کد خبر: ۳۸۳۷۴
 

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: هم اکنون 65 اکیپ دامپزشکی متشکل از نیروهای استان کرمانشاه و اکیپ های اعزامی از استان های معین با توان حداکثری در مناطق زلزله زده مستقر شده و در حال پاکسازی هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «دکتر نادر پرور» با اشاره به انجام اقداماتی نظیر نظارت بر دفن بهداشتی لاشه ها، معاینه و درمان دام های بیمار از سوی این اکیپ ها در این مناطق، افزود: لاشه دام های تلف شده اگر زمان بیشتری بر روی زمین رها شوند، علاوه بر انتشار بوی آزار دهنده تعفن و تجمع حشرات و حیوانات موذی، موجب آلودگی های زیست محیطی می شوند.

او تصریح کرد: در همین راستا اکیپ های دامپزشکی به سرعت نسبت به جمع آوری لاشه ها و دفن بهداشتی آنها و سپس ضدعفونی و سم پاشی منطقه نسبت به دفع خطر این لاشه ها اقدام می کنند.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه، در تشریح نحوه استقرار اکیپ ها گفت: سه اکیپ دامپزشکی که از طرف اداره کل دامپزشکی استان کردستان و 3 اکیپ از استان همدان، 5 اکیپ از لرستان و 6 اکیپ خدمت رسان از استان ایلام متشکل از سه اکیپ عملیاتی، یک اکیپ درمان، یک اکیپ پشتیبانی و یک اکیپ مدیریتی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

او اظهار کرد: همچنین نیروهای اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق آسیب دیده مشغول انجام اقدام های بهداشتی، توزیع دارو درمان رایگان هستند.

وی اضافه کرد: مسئولان سازمان دامپزشکی نیز در بازدیدی که از این مناطق داشتند برای تسهیل در زمینه کمک رسانی از استان های معین و نیز ارسال اقلام مورد نیاز پست های دامپزشکی در این مناطق قول مساعد دادند.

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ادارات کل دامپزشکی استان های معین با تمام توان در حال کمک رسانی به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هستند.

وی از ساکنین مناطق زلزله زده و حتی امدادرسانان به این مناطق خواست تا در صورت مشاهده لاشه های تلف شده، به سرعت موضوع را از طریق شماره های 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دفع بهداشتی آنها اقدام شود.

مسئولان دامپزشکی کرمانشاه پیش بینی می کنند، 30 درصد از دام های مناطق زلزله زده استان تلف شده و از سوی دیگر سرپرست اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، از تلف شدن 200 هزار راس دام عشایر در جریان زلزله یکشنبه شب غرب استان خبر داد.

به گفته «حسن احمدی»، 50 میلیارد ریال تسهیلات برای جبران خسارت های وارده به عشایر استان اختصاص یافته است.

او اظهار کرد: حدود چهار هزار خانوار عشایری در مناطق غربی استان کرمانشاه (زلزله زده) اسکان دارند که در این حادثه عشایر شهرستان‌های سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین خسارت را متحمل شدند.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، در این زلزله بیش از 31 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

 
 
نظر شما
ادامه