کد خبر: ۳۸۴۲۴



رئیس فدراسیون سوارکاری از ورود دستگاه‌های نظارتی به نحوه برگزاری مسابقات اسبدوانی گنبد خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، در این جلسه که در سالن اجلاس مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد، «مسعود خلیلی» رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به فعالیت‌های این فدراسیون در راه جهانی شدن اسبدوانی ایران، گفت: در ملاقاتی که با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم، شرکت یونیک که یک شرکت همکار با فدراسیون جهانی در امر توسعه اسبدوانی در جهان است نیز حضور داشت. کار این شرکت در واقع آموزش در جهت پیشرفت اسبدوانی در کشورهایی است که در حال توسعه هستند. در این زمینه ما فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم مباحث آموزشی را با برنامه‌ریزی که در حال انجام است، سرعت ببخشیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به تدوین و تصویب کتاب اول تبارنامه اسبهای تروبرد ایرانی تاکید کرد: با مجموعه فعالیت‌هایی که صورت گرفت خوشبختانه کتاب اول اسب تروبرد ایرانی به تصویب رسید. در این راه سخت، دوستان بسیار خوبی در مجموعه فدراسیون به ما کمک کردند که از آنها تشکر می‌کنم.

وی خطاب به مالکان و تولید کنندگان اسب تروبرد که در این جلسه حاضر بودند، گفت: اولین قدم برای بیرون رفتن اسب تولید شده در ایران تبارنامه و تدوام تهیه و تدوین کتاب تبارنامه است. من از همه مالکان و تولید کنندگان اسب ایرانی خواهش می‌کنم که در این راه با توجه به نظام‌نامه‌ای که تهیه شده است با فدراسیون همکاری کنند. اگر قرار است اتفاق خوبی برای اسبدوانی ایران رخ دهد، با همکاری مالکان و تولید کنندگان رخ خواهد داد.

خلیلی با اشاره به دیدار رئیس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا از ایران و توافقات صورت گرفته با سازمان دامپزشکی ایران برای مبحث قرنطینه اسب عنوان کرد: خبر خوشی که می‌خواهم بدهم این است که در چارچوب سفر رئیس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا از ایران، توافقاتی میان سازمان دامپزشکی ایران و کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا منعقد شد که در روند حل مشکل قرنطینه اسب و استانداردسازی آن اتفاقات خوبی از سال آینده رخ خواهد داد.

رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به مسائل رخ داده در کورس گنبد و ادامه ماجراهایش در فصل جدید اسبدوانی گفت: امروز خوشبختانه مالکان و مربیان اسبدوانی چه در گنبد و چه در تهران و دیگر شهرها مشکلات سال گذشته مسابقات اسبدوانی گنبد را مشاهده و درک کرده‌اند و خودشان خواهان تغییرات در این زمینه هستند. ما هم البته اقداماتی را با کمک دستگاه‌های نظارتی انجام داده‌ایم که امیدوارم مشکلات مسابقات اسبدوانی گنبد که از سال پیش شروع شد و در مسیر بسیار بدی هم قرار گرفت، مرتفع شود. ما از همان سال گذشته نسبت به اتفاقاتی که در حال رخ دادن بود، هشدارهایی در قالب نامه‌نگاری‌های متعدد با نهادهای نظارتی و مسئول انجام داده بودیم.

خلیلی با تاکید بر اینکه مسابقات اسبدوانی باید با نظارت فدراسیون سوارکاری برگزار شود، ادامه داد: همه مسابقات اسبدوانی باید تحت نظارت فدراسیون سوارکاری باشد. در مورد برگزاری مسابقات استان گلستان از روز اول هم تاکید کرده‌ام که آنچه در مورد مسابقات گنبد رخ داد، تماماً غیر قانونی است.

 

 

نظر شما
ادامه