کد خبر: ۳۸۴۲۹


در پی نخستین شیوع امسال بیماری آنفلوانزای پرندگان در کره جنوبی، این کشور  تمام مزارع پرورشی، مرغداری‌ها و وسایل نقلیه را ضدعفونی نمود.

به گزارش گروه بین‌الملل حکیم مهر، روز یکشنبه سویه بیماریزای آنفلوانزای پرندگان در مزرعه پرورشی شامل 12000 اردک در منطقه گوچانگ کره جنوبی تشخیص داده شد. این منطقه در 300 کیلومتری جنوب غربی سئول واقع است.

در طی این تشخیص در روز 20 نوامبر، سویه این بیماری،  آنفلوانزای فوق حاد H5N6 تایید شد. این اولین مورد گزارش شده در شش ماه گذشته در کره بود. به دستور وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی، مقررات منع حمل و نقل و جابجایی طیور رعایت می‌گردد. این اقدامات به مدت هفت روز در این مناطق حکمفراما خواهد بود.

 

همچنین دولت، وضعیت هشدار را در برابر شیوع  آنفلوانزای پرندگان در بالاترین سطح ممکن جهت مقابله با این بیماری در کشور اعلام نموده است. بر همین اساس در این مدت بازرسین قرنطینه ضدعفونی تمامی خودروها و ابزار آلات مرغداری‌ها را در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهند. همچنین تمام مغازه‌های فروش مرغ و اردک بایستی هرچه سریعتر ضدعفونی شوند.

علاوه‌بر‌آن در زمان فوق، خرید و فروش جوجه نیز ممنوع خواهد بود. کره جنوبی در سال گذشته بدترین شیوع آنفلوانزای پرندگان را تجربه کرده است که حدود هشت ماه به طول انجامید و در طی آن میلیون‌ها مرغ و اردک معدوم شدند.

منبع:  koreaherald

نظر شما
ادامه