورت شبانه روزی آنرا پایش می نماید.

امید است پس از پایان مراحل درمان و بهبودی کامل، «امید البرز» به زیستگاه طبیعی خود در بخش جنوبی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی برگردد (نام این توله خرس مظلوم را «امید البرز» گذاشته اند).

 
نظر شما
ادامه