کد خبر: ۳۸۳۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
 

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت گفت: لاشه دام‌های رها شده در بین خرابه خانه‌ها در مناطق زلزله زده کرمانشاه، منجر به آلودگی محیط و آب می‌شود .

به گزارش حکیم مهر به نقل از میزان، «دکتر محمود نبوی» در خصوص لاشه دام‌های گیرافتاده در ساختمان‌های خرابه برخی از مناطق کرمانشاه در پی زمین لرزه اخیر گفت: به دنبال وقوع زلزله در روستا‌های استان کرمانشاه شاهد لاشه دام‌ها در بین آوار خانه‌ها هستیم که در جوار چادر‌های زلزله زدگان در محیط رها شده و بوی تعفن آوری را در فضا ایجاد کرده اند.

وی افزود: لاشه دام‌های مرده در گوشه و کنار آوار‌های خانه‌ها منجر به ایجاد بوی تعفن آور برای زلزله زدگان بافت‌های روستایی شده است؛ این درحالی است که این لاشه‌ها نمی‌توانند ناقل بیماری خاصی مثل تب کریمه و... باشد، اما می‌توانند به عنوان عاملی برای آلودگی آب و محیط محسوب شوند.

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: مسئولیت جمع آوری لاشه دام‌های رها شده در محیط برعهده سازمان دامپزشکی، مدیریت شهرداری‌ها و بهداری است بنابراین تقاضا داریم در راستای حفظ سلامت مردم زلزله زده نسبت به جمع آوری این عاملان آلودگی سریعاً اقدام شود.

نبوی عنوان کرد: به منظور رفع آلودگی آب‌ها قرص‌های کلر به استان کرمانشاه ارسال شده است، اما امکان رفع آلودگی ناشی از لاشه دام‌های رها شده در آب‌ها توسط این قرص‌ها وجود ندارد؛ بنابراین توصیه می‌شود از مصرف آب‌های مشکوک به آلودگی در این منطقه خودداری شود.

وی در ادامه یادآوری کرد: به علت حجم وسیع اجساد در منطقه زلزله زده، گاهاً شاهد وجود اجساد در حاشیه خیابان‌ها هستیم که این امر به معنای بی تفاوتی نسبت به اجساد نبوده و همه اجساد در اولین فرصت به سردخانه‌ها ارسال شده است؛ این در حالی است که اخبار ناشی از نگهداری طولانی مدت اجساد در محیط شایعه بوده و نیرو‌های امدادی به سرعت نسبت به انتقال آنها از منطقه، اقدام می‌کنند.

 
 
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
اخه دامپزشکی با چه وسیله ای می تواند آوار برداری کند؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
پس مرکز بهداشت هم باید سریع برود تمام افراد مرده و زنده را از زیر آوار دربیاورد و مسوول فوت انسان های زنده زیر آوار است.چرا تعلل می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
0
0
دیگه اینقدر جایگاه و شان دامپزشکی نزول پیدا کرده که وظیفه اش جمع اوری اجساد مرده دام شده
نظر شما
ادامه